آمازون درصدد ورود به حوزه‌ی حمل و نقل هوایی برای ارسال کالا است

شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
مطالعه 3 دقیقه
به نظر می‌رسد آمازون درصدد ورود به حوزه‌ی جدیدی از کسب و کار است که البته به طور حتم این حوزه‌ی جدید نیز در خدمت کسب و کار اصلی کمپانی خواهد بود. براساس اطلاعات ارائه شده که برگرفته از گزارش منتشر شده در سیاتل تایمز است، آمازون در پی آن است تا بیش از ۲۰ هواپیمای باربری را اجاره کرده و خود به حمل و نقل کالاهایش بپردازد در فواصل دور بپردازد.
تبلیغات

ابتدای هفته‌ی جاری گزارشی در سیاتل تایمز منتشر شده که براساس آن آمازون درصدد خرید بیش از ۲۰ هواپیمای کارگو یا باربری به منظور حمل لوازم خریداری شده در فواصل دور است. در واقع آمازون با این کار سیستم حمل و نقل هوایی اختصاصی خود را راه‌اندازی می‌کند تا از این‌نظر وابستگی خود را به شرکت‌های باربری دیگر کاهش دهد. اخیرا شایعات گسترده‌ای در خصوص راه‌اندازی این سرویس منتشر شده و آخرین شنیده‌ها را نیز می‌توان به عنوان محتمل بودن این موضوع در نظر گرفت.

آمازون در طی سال‌های اخیر از سرویس‌هایی نظیر UPS و FedEx برای ارسال کالاهای خود در فواصل دور استفاده کرده است، حال آنکه بروز مشکلاتی از قبیل دیر رسیدن کالاها باعث شده تا آمازون درصدد راه‌اندازی سرویس حمل و نقل هوایی خود باشد. استفاده از این دو سرویس حمل و نقل هوایی در تعطیلات سال ۲۰۱۳ میلادی باعث شد تا شماری از کاربران نتوانند کالاهای مورد نظر خود را در تعطیلات سال نو دریافت کنند.

کالین سباستین، یکی از تحلیل‌گران موسسه‌ی Baird Equinty در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

آمازون پتانسیل لازم را برای ورود به بازار لوجیستیک و حمل و نقل دارا است. احتمالا راه‌اندازی سرویس حمل و نقل عمومی می‌تواند تجربه‌ای مشابه وب سرویس‌های آمازون را برای این کمپانی به همراه داشته باشد.

آمازون وب‌ سرویسی را راه‌اندازی کرده که هم‌اکنون به یک کسب و کار پولساز برای آن تبدیل شده است. سباستین معتقد است آمازون می‌تواند سرویس حمل و نقل هوایی خود را راه‌اندازی کرده و آن را به همچون وب سرویسش به یک کسب و کار پردرآمد تبدیل کند. آمازون وب سرویس خود را برای رفع نیازهای داخلی راه انداخت، اما هم اکنون درآمد حاصل از ارائه‌ی خدمات این سرویس بیش از ۸ میلیارد دلار را عاید این کمپانی کرده است. احتمالا راه‌اندازی سرویس حمل و نقل نیز چنین سرنوشتی را برای آمازون به همراه خواهد داشت.

سباستین در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

همچون وب سرویس این کمپانی انتظار می‌رود آمازون قابلیت استفاده از سرویس حمل و نقل و لوجستیک خود را برای مشتریان خارج از کمپانی نیز فراهم آورد. البته این دیدگاه با در نظر گرفتن منافع دو طرف در طولانی مدت خواهد بود. آمازون را می‌توان یکی از معدود کمپانی‌هایی خواند که قادر است با بهره‌گیری از شبکه‌ی توزیع پیچیده و گسترده‌ی خود به رقابت با سرویس‌هایی نظیر FedEx و UPS بپردازد.

 سباستین به این موضوع اشاره کرده که بازار جهانی صنایع این صنعت بازاری ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون دلاری است که روند رو به رشدی را نیز دارد. حال باید دید که در صورت تحقق تمام شایعات مورد نظر در رابطه با این موضوع وضعیت به چه صورت خواهد بود. آیا آمازون با قدرت وارد این حوزه شده و رقبا را به چالش خواهد کشید؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات