زوم‌اپ: معرفی و بررسی اپلیکیشن دیجی دارو

یک‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
مطالعه 7 دقیقه
دیجی دارو اپلیکیشنی بی نظیر در زمینه‌ی اطلاعات دارویی و پزشکی است که در آن می‌توانید به لیستی کامل از داروها، پزشک‌ها و مراکز پزشکی دسترسی داشته باشید. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

به نقل از تیم سازنده‌ی برنامه‌ی دیجی دارو، این اپلیکیشن با توجه به تجاربی که در پروژه‌ی نرم‌افزار دارویاب کسب و بازخوردهایی که در فرآیندهای مختلف آن دریافت شد، با ویژگی‌های ممتاز تری متولد شده است. دیجی دارو بسیار کامل‌تر، سریع‌تر و طراحی آن نزدیک‌تر به سلیقه‌ی مخاطبان امروزی است. یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز دیجی دارو، دارا بودن جامع‌ترین بانک اطلاعاتی شامل ۶۰ هزار دارو بر اساس ۵۲ گروه دارویی، محصولات ۴۰۰ شرکت داروسازی داخلی و خارجی و ۹۰ شرکت واردکننده با توضیحات داروها به زبان فارسی به همراه امکاناتی نظیر گیاهان دارویی، گروه‌های دارویی و... است. جستجوی سریع داروها بر اساس گروه‌های دارویی‌ شرکت سازنده، شرکت وارد کننده و اطلاعات تخصصی دارو نظیر موارد مصرف، نحوه‌ی مصرف، مکانیسم اثر، فارماکوکینتیک، عوارض جانبی، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و... از دیگر مواردی هستند که در این برنامه می‌توانید از آن‌ها مطلع شوید.

digidaroo4 92fcb

دیجی دارو را می‌توان به جرات جامع‌ترین اپلیکیشن بانک اطلاعات دارویی و مراکز پزشکی در ایران دانست. اگر جستجویی در گوگل و مارکت‌های ایرانی کنید با چندین اپلیکیشن مختلف در زمینه‌ی دارو مواجه خواهید شد که بعضی از آن‌ها نیز از عملکرد بسیار خوبی برخوردارند. با این حال دیجی دارو به قدری روی بخش‌های خود تمرکز داشته است که نتیجه‌ی خروجی آن یعنی اپلیکیشن دیجی دارو، یک نمونه‌ی بی مثال را در این زمینه به وجود آورده است؛ به طوری که با نصب آن دیگر هیچ نیازی به اپلیکیشن‌های دیگر در این زمینه نخواهد داشت. فعالیت‌های این برنامه در دو بخش پزشک و دارو تقسیم‌بندی شده است که توسط هرکدام می‌توانید به اطلاعاتی جامع و حرفه‌ای در مورد داروها، یا اطلاعاتی همچون شماره تلفن، آدرس و... در مورد دکترها دسترسی داشته باشید. این بانک اطلاعاتی علاوه بر آنکه در مرحله‌ی دقیق و کاملی قرار دارد و تمام اطلاعات درج شده در آن کاملا به روز و بدون اشکال است، به طور مداوم نیز توسط تیم‌های توسعه‌دهنده در حال بررسی و بروزرسانی است که به لطف این امر، می‌توانید آخرین اطلاعات موجود را در گوشی خود همیشه و همه جا در دسترس داشته باشید.

digidaroo3 b3505

رابط کاربری دیجی دارو نیز یکی دیگر از نقاط قوت این اپلیکیشن به حساب می‌آید؛ به طوری که بدون شک با نصب و استفاده از این برنامه، از کار با آن لذت خواهید بود. در گرافیک یک برنامه دو موضوع ظاهر شیک و گویا بودن رابط کاربری از اهمیت بسیاری برخورداند که خوشبختانه این اپلیکیشن با انجام یک طراحی دقیق و پیاده‌سازی استاندارد آن، موفق به داشتن هر دو مورد شده است که این موضوع و ارائه‌ی یک تجربه‌ی شیرین از کار با برنامه مطمئنا می‌تواند تعداد مخاطبین دیجی دارو را افزایش دهد. تیم سازنده‌ی دیجی دارو نیز اعتقاد دارد که کاربران ۹ تا ۹۹ سال همگی قادرند بدون راهنمایی و کمک خاصی با این اپلیکیشن کار کنند که با توجه به محیط ساده و گویایی که این برنامه به وجود آورده است، چندان هم جای تعجب باقی نمی‌ماند.

digidaroo2 afe6f

بخش‌های اصلی

- بخش اطلاعات پزشک

در این بخش که می‌توان آن را یکی از مهم ترین بخش‌های اپلیکیشن دیجی دارو دانست، شما به اطلاعاتی غنی از صدها پزشک مختلف دسترسی خواهید داشت. در این بخش پروفایلی جزئی برای صدها پزشک مختلف آماده‌سازی شده است که هرکدام شامل نام، آدرس دقیق و شماره تلفن هستند و شما می‌توانید با وارد کردن نام یک دکتر، یا آدرس مطب مورد‌نظر، به اطلاعات تماس آن دکتر دسترسی پیدا کنید. ضمن اینکه می‌توانید با انتخاب شهر دایره‌ی جستجوی خود را نیز محدود تر کنید تا نتایج به دست آمده، به طور دقیق‌تری به شما نمایش داده شوند. از دیگر آیتم‌هایی که می‌توانید در جستجوی خود تاثیر دهید، مدرک پزشک است که می‌توانید از میان عمومی، متخصص و فوق تخصص یکی را انتخاب کنید تا به جای جستجو در تمام پزشکان، عملیات جستجوی شما تنها در میان این دسته از دکترها صورت بگیرد. آیتم بعدی نیز به زمینه‌ی فعالیت پزشک مربوط است که می‌توانید وقتی دنبال یک دکتر قلب هستید، با قرار دادن این آیتم روی قلب، از نمایش دکترهای هم نام یا... جلوگیری کنید.

اما از این بخش می‌توانید استفاده‌ی هوشمندانه‌ی دیگر نیز انجام دهید. برای مثال قصد مراجعه به پزشکی را در زمینه‌ی مراقبت‌های پوستی دارید، اما از این موضوع که آیا چنین دکتری در اطراف شما وجود دارد یا خیر با خبر نیستید. با کمک این ابزار کافیست تا با مشخص کردن شهر مورد نظر، رشته‌ی پزشکی (پوست) و میزان تخصصی که مد نظر دارید، گزینه‌ی جستجو را لمس کنید تا تمامی پزشکان واجد شرایط در شهر شما، به شما نمایش داده شوند.

- بخش اطلاعات دارویی

بخش اطلاعات دارویی نیز یکی از قوی‌ترین بخش‌های این برنامه است که نمونه‌ی آن را تا این حد کامل و دسته‌بندی شده، تاکنون در اپلیکیشن دیگری مشاهده نکرده بودیم. با ورود به این بخش، با دو تب جداگانه مواجه خواهید شد که در این دو تب، داروهای گیاهی و شیمیایی دسته‌بندی شده‌اند و شما در هر کدام می‌توانید به داروهای شیمیایی یا گیاهی در دسته‌بندی‌هایی دقیق‌تر و جزئی‌تر دسترسی داشته باشید. برای مثال در تب داروهای شیمیایی، شما با لیستی حروفی از داروها مواجه نخواهید شد؛ بلکه دیجی دارو در عملی شایسته، به جای قرار دادن یک لیست کلی، ابتدا دسته‌بندی‌های جامعی همچون ضد افسردگی، ضد دیابت، ضد سرطان، آنتی هیستامین و... را تنظیم کرده است و بعد از لمس هرکدام، آنگاه به لیست داروها بر اساس نام دسترسی پیدا خواهید کرد که ارزش این بخش از برنامه را چندین برابر می‌کند؛ چرا که علاقه مندان و دانشجویان پزشکی نیز می‌توانند با مراجعه به این دسته‌بندی، از داروهای مفید برای مشکلات کلی آگاهی پیدا کنند.همانطور که گفته شد بعد از دسترسی به دسته‌بندی‌های جامع و انتخاب یکی از آنها، به لیست داروها بر اساس نام فارسی و انگلیسی دسترسی پیدا خواهید کرد که با لمس هرکدام، اطلاعات جامع در اختیارتان قرار خواهد گرفت. برای مثال ما به بخش آنتی هیتسامین، و سپس قرص لتیزن ۱۰ میلی گرم مراجعه کردیم. اطلاعات نمایش داده شده برای دارو‌ها به قدری کامل و جامع است که اشاره به آن‌ها در چنین مقاله‌ای امکان پذیر نیست؛ اما به طور خلاصه در این صفحه می‌توانید اطلاعاتی همچون موارد مصرف، سازگاری دارو با حاملگی، عوارض جانبی، موارد منع مصرف و... را در رابطه با داروهای خود مطالعه کنید.

- بخش مجموعه‌ی پزشکی

توضیحاتی که در رابطه با بخش پزشکی دادیم را به خاطر دارید؟ این بخش دقیقا مشابه بخش پزشکان است؛ با این تفاوت که به جای جمع‌آوری و دسته‌بندی اطلاعات پزشکان، به سراغ مجموعه‌های پزشکی همچون داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، دندان پزشکی‌ها و... رفته است. به عبارت دیگر در بخش اطلاعات پزشکی، شما امکان جستجو بر اساس تخصص دکترها را داشتید؛ اما در این بخش، ملاک جستجوی انجام شده به جای تخصص‌های پزشکی، به تجهیزات پزشکی ربط پیدا می‌کند. برای مثال اگر به سی تی اسکن، دارو یا... نیاز داشته باشید توسط این بخش می‌توانید نزدیک ترین مراکز پزشکی که دارای زمینه‌های ذکر شده هستند را پیدا کنید.

- بخش یادآور مصرف دارو

بخش یادآوری مصرف دارو در این برنامه نیز یکی از بخش‌هایی است که پیش‌بینی می‌شود که با استقبال کاربران مواجه شود. شما می‌توانید داروهای خود را به همراه ساعات مصرف در این برنامه تنظیم کنید تا با هشدارهای یادآوری این برنامه، به هیچ وجه زمان مصرف داروهایتان را از دست ندهید. البته نکته‌ای که در این میان ممکن است چندان خوشایند به نظر نرسد، عدم امکان وارد کردن دستی داروها است؛ به این معنا که اگر قصد تنظیم یادآور برای دارویی را دارید، اجبارا باید به لیست داروها رفته، داروی مورد نظر را پیدا کرده و سپس از پروفایل داروی مورد نظر، یادآوری را فعال کنید.

- بخش اخبار سلامت

این بخش همانطور که از نام آن پیداست جدیدترین اخبار و مقاله‌ها را در رابطه با سلامتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مقاله‌های قرارگرفته در این بخش، نه در حد ابتدایی و نه در حد حرفه‌ای بوده و از همین رو تمام کاربران می‌توانند آن را مطالعه و اطلاعات بسیار مفیدی را بیاموزند. برای مثال در زمان تست برنامه، مقاله‌هایی همچون خوراکی‌هایی که بهتر است در شب یلدا نخورید، راه‌هایی برای بهبود دردهای مفصلی، درمان زانو درد بدون قرص و... را مشاهده کردیم که همگی مطالبی بسیار جذاب، مفید و گویا بودند که با نگارشی ساده، می‌توانند مورد استفاده‌ی تمام کاربران قرار بگیرند.

- بخش شرکت‌های دارویی

در این بخش می‌توانید نام شرکت‌های دارویی مهم ایرانی را مشاهده کنید که با لمس هرکدام می‌توانید به لیست داروهایی که توسط این شرکت‌ها تولید می‌شود دسترسی داشته باشید.

تاکنون هرچه خدمت شما معرفی کردیم به طور کاملا رایگان در دسترس شما قرار خواهند گرفت که این امر بسیار فوق‌العاده بوده و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید این سطح از امکانات حرفه‌ای را در دیجی دارو در دسترس داشته باشید. با این‌حال این برنامه دارای سه بخش جداگانه نیز هست که برای فعال‌سازی آن نیاز به پرداخت هزینه‌ی جداگانه خواهید داشت.

+ بخش نحوه‌ی مصرف+ بخش اطلاعات بیماری+ بخش اصطلاحات و تعریفات

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات