۵ روش جدید برای حل مشکل تحویل کالا

پنج‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
امروزه فروشگاه‌های آنلاین نقش مهمی را در زندگی شهری بازی می‌کنند. خیلی از ما  سر کار یا اوقات بیکاری به گشت و گذار در بین اجناس این فروشگاه‌ها می‌پردازیم. با این حال مشکلی که مشتریان در مسیر خرید با آن مواجه می‌شوند نحوه‌ی ارسال کالا است. با ما در زومیت همراه باشید تا ۵ راه جدید برای ارسال سفارشات را با هم مرور کنیم.
تبلیغات

روش‌های حاضر حمل‌و‌نقل کالا برای فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های پستی ناکار‌آمد به نظر می‌رسند و نمی‌توانند توقعات مشتریان را برآورده کنند. برای حل این مشکل فروشگاه‌های آنلاین به دنبال آزمایش روش‌های جدید حمل‌و نقل هستند تا این مشکل برای همیشه حل شود. در ادامه به معرفی ۵ مسیر جایگزین برای روش‌های حمل‌و‌نقل فعلی می‌پردازیم که آینده‌ی تحویل کالاها به دست مشتریان را به طور کل متحول خواهند کرد.

۱. پهپاد

آمازون با معرفی سرویس ارسال کالای خود به وسیله‌ی پهپاد، Amazon Prime Air، آینده‌‌ی ارسال کالا را به ما نشان داد. البته آمازون برای اجرایی شدن این سرویس نیاز به همراهی سیستم قضایی آمریکا خواهد داشت و این اتفاق با تغییر قوانین هوانوردی فدرال در سال آینده مرتفع خواهد شد.

ارسال و تحویل کالا طی ۲۰ دقیقه پس از ثبت سفارش، در قدم اول برنامه‌های آمازون قرار دارد. در مرحله‌ی بعد این غول دنیای کسب‌و‌کار اینترنتی با ردیابی مکان فرد و با استفاده از GPS موبایل، خواهان ارسال بسته‌ها به هر نقطه‌ای از شهر است.

در حقیقت آمازون اولین شرکتی نیست که ایده‌ی ارسال کالا با استفاده از پهپاد را در سر دارد. استارت‌آپ استرالیایی Flirty برای اولین بار دارو و تجهیزات پزشکی را در ویرجینیا برای مراکز درمانی ارسال کرد. به هر حال استفاده از پهپاد برای ارسال کالا مطمئنا یکی از فناوری‌ها و روش‌هایی است که آینده‌ی حمل‌و‌نقل و زنجیره‌ی تامین کالا را دگرگون خواهد کرد.

۲. رهگیری لحظه‌ای سفارش

مدل‌های کسب‌و‌کار در دنیای تجارت الکترونیک در حال تغییر بوده و مشتری در مرکز تجارت قرار می‌گیرد. شرکت‌ها به دنبال دادن اطلاعات لحظه‌ای به مشتریان هستند تا برای خود برنامه‌ریزی کنند. اوبر شاید موفق‌ترین شرکت در این حوزه به شمار آید. کار اوبر با تقاضا از طرف مشتری آغاز می‌شود و با دادن اطلاعات لحظه‌ای از موقعیت جغرافیایی تاکسی ادامه پیدا می‌کند.

فروشگا‌های آنلاین نیز باید به سمتی حرکت کنند که مشتریان برای رسیدن بسته‌ی خود مجبور به ماندن در خانه نشوند. برای خیلی از ما پیش آمده که برای رسیدن کالای خود ساعت‌ها در منزل منتظر مانده‌ایم و در آخر پیک فروشگاه در دیرترین زمان بسته را به دست ما می‌رساند.

سرویس‌هایی مثل Bringg با هدف ارسال کالا بر اساس تقاضا شروع به کار کرده‌اند. بنابراین مشتریان می‌توانند بسته‌های خود را به صورت لحظه‌ای رهگیری کنند. با این کار دغدغه‌هایی از قبیل زمان تحویل کالا را از پیش روی مشتریان برداشته می‌شود.

۳. صندوق‌های دیجیتال

آمازون و شرکت پستی UPS چند وقتی است که در خیابان‌های آمریکا صندوق‌های زرد رنگی نصب کرده‌اند. این شرکت‌ها با همراهی تعداد زیادی از استارت‌آپ‌ها با نصب صندوق‌های امانات در سرتاسر شهر به دنبال تحول در سیستم تحویل کالا هستند. بنابراین برای تحویل‌گیرنده‌ی بسته اهمیتی ندارد که در زمان تحویل خانه باشد یا نه. فرد می‌تواند محل تحویل خود را نزدیک‌ترین صندق به خود انتخاب کند.

صندوق امانات آمازون

به طور حتم در سفارشات اینترنتی و پستی خود با مساله‌ی زمان تحویل کالا روبه‌رو شده‌اید. در بحبوحه‌ی برنامه‌های روزانه باید نگران زمان تحویل کالا هم باشید. در خیلی از آپارتمان‌های مسکونی یا ادارات هم مسئولی به صورت شبانه‌روزی وجود ندارد تا بسته‌های شما را تحویل بگیرد. بنابراین صندوق‌های امانات در سطح شهر ایده و کمک بسیار خوبی در راستای حل این معضل به شمار می‌روند.

در همین راستا استارت‌آپ‌هایی نظیر Package Concierge نیز با ایده‌ی نصب صندوق‌های امانات در ساختمان‌های مسکونی و خوابگاه‌های دانشجویی پا به عرصه گذاشته‌اند.

۴. مغازه‌های محلی

در راستای کمک به مشتریان، شرکت‌های پستی ایده‌ی جدیدی را به بازار رقابتی معرفی کرده‌اند. ارسال بسته‌های پستی به مغازه‌های محلی، سوپرمارکت‌ها، پمپ بنزین یا دکه‌های روزنامه‌فروشی چند سالی است در برنامه‌های حمل‌و‌نقلی شرکت‌هایی مثل آمازون، UPS و DHL قرار دارند. بنابراین در هنگام تعیین شیوه‌های ارسال کالا می‌توان نزدیک‌ترین مغازه را انتخاب و در زمان مناسب مطابق با برنامه‌های شخصی برای تحویل بسته اقدام کرد.

به عنوان مثال شرکت Collect Plus در بریتانیا از یک طرف با مغازه‌های محلی و از طرف دیگر با شرکت‌های پستی و فروشگاه‌های آنلاین در ارتباط است. بنابراین این شرکت با دریافت بسته‌ها، آن‌ها را میان مغازه‌ها پخش می‌کند تا مشتریان در زمان مناسب بسته‌ی خود را از این مغازه‌ها تحویل بگیرند.

۵. مکان‌های مخفی

بریتانیا یکی از پیشروترین کشور‌ها در زمینه‌ی شیوه‌های خلاق و نوین در تحویل کالا به حساب می‌آید. شرکت پستی رویال میل چند وقتی است که سرویس‌ جدیدی با نام مکان امن معرفی کرده است.

به لطف این سرویس می‌توان هنگام انتخاب شیوه‌های ارسال، مکانی امن و شاید مخفی را معرفی کرد. بنابراین اگر شما در منزل نباشید و کسی به جای شما نتواند بسته را تحویل گیرد، مامور پست به جای برگشت زدن بسته آن را در محل مورد نظر شما قرار می‌دهد. پست‌چی می‌تواند بسته را به خانه‌ی همسایه تحویل دهد یا پشت بوته‌های باغچه پنهان کند.

شاید در نگاه اول این روش به بازی‌های کودکانه شبیه باشد؛ با این تفاوت که مکان مخفی را از قبل می‌دانید. اما سرویس مکان امن دغدغه‌ی تحویل‌گیرندگان از حضور نداشتن در خانه و به هم ریختگی برنامه‌ریزی روزانه را حل می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات