فیسبوک برای پخش ویدیو به طور کامل به HTML5 مهاجرت کرد

یک‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا فیسبوک اعلام کرده که از این پس تمامی ویدئوهای وب‌سایت فیسبوک در تمامی مرورگرها با HTML5 اجرا خواهند شد. این شرکت معتقد است که تغییر فرمت ویدیویی، فیسبوک را قادر می‌سازد که با سرعت و مقیاس مناسب به نوآوری ادامه دهد و پاسخگوی نیازهای گسترده و پیچیده خود باشد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد دیگر عمر فلش رو به پایان است و اکثر وب‌سایت‌های مهم به استفاده از HTML5 روی آورده‌اند. حتی شرکت ادوبی نیز اخیرا اعلام کرده که دیگر زمان حذف کردن فلش فرا رسیده است. در ماه جولای نیز دنیل بالیگ، سرپرست امنیت فیسبوک در پاسخ به نظر شرکت ادوبی گفت که عمر این تکنولوژی به پایان رسیده چرا که کشف چندین آسیب پذیری مختلف در فلش، منقضی شدن این برنامه نرم افزاری مخرب را به یک هدف ثابت تبدیل کرده است. وی در یکی از پست‌های فیسبوک خود نوشت:

ما تصمیم گرفتیم که در ابتدا HTML5 را فقط برای تعداد محدودی از مرورگرها راه اندازی و سپس آن را به دیگر مرورگرها و سیستم عامل‌ها نیز منتقل کنیم و در نهایت با بهبود نرم افزاری چندین باگ کوچک را از بین ببریم. اگر شما نیز از یک دستگاه مدرن به عنوان کامپیوتر شخصی استفاده می‌کنید، هم اکنون به فرمت HTML5 منتقل شده‌اید و احتمالا مدت بسیاری است که در حال استفاده از این فرمت هستید؛ اما مرورگرهای قدیمی‌تر هنوز با استاندارد جدید سازگاری نداشته و دارای باگ‌های فراوان هستند، از این‌رو برای لود شدن به زمان بیشتری احتیاج دارند. می‌توان گفت به همین دلیل است که ما تا امروز برای راه اندازی HTML5 برای تمامی مرورگرها و به صورت پیش فرض صبر کرده‌ایم. البته برخی از مرورگرها استثنا هستند و در بین این مرورگرها قرار نمی‌گیرند.

حال فیسبوک اطمینان دارد که بسیاری از مشکلات فلش را در استاندارد HTML5 برطرف کرده است و از این‌رو تجربه بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته شاید ویدئوهای HTML5 باعث کند لود شدن فیسبوک نسبت به قبل شود اما بر اساس گفته‌های بالیگ این مشکل نیز تا حدی برطرف شده و حال فیسبوک به مرحله‌ای رسیده که می‌تواند از این استاندارد به طور کامل بهره‌برداری کند. به غیر از امنیت و بهینه سازی بیشتر، HTML5 باعث می‌شود که این شبکه اجتماعی تجربه کاربری بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

بالیگ در ادامه سخنان خود گفت:

به نظر می‌رسد که مردم زمان بیشتری را با ویدئو سپری می‌‌کنند چون HTML5 کار آن‌ها را راحت کرده است؛ ویدئو راهی برای پر بار‌تر شدن ارتباطات شما با دنیای اطراف‌تان است و فیسبوک خوشحال است که توانسته تجربه کاربری ویدیوهای خود را ارتقاء بدهد. البته بازی‌های مبتنی بر فلش همچنان به کار خود ادامه می‌‌دهند و فیسبوک اعلام کرده که با شرکت ادوبی به منظور تجربه کاربری امن و قابل اعتماد بازی‌های فلش همکاری خواهد کرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات