معرفی ۷ ترفند جذاب و کاربردی اپلیکیشن لاین

جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰
مطالعه 6 دقیقه
لاین یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین اپلیکیشن‌های پیام رسان در سرتاسر دنیا و همچنین ایران است که روز به روز نیز به کاربران آن اضافه می‌شود.
تبلیغات

اگر از کاربران جدید لاین هستید یا می‌خواهید آگاهی خود از امکانات فوق‌العاده‌ی این اپلیکیشن را افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید تا با ۷ ویژگی جالب آن آشنا شوید.

- دسترسی به استیکرها هنگام تایپ کردن کلمات کلیدی

w2 b624f

لاین دارای تعداد بسیار زیادی استیکر بوده که در کنار این ویژگی مثبت که انتخاب‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد، به دلیل ازدحام زیاد استیکرها می‌تواند دسترسی به آن‌ها را کمی مشکل تر کند؛ به طوری که برای انتخاب یا ارسال یک استیکر، ممکن است نیاز به مرور چندین صفحه در بخش استیکرها داشته باشید. لاین اما با یک ویژگی بسیار جالب که در تمام استیکرهای پیش‌فرض و دانلود شده قابل استفاده است، چنین مشکلی را از بین برده است.

درواقع معنا و مفهوم هر استیکر در هنگام ساخته شدن با یک کلمه‌ی کلیدی مشخص شده است که می‌توانید با تایپ کردن کلمات مرتبط به آن، پنجره‌ای از استیکرهای مربوطه را در بالای کادر نوشتاری مشاهده کنید. برای مثال وقتی قصد ابزار شادی خود را دارید و در جمله‌ی خود از کلمه‌ی Happy استفاده می‌کنید، ده‌ها استیکر که به شاد بودن و کلمه‌ی Happy مرتبط هستند برای شما به نمایش گذاشته می‌شود که می‌توانید با کلیک روی هرکدام، از آن‌ها استفاده کنید.

با وجود آنکه این امکان هنوز از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند، با این حال هنوز هم می‌توانید در میان جملات فارسی خود، با تایپ چند کلمه‌ی کلیدی خاص مانند Happy,Sad,Nice و... به استیکرهای مربوطه دسترسی داشته باشید.

- دسترسی به لاین از طریق رایانهآیا تا به حال دوست داشته اید که لاین را، در صفحه‌نمایش بزرگتری مشاهده، و از کیبورد فیزیکی کامپیوتر خود برای تایپ در آن استفاده کنید؟ خوشبختانه این سرویس پیام رسانی، از نسخه‌ی مخصوص به Windows, OS X و Chrome پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با دانلود و نصب نسخه‌ی مربوطه، از طریق رایانه‌ی خود به تمام امکانات موجود در لاین دسترسی داشته باشید.

- صرفه جویی در مصرف ترافیک اینترنتاحتمالا برای شما هم بارها پیش آمده است که عکس‌های یک روز تفریحی یا کاری خود را برای دوستانتان ارسال کنید. در این مواقع هر چه حجم عکس‌ها بالاتر باشد، علاوه بر مصرف بیشتر ترافیک، سرعت ارسال نیز بسیار کاهش می‌یابد. از همین رو اکثر اپلیکیشن‌های پیام رسان از یک تبدیل کننده‌ی خودکار استفاده می‌کنند که سایز تصاویر را قبل از ارسال، تا یک میزان استاندارد کاهش داده و بعد از کم شدن حجم ابتدایی آن، اقدام به ارسال عکس مورد نظر می‌کنند.

با این حال لاین یک حالت دستی نیز در تنظیمات خود در نظر گرفته است که می‌توانید کیفیت عکس‌های ارسالی را، حتی از حالت استاندارد هم به میزان پایین تری برسانید تا حداقل ترافیک را در هنگام ارسال عکس‌ها مصرف کنید. برای این امر می‌توانید از طریق More > Settings > Images & Video و گزینه‌ی Quality، کیفیت Low را به جای Standard به عنوان حالت پیش‌فرض انتخاب کنید.

- پاکسازی خودکار پیام‌های ارسالی در "Hidden Chat"

w3 73862

این روزها اپلیکیشن‌های پیام رسان تمایل بسیاری به استفاده از حالت "Hidden Chat" نشان داده‌اند. امکانی که به لطف آن می‌توانید پیام‌های ارسالی را بعد از مدت زمان مشخص شده، از گوشی شخص مقابل حذف کنید. لاین نیز یکی از اپلیکیشن‌هایی است که با پشتیبانی از این امکان، فضایی امن برای رد و بدل کردن اطلاعات حساس را برای کاربران به ارمغان آورده است.

برای دسترسی به این امکان کافیست تا با مراجعه به صفحه‌ی گفتگو با شخص مورد نظر، از طریق منوی بالا گزینه‌ی "Hidden Chat" را انتخاب کنید تا پنجره ای جداگانه با عنوان چت خصوصی برای شما باز شود. توسط تایمر موجود در بالا نیز می‌توانید مشخص کنید که پیام‌های ارسالی و خوانده شده‌ی شما بعد از چند ثانیه، دقیقه یا روز به طور خودکار از صفحه‌ی گفتگو در هر دو سوی مکالمه حذف گردد.

- استفاده از ویژگی وبلاگی

در هر دو حالت چت‌های فردی‌ و گروهی، بخشی جداگانه با عنوان Message Board وجود دارد که یک ویژگی جالب و متفاوت برای لاین به حساب می‌آید. برای دسترسی به این بخش کافیست تا هنگامی که در صفحه‌ی گفتگو قرار دارید، انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا پنل کناری که همان Message Board است به شما نمایش داده شود. به کمک این بخش می‌توانید عکس‌ها و نوشته‌هایی را که فکر می‌کنید از اهمیت بیشتری نسبت به پیام‌های عادی برخوردارند را منتشر کنید تا در هر زمان امکان دسترسی سریع تر به آن‌ها باشد.

برای مثال تصور کنید قصد یک گردش عمومی به یکی از رستوران‌های شهر خود را دارید که یکی از افراد گروه متوجه بسته بودن رستوران مورد نظر می‌شود. در این مواقع اگر چنین پیامی را در گروه اعلام کند مسلما به دلیل اظهار نظر‌های دوستان دیگر، این پیام در میان صدها پیام دیگر گم خواهد شد و فردی که به تازگی آنلاین شده باشد ممکن است از این موضوع بی خبر بماند. از همین رو می‌توانید پیام مورد نظر را در پنل کناری قرار دهید تا ازدحام پیام‌های عادی، باعث دیده نشدن آن نشود.

- پیدا کردن دوست از طریق راه‌های جدید

w5 82f9c

به لطف گستردگی اپلیکیشن پیام رسانی لاین این روزها کمتر کاربری پیدا می‌شود که این اپلیکیشن را در گوشی خود نصب نداشته باشد. تصور کنید به طور اتفاقی با یکی از دوستان قدیمی خود برخورد می‌کنید و برای ارتباط بیشتر با او، یا هنگام صحبت‌های کاری خود با مشتری یا فروشنده، برای تبادل تصاویری از نمونه کارهای پیشین، قصد Add کردن یکدیگر را در لاین دارید تا بتوانید از طریق این اپلیکیشن، با هم در تماس باشید.

پیش از این تنها راه برای این امر پرسیدن شماره‌ی شخص مقابل، ذخیره‌ی آن در گوشی و سپس فراخوانی آن در اپلیکیشن مورد نظر همچون لاین بود. اما به لطف دو ویژگی کاربردی لاین یعنی Shake it و QR Code، می‌توانید در کثری از ثانیه، اقدام به ثبت اکانت شخص مقابل در گوشی خود کنید.

اگر قصد ثبت کاربر جدید از طریق ویژگی Shake it یا همان تکان دادن گوشی را دارید کافیست تا در گوشی خود و شخص مقابل به بخش More > Add Friends > Shake it رفته و به طور همزمان با شخص مقابل، اقدام به لرزاندن گوشی خود کنید. در صورتی که این امر را همزمان انجام دهید به لیستی از چند کاربر احتمالی دیگر که ممکن است در همان لحظه گوشی خود را تکان داده باشند دسترسی پیدا خواهید کرد که می‌توانید با لمس کاربر مورد نظر، به طور به خودکار، همدیگر را در لیست دوستان خود اضافه کنید.

اگر هم در مکانی رسمی هستید که حس می‌کنید تکان دادن گوشی مورد تمسخر اطرافیانتان قرار خواهد گرفت، می‌توانید با مراجعه به بخش More > Add Friends > QR Code و انتخاب بخش "My QR Code"، کد مخصوص به آیدی خود را به نمایش بگذارید تا فرد مقابل نیز با مراجعه به همین بخش و فعال کردن اسکنر کدهای QR، کد مخصوص شما را اسکن کرده و نام کاربری شما را در کثری از ثانیه به لیست دوستان خود اضافه کند.

راهنمایی: برای استفاده از حالت دوم نیازی به حضور هر دو شخص در یک مکان نیست و می‌توانید کد QR خود را توسط یک تماس ویدئویی، یا لینک‌های به اشتراک گذاری برای دوست خود ارسال کنید تا با اسکن آن، شما را به لیست دوستان خود اضافه کند.

- کانال‌های رسمی و امکان دنبال کردن آن ها

w7 5d71b

اپلیکیشن لاین نیز از امکان فوق العاده کاربردی کانال برخوردار است که به لطف نیاز به تایید هر کانال، شاهد کانال‌های شخصی و غیر ضروری نیستیم و تنها تیم ها، شخصیت‌ها و وب سایت‌هایی می‌توانند کانال خود را به مرحله‌ی تایید و انتشار برسانند که از سوی تیم پشتیبانی لاین تایید شوند.

شما می‌توانید با عضویت در کانال‌های مختلف، جدیدترین مطالب روز را در حیطه‌ی فعالیت هر کانال در لاین خود دریافت کنید. ما نیز مدتی پیش با توجه به تعداد زیاد کاربران ایرانی در سرویس لاین تصمیم گرفتیم تا کانال رسمی زومیت را در لاین راه‌اندازی کنیم که می‌توانید از طریق این لینک به آن دسترسی داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات