Bluboo Xtouch؛ اولین گوشی که در ساخت آن از چاپگر سه بعدی استفاده شده است

دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
گوشی Xtouch که توسط کمپانی Bluboo ساخته می‌شود، احتمالا اولین گوشی هوشمندی است که در ساخت آن از فناوری چاپ سه‌بعدی استفاده شده است.
تبلیغات

کمپانی بلوبو چندی پیش اعلام کرد که در گوشی هوشمند جدید Xtouch از شیشه‌ی منحنی شکل 2.5D بهره خواهد برد که ۰.۵ میلی‌متر ضخمیم‌تر از نسخه‌ی استاندارد گوریلا گلس ۳ است. این اقدام در راستای افزایش مقاومت شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس 2.5D در برابر آسیب‌پذیری و شکسته شدن، انجام شده است.  حال شرکت بلوبو اعلام کرده که گوشی Xtouch اولین تلفن دنیا است که در ساخت آن از فناوری چاپ سه‌بعدی استفاده شده است.

بلوبو از چاپ سه‌بعدی برای ساخت پوشش پشت دستگاه استفاده کرده است. این شرکت ترکیبی از پوشش فیلم‌ نانو را برای پشت دستگاه استفاده کرده تا ظاهرِی الماس مانندی به این بخش از گوشی بدهد. استفاده از چاپ سه‌بعدی در ساخت این گوشی باعث شده تا پوشش پشت گوشی بسیار مستحکم و منعطف شود. همچنین این فناوری باعث می‌شود تا دست سازنده در طراحی آن نیز باز باشد.

بلوبو تاچ دارای صفحه نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل به همراه پوشش گوریلا گلس ۳، پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای مدیاتک MT6753، حافظه‌ی رم ۳ گیگابایت، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی، باتری ۳۰۵۰ میلی آمپر ساعتی و دوربین ۱۳ و ۸ مگاپیکسل است. این گوشی با سیستم‌عامل اندروید ۵.۱ و با قیمت ۱۴۹.۹۹ دلار روانه‌ی بازار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات