بررسی ساعت هوشمند گیر اس 2 سامسونگ (Gear S2)

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵
مطالعه 12 دقیقه
گیر اس 2 محصولی خوش ساخت و زیبا که می‌تواند نظر شما درباره ساعت‌های هوشمند را تغییر دهد. در ادامه با بررسی گیر اس ۲ (Gear S2) همراه زومیت باشید.
تبلیغات

دو سال پیش، اولین ساعت هوشمند سامسونگ با نام گلکسی گیر روانه بازار شد. این ساعت هوشمند با طراحی مربعی و ابعادی نسبتا بزرگ و سیستمی عاملی اختصاصی مبتنی بر اندروید نتوانست خیلی در بازار موفق باشد. سامسونگ بعدها این امکان را به وجود آورد که کاربران Galaxy Gear بتوانند سیستم عامل این ابزار را به تایزن تغییر دهند که منجر به بهبود تجربه کاربری می‌شد.

چند ماه بعد کره‌ای‌ها با حذف برند گلکسی از ابزارهای پوشیدنی خود، نسل بعدی این محصول را با نام گیر ۲ معرفی کردند. در کنار این محصول یک ساعت دیگر به نام گیر ۲ نئو نیز معرفی شد که بدنه آن پلاستیکی بود و دوربین نیز از آن حذف شده بود تا قیمت پایین‌تری داشته باشد. این دو محصول بر خلاف نسل قبلی به سیستم عامل تایزن مجهز شده بودند. که این دو ساعت نیز چندان مورد قبول کاربران قرار نگرفتند.

سامسونگ به ارائه ساعت‌های هوشمند خود ادامه داد و در همان سال ۲۰۱۴ گیر فیت، گیر لایو و گیر اس را نیز روانه بازار کرد، اما به نظر می‌رسید همه این محصولات بیش از آن که یک محصول نهایی کارآمد باشند، نمونه‌هایی برای آزمایش واکنش بازار هستند و سامسونگ بیش از ان که از ارائه آنها هدفی تجاری داشته باشد، می‌خواست نیازهای کاربران از یک ابزار پوشیدنی مثل ساعت هوشمند را بسنجد. همچنین ارائه این محصولات به سامسونگ این فرصت را داد تا سیستم عامل ویژه خود برای ابزارهای پوشیدنی را تکمیل کند تا حداقل در این حوزه، بر خلاف تلفن‌های هوشمند، از گوگل مستقل باشد.

اما در نمایشگاه IFA امسال در کنفرانسی اختصاصی، ساعت هوشمند گیر اس 2 جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ رونمایی شد؛ محصولی که با تمام ساعت‌های نه چندان جذاب این کمپانی متفاوت بود. طراحی جذاب، رابط کاربری زیبا و کاربرپسند و حلقه چرخانی که لذت استفاده از این محصول را دوچندان می‌کند از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این محصول بودند. ما نیز در خلال این نمایشگاه توانستیم نگاه نزدیکی به گیر اس ۲ داشته باشیم:

تماشای ویدیو در یوتیوب

این ساعت هوشمند در سه نسخه ساده، کلاسیک و 3G روانه بازار شده که ما قصد داریم نسخه ساده آن را که ظاهری اسپرت دارد، مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

گیر اس ۲ توسط فروشگاه آل دیجیتال در اختیار زومیت قرار گرفته تا مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

طراحی ظاهری

گیر اس ۲ در دو نسخه با بندهای چرمی و پلاستیکی با نام‌های گیر اس ۲ و گیر اس ۲ کلاسیک روانه بازار شده است. نسخه‌ای ویژه با نام گیر اس ۲ 3G هم وجود دارد که به آن سیم کارت متصل می‌شود. نسخه‌ای که برای بررسی به دست ما رسیده بود، بندهای پلاستیکی داشت.

این ساعت در دو رنگ خاکستری تیره و نقره‌ای ارائه شده و برای بندهای آن رنگ‌ها و طرح‌های بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارد. در داخل جعبه این ساعت هوشمند، یک جفت بند اضافه هم وجود دارد تا در صورت بروز هر مشکلی بتوانید آن را تعویض کنید. متاسقانه بندها با قفل مخصوصی به بدنه متصل می‌شوند و این قفل استاندارد نیست. بنابراین امکان اتصال بندهای استاندارد ساعت به آن وجود ندارد. بند پلاستیکی ارگونومی خوبی دارد، دست را آزار نداده و موجب تعریق مچ دست نمی‌شود. از طرفی به نظر نمی‌رسد به مرور زمان خیلی کهنه شده و ظاهر دستگاه را زشت کند.

بدنه ساعت از جنس فلز است ولی وزن آن خیلی زیاد نیست و تنها ۴۷ گرم وزن دارد. ضخامت ۱۱.۴ میلی‌متری و شکل گرد آن باعث می‌شود تا وقتی آن را روی مچ دستتان می‌بندید، کاملا شبیه به ساعت‌های عادی به نظر برسد و حس متفاوتی به خود شما به عنوان کاربر و دیگران که آن را روی مچ دستتان می‌بینند، القا نشود.

مشخصات فنی گیر اس 2 سامسونگ

حاشیه دور نمایشگر ثابت نیست و در واقع حلقه چرخانی است که با آن می‌تواند ربخش‌های مختلف رابط کاربری ساعت حرکت کرد. این حلقه چرخان یکی از خلاقانه‌ترین و بهترین ایده‌هایی است که برای ساعت هوشمند ارائه شده و بسیار کاربردی است. شما می‌توانید به جای آن که مدام نمایشگر لمسی ساعت را لمس کنید، با این حلقه چرخان به راحتی و با سرعت به بخش‌های مختلف بروید.

حلقه چرخان یکی از خلاقانه‌ترین ایده‌های ارائه شده برای ساعت هوشمند است

محافظ شیشه‌ای روی ساعت گیر اس ۲، گوریلا گلس ۳ است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربات دارد و به این راحتی نمی‌‌توانید آن را بشکنید یا روی آن خط و خش بیاندازید. با این حال این محافظ شیشه‌ای در مقایسه با شیشه سافایر اپل واچ مقاومت کمتری دارد و از این نظر اپل واچ کمی مقاوم‌تر است.

سامسونگ بالاخره پس از چندین نسل ساعت هوشمند ناموفق که برخی از مدل‌های آن از نظر ظاهری دلچسب نبودند، بالاخره توانسته محصولی پخته، زیبا و خلاقانه را روانه بازار کند. از نظر طراحی، این محصول می‌تواند الگویی برای دیگر سازندگان ساعت هوشمند باشد تا در محصولات آتی خود از ایده‌های به کار گرفته شده در این محصول بهره گیرند. گیر اس ۲ را می‌توان زیباترین محصول پوشیدنی سامسونگ قلمداد کرد که نه ضخامت بالایی دارد و نه ابعاد آن خیلی بزرگ است. کار کردن با حلقه چرخان به کار گرفته شده در حاشیه نمایشگر گیر اس ۲ بسیار راحت‌تر و کاربردی‌تر از دیجیتال کراون، حلقه چرخشی کنار اپل واچ یا برخی دیگر از ساعت‌ها است و عملکرد دقیقی هم دارد. گیر اس ۲ در حال حاضر یکی از زیباترین و خوش‌ساخت‌ترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار است.

نمایشگر

سامسونگ در این ساعت از نمایشگر ۱.۲ اینچی سوپر آمولد استفاده کرده است. بهره‌گیری از این نوع نمایشگر باعث شده تا عمق رنگ مشکی بسیار بالا باشد و به همین دلیل وقتی واچ‌فیس‌هایی با پس زمینه مشکی برای ساعت انتخاب می‌شود، ظاهر ساعت کاملا شبیه به ساعت‌های غیر هوشمند می‌شود و به سختی می‌توان از فاصله دور تشخیص داد که این محصول به یک نمایشگر لمسی مجهز شده است.

رزولوشن صفحه نمایش گرد این ساعت ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل است که برای ابعاد ۱.۲ اینچی آن بسیار مناسب است. زاویه دید این نمایشگر هم عالی است و از زوایای کنار و بالا و پایین، رنگ‌ها به هم نمی‌ریزد و تصویر واضح است. یکی از نقاط قوت این ساعت هوشمند روشنایی تصویر بالای آن است که باعث می‌شود در زیر نور مستقیم آفتاب هم به راحتی بتوانید محتوای نمایش داده شده روی این ساعت را مشاهده کنید.

مقدار روشنایی نمایشگر قابل تنظیم است و شما می‌توانید برای شرایط محیطی مختلف میزان روشنایی آن را تنظیم کنید. مثلا وقتی در داخل خانه هستید روشنایی آن را کم کنید تا باتری کمتری مصرف شود و هنگامی که در یک روز آفتابی بیرون می‌روید روشنایی را بیشتر کنید تا محتوا خوانا باشد. همچنین شما می‌توانید کاری کنید که نمایشگر همیشه روشن باشد. در این حالت وقتی که با ساعت کار نمی‌کنید، عقربه‌های ساعت به صورت Ambient نمایش داده می‌شود. روشن کردن این قابلیت باعث می‌شود تا عمر باتری کاهش یابد.

نمایشگر گیر اس ۲ از هر نظر بسیار خوب است و هیچ ایرادی را نمی‌توان به آن وارد کرد. در حالی که اکثر ساعت‌های هوشمند از پنل IPS بهره می‌برند، نمایشگر آمولد گیر اس ۲ می‌تواند یک مزیت بزرگ در مقابل رقبا باشد.

سخت‌افزار و عملکرد

گیر اس ۲ به پردازنده دوهسته‌ای اکسینوس ۳۲۵۰ با فرکانس یک گیگاهرتز مجهز شده که به راحتی از پس پردازش‌های سبک این ساعت تایزنی برمی آید. انچه در عمل مشاهده می‌کنیم عملکرد سریع و روان رابط کاربری است که هیچ لگ و تاخیری ندارد. حافظه رم مورد استفاده در این ساعت ۵۱۲ مگابایت و حافظه داخلی آن ۴ گیگابایت است. با این ظرفیتِ حافظه، به نظر می‌رسد در نصب اپلیکیشن‌ها روی ساعت مشکلی نداشته باشید و بتوانید بدون محدودیت چندین و چند اپلیکیشن را روی این ابزار پوشیدنی نصب کنید.

امکان اتصال سیم کارت روی این ساعت هوشمند وجود ندارد و اگر بخواهید آن را به صورت مستقل از تلفن هوشمند مورد استفاده قرار دهید، باید نسخه 3G آن را خریداری کنید تا بتوانید با قرار دادن سیم‌کارت در اسلات آن از یک ساعت مستقل هوشمند بهره ببرید. این ساعت هوشمند به اتصالات وای‌فای، بلوتوث نسخه ۴.۱، جی‌پی‌اس و NFC مجهز شده است. به نظر می‌رسد حداقل فعلا کاربرد NFC به سرویس سامسونگ پی محدود شده که تنها در چند کشور قابل استفاده است.

در پشت ساعت یک سنسور ضربان قلب قرار گرفته که عملکرد نسبتا دقیقی داشته و به کمک آن به راحتی می‌توانید ضربان قلب و میزان استرس خود را اندازه‌گیری کنید.

این ساعت با استفاده از یک کویل شارژر بی‌سیم شارژ می‌شود که ساعت به صورت مغناطیسی روی آن قرار گرفته و می‌ایستد. این استند شارژر می‌تواند با سرعت نسبتا خوبی ساعت راشارژ کند.

رابط کاربری و نرم‌افزارها

 جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ به سیستم عامل تایزن مجهز شده است. تایزن توسط سامسونگ برای برخی از تلفن‌های هوشمند این کمپانی توسعه داده شده و نسخه‌ای از آن نیز برای ساعت‌های هوشمند و حتی تلویزیون‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم عامل و رابط کاربری آن بسیار ساده و کاربرپسند است و از نظر کارایی اگر برتر از اندروید وِر یا واچ او اس نباشد، چیزی از آنها کم ندارد. با این حال یکی از ایرادهای آن این است که اکوسیستم ضعیف‌تری نسبت به دو رقیب مذکور دارد. تعداد و کیفیت اپلیکیشن‌هایی که برای تایزن ارائه شده بسیار کمتر از Android Wear گوگل و Watch OS اپل است و این یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف گیر اس ۲ در مقابل ساعت‌های اندروید ور محسوب می‌شود. اما این بدان معنا نیست که در پیدا کردن اپلیکیشن‌های کاربردی دچار مشکل می‌شوید.

گیر اس ۲ از طریق بلوتوث به تلفن شما متصل می‌شود و برای ایجاد این ارتباط به اپلیکیشنی به نام Samsung Gear نیاز دارید که از طریق پلی استور قابل دانلود و نصب است.

در زمان ارائه گیر اس ۲ سامسونگ اعلام کرد که ۱۰۰۰ اپلیکیشن برای آن وجود دارد که کاربران می‌توانند آنها را دانلود کرده و استفاده کنند. به غیر از تعدادی اپلیکیشن خوب که توسط خود سامسونگ تولید شده‌اند و در حوزه‌های سلامت، آب و هوا و ابزارهای کاربردی که به صورت پیش‌فرض روی این محصول وجود دارند، می‌توانید از اپلیکیشن‌های دیگری چون +Nike، فلیپ‌بورد، News Republic، سرویس نقشه Here و چندین اپلیکیشن‌های دیگر بهره‌مند شوید. به عنوان مثال سرویس پیام‌رسان لاین مجموعه کاملی از اپلیکیشن، پشتیبانی‌ها و حتی واچ‌فیس‌های متنوع را برای این ساعت هوشمند تایزنی ارائه کرده است. حتی بازی به نام Lubberly Bird برای آن ارائه شده که همان بازی Flappy Bird برای ساعت هوشمند است.

در فروشگاه سامسونگ می‌توانید صدها واچ‌فیس متنوع با شکل و شمایل اسپرت و کلاسیک و فانتزی برای این ساعت هوشمند بیابید که توسط افراد مختلف توسعه داده شده‌اند. اغلب این واچ‌فیس‌ها چندان زیبا نیستند، اما در بین آنها نمونه‌هایی بسیار زیبا وجود دارد که اطلاعات مناسبی را نیز در کنار زمان نمایش می‌دهند و شما می‌توانید بر اساس نیاز و سلیقه خود آنها را انتخاب کرده و به عنوان واچ‌فیس ساعت خود انتخاب کنید. سامسونگ برای طراحی برخی از این واچ‌فیس‌ها از هنرمندان و طراحان برجسته‌ی مد کمک گرفته است. برخی از واچ‌فیس‌ها با بندهای سازگار نیز ست شده‌اند.

همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم سامسونگ در بخش حاشیه دور نمایشگر این ساعت هوشمند از یک حلقه چرخان بهره برده که کاربر می‌تواند آن را چرخانده و بدین طریق در بخش‌های مختلف حرکت کند. این ایده ساده آنقدر تاثیر مثبتی بر روی تجربه کاربری گذاشته که نظر بسیاری از اطرافیان ما درباره ساعت‌های هوشمند را تغییر داده است. بر خلاف کاربری صرفا مبتنی بر لمس، وجود این حلقه در کنار نمایشگر لمسی باعث می‌شود که کار کردن با این ساعت بسیار ساده و لذت‌بخش باشد. در بسیاری از ساعت‌های اندروید وِر در هنگام استفاده از اپلیکیشن‌ها ممکن است با خود بگویید که خوب چه کاری است؟ همه این کارها را خیلی راحت تر می‌توانم روی نمایشگر موبایلم انجام دهم! اما حلقه چرخان گیر اس ۲ که به خوبی با سیستم عامل تایزن سازگار شده این رویه را تغییر داده و باعث می‌شود بتوانید به راحتی با اپلیکیشن‌های مختلف کار کنید. شما می‌توانید با استفاده از این حلقه به بخش‌های مختلف مثل تنظیمات بروید یا در منوی اپلیکیشن‌ها، آیکون اپ مورد نظر خود را انتخاب کرده و با لمس صفحه آن را اجرا کنید و... .

رابط کاربری سریع و کاربرپسند

یک بخش جدانشدنی ابزارهای پوشیدنی، امکان اجرای دستورات صوتی است. کمپانی‌های مختلف برای این بخش از دستیارهای صوتی محبوبشان کمک گرفته‌اند. مثلا اپل در اپل واچ از سیری کمک گرفته که بسیار عملکرد دقیق و خوبی دارد و گوگل در اندروید وِر از دستیار گوگل ناو استفاده کرده که کار با دستگاه را بسیار ساده‌تر می‌کند. سامسونگ هم برای این کار به سراغ دستیار صوتی که خودش مدت‌هاست روی آن کار می‌کند رفته است. S Voice همیشه در دسترس است و شما می‌توانید تعیین کنید که با دو بار فشردن دکمه هوم، اس وویس اجرا شده و منتظر شنیدن دستور شما باشد. این دستیار صوتی عملکرد قابل قبولی دارد، اما دقت و گستره دستورات قابل شناسایی آن با سیری و گوگل ناو و کورتانا قابل قیاس نیست. از این رو خیلی نباید روی تعامل صوتی با این ساعت حساب باز کنید و بسیاری مواقع کار کردن با حلقه چرخان و نمایشگر لمسی بسیار ساده‌تر می‌شود.

یکی از دیگر قابلیت‌های کلیدی ساعت‌های هوشمند و دستبندهای سلامتی، امکانات مرتبط با ورزش و حوزه سلامت است. سامسونگ یک پلتفرم کامل و جامع به نام S Health را روی تلفن‌های هوشمند سری گلکسی  خود ارائه می‌کند که برای افرادی که روی سلامتی و زیبایی اندام خود حساس هستند بسیار کاربردی است. کاری که سامسونگ کرده، این است که همین پلتفرم و سرویس‌های آن را با ساعت هوشمند یکپارچه کرده است.

بنابراین اگر گوشی هوشمند شما هم یک تلفن گلکسی است، استفاده از سرویس‌های سلامتی این ساعت برایتان بسیار ساده‌تر خواهد بود و تجربه‌ای یکپارچه خواهید داشت. در پشت بدنه این ساعت هم یک سنسور ضربان قلب قرار گرفته تا با استفاده از آن بتوانید وضعیت قلب خود را در حالت‌های مختلف فعالیت کنترل کنید. از طرفی همچون اپل واچ این ساعت هم اگر مدت زمان زیادی ساکن در یک جا بنشینید اخطار داده و از شما می‌خواهد کمی از جای خود بلند شده و تحرک داشته باشید.

دیگر کاربرد جذاب ساعت‌های هوشمند نمایش نوتیفیکیشن‌ها است که در گیر اس ۲ با کشیدن انگشت به سمت راست می‌توانید آنها را مشاهده کنید. هر بار که نوتیفیکیشنی دریافت می‌کنید، پیش‌نمایشی از آن روی صفحه ساعت نمایش داده شده و همزمان دستگاه ویبره می‌خورد. اگر در این حالت نمایشگر را لمس کنید می‌توانید جزئیات بیشتری از آن اعلان را ببینید و در صورتی که کاری نکنید بعدا می‌توانید از طریق صفحه سمت چپ رابط کاربری به همه نوتیفیکیشن‌ها دسترسی داشته باشید. برای پاک کردن هر اعلان هم کافی است آن را به سمت بالا بکشید.

بخشی به نام Buddy وجود دارد که در واقع همان مخاطبان محبوب شما است تا سریعا بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید. همچنین با این ساعت هوشمند می‌توانید موسیقی در حال پخش را نیز کنترل کرده، آن را اجرا یا متوقف کنید یا قطعه موسیقی در حال پخش را تغییر دهید. در مجموع باید بگوییم که به نظر می‌رسد سامسونگ بسیار روی رابط کاربری این محصول کار کرده و علاوه بر سریع و روان بودن، بسیار کاربرپسند است و به سرعت می‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید. 

عمر باتری و نحوه شارژ

به خاطر ابعاد کوچک ساعت‌های هوشمند، امکان قرار دادن باتری‌های حجیم در آنها وجود ندارد و به همین دلیل یکی از چالش‌های پیش روی این ابزارهای پوشیدنی، عمر باتری  است. اپل واچ کمتر از یک روز شارژدهی دارد و هر شب باید آن را شارژ کنید. موتو ۳۶۰ موتورولا و دیگر ساعت‌های اندرویدی هم چندان وضعیت بهتری ندارند. کاربران تمایل ندارند که در کنار لپ‌تاپ و تبلت و گوشی هوشمند خود، ابزار دیگری هم داشته باشند که شارژ کردن آن هم برایشان تبدیل به دغدغه‌ای روزانه شود.

گیر اس ۲ از این نظر وضعیت بهتری نسبت به رقبایش دارد. این ساعت هوشمند با باتری ۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی خود می‌تواند تا دو روز پاسخگوی نیاز شما باشد و اگر از دسته خوره‌ها نباشید و کمتر با آن کار کنید، عمر باتری آن بیش از دو روز هم خواهد بود. در مدتی که این ساعت را آزمایش می‌کردیم در ابتدا به دلیل استفاده زیاد از آن، یک روز کامل دوام آورد و حتی صبح روز بعد ۳۶ درصد از شارژ آن باقی مانده بود، اما در روزهای بعد که استفاده معمولی از آن داشتیم، این ساعت هوشمند دو روز و حتی بیشتر از آن ما را همراهی کرد. این میزان عمر باتری برای ساعتی با این قابلیت‌ها خوب است و باعث می‌شود اگر یک شب فراموش کردید آن را شارژ کنید، خیلی نگران تمام شدن شارژ ساعت نباشید.

روی بدنه این ساعت هوشمند هیچ اثری از درگاه شارژ نیست و فقط آن را می‌توانید از طریق داک شارژر بی‌سیمی که به همراه آن ارائه می‌شود شارژ کنید. این داک حالت مغناطیسی داشته و وقتی ساعت را روی آن قرار می‌دهید به آن می‌چسبد تا از روی آن نیفتد. یک چراغ ال‌ای‌دی در پایین این داک وجود دارد که در ابتدا به رنگ قرمر بوده و همراه با شارژ شدن دستگاه تغیر رنگ داده و تا شارژ کامل به رنگ سبز تغییر می‌کند.

میزان روشنایی نمایشگر ساعت و البته فعال یا غیرفعال بودن حالت Always On نمایشگر تاثیر زیادی روی عمر باتری دارد. پیشنهاد ما این است که قابلیت Always On را خاموش کنید، چرا که به آن نیازی ندارید و هر بار که مچ دستتان را به سمت خود بچرخانید نمایشگر خود به خود روشن شده و می‌توانید زمان را ببینید.

جمع‌بندی

گیر اس ۲ اگر بهترین ساعت هوشمند کنونی بازار نباشد، بدون شک یکی از بهترین‌ها است. ضخامت مناسب و فرم گرد آن در کنار نمایشگر آمولد با عمق بالای رنگ مشکی باعث می‌شود تا تشخیص آن از ساعت‌های معمولی دشوار باشد. ظاهر دستگاه زیبا است و کیفیت ساخت بالایی دارد. حلقه چرخان دور نمایشگر تاثیر محسوسی در تجربه‌ی کاربری دارد و به خوبی با سیستم عامل یکپارچه شده تا با چرخاندن آن بتوانید در بخش‌های مختلف حرکت کنید.

گیر اس ۲ یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند بازار است

رابط کاربری گیر اس ۲ کاملا ساده و کاربرپسند است و واچ‌فیس‌های متنوعی برای آن وجود دارد، اما اکوسیستم تایزن هنوز آنچنان بالغ نشده و اپلیکیشن‌هایی که از این ساعت پشتیبانی می‌کنند، محدود هستند و سامسونگ باید برای رشد این اکوسیستم تمهیداتی بیاندیشد و با توسعه‌دهندگان ارتباطات قوی‌تری داشته باشد. با این حال این موضوع چندان تاثیرگذار نیست؛ اصلی‌ترین قابلیت‌هایی که باید یک ساعت هوشمند داشته باشد، امکانات حوزه سلامتی، نمایش نوتیفیکیشن‌ها و کاربرد ساعت معمولی هستند که در گیر اس ۲ به بهترین شکل ارائه می‌شوند.

عمر باتری این ساعت مناسب است و در استفاده معمول دو روز کامل را دوام می‌آورد. این میزان شارژدهی شاید چندان زیاد نباشد، ولی وقتی آن را با مهم‌ترین رقبای این محصول مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که سامسونگ در این زمینه خوب عمل کرده است.

در مجموع گیر اس ۲ یک پوشیدنی خوب و کاربردی است که شاید هنوز هم با یک ساعت هوشمند ایده‌آل با عمر باتری بالا، فاصله داشته باشد، اما در این حوزه از محصولات یک گام رو به جلو قلمداد می‌شود.

آخرین قیمت ساعت هوشمند سامسونگ Gear S2 یک میلیون سیصد هزار تومان بوده است. تولید و عرضه‌ی این ساعت متوقف شده است.

نقاط قوت

  • طراحی زیبا با کیفیت ساخت بالا
  • ارگونومی مناسب و حلقه چرخان کاربردی
  • نمایشگر سوپر آمولد باکیفیت
  • رابط کاربری زیبا و کاربرپسند

نقاط ضعف

  • اکوسیستم ضعیف تایزن در مقایسه با اندروید ور و واچ او اس
  • عدم امکان اتصال بندهای استاندارد
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات