سامسونگ قصد ساخت قطعات خودروهای بدون راننده را دارد

پنج‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در حال تشکیل گروهی از متخصصان برای کار روی فناوری‌های ماشین‌های بدون راننده است. این گروه روی ساخت قطعات تمرکز خواهد داشت و همانند اپل، قصد ساخت خودروی بدون سرنشین کامل را ندارد.
تبلیغات

سامسونگ در نظر دارد روی فناوری خودروهای بدون راننده سرمایه‌گذاری کند. البته او در این بین تنها نیست و از طرف رقبایی مانند هیوندای که اعلام کرده در حال توسعه‌ی پردازنده‌ی اختصاصی و حسگرها برای خودروهای بدون سرنشین است، خطر را احساس می‌کند. سامسونگ در مورد برنامه‌ی بلند مدت خود در حال حاضر سخنی به میان نیاورده است.

به علاوه دیگر غول فناوری در آسیا، بایدو که یک موتور جستجو است در حال کار روی خودروهای بدون راننده است تا از آن‌ها برای حمل و نقل عمومی بهره ببرد. بایدو اولین خودروی بدون راننده‌ی چین را ساخته و این خودرو توانسته به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. اندرو ان جی، محقق دانشگاه استنفورد که عضو تیم یادگیری عمیق گوگل است در حال تحقیق روی خودروی ساخت بایدو است.

این خودرو در واقع خودروی سری ۳ بی ام دبلیو است که بایدو در آن تغییراتی ایجاد کرده است. در این خودرو از لیزرها، حسگرها و دوربین‌ها در کنار نرم‌افزار اختصاصی یادگیری عمیق بایدو بهره گرفته شده است. این شرکت در مورد تولید انبوه خودروهای خود سخنی به میان نیاورده اما امیدوار است تا طی سه سال آینده این خودرو آماده‌ی استفاده‌ی عمومی شود. ونگ جینگ، قائم مقام ارشد بایدو در این خصوص می‌گوید:

ما با دولت‌ها برای عمومی کردن‌ خودروهای خود مذاکره خواهیم کرد و امیدواریم این مذاکرات در سال‌های آینده به نتیجه برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات