اطلاعات مربوط به نسل جدید هسته‌های ARM با نام آرتمیس فاش شد

شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
در هفته‌ای که گذشت، کمپانی ARM نسل جدید معماری هسته‌ی کم مصرف خود را معرفی کرد. Cortex-A35 نام این هسته‌ی پردازشی است. پس از معرفی این هسته، اسلایدی از نقشه‌ی راه این کمپانی فاش شده که نشان از معرفی خانواده‌ی جدیدی از هسته‌های قدرتمند پردازشی با نام آرتمیس (Artemis) دارد.
تبلیغات

پس از معرفی هسته‌ی پردازشی کم مصرف Cortex-A35، اطلاعاتی منتشر شده که نشان از توسعه‌ی خانواده‌ی جدیدی از هسته‌های پردازشی توسط آرم دارد. آرم سری جدید محصولات خود را آرتمیس می‌خواند. اطلاعات برگرفته از اسلاید فاش شده نشان از این دارد که این کمپانی نسل بعدی تراشه‌ی خود را مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری روانه‌ی بازار خواهد کرد. با توجه به عملکرد کنونی هسته‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری، می‌توان انتظار داشت که در این هسته‌ها شاهد بهبود عملکرد و مصرف بهینه‌ی باتری باشیم. البته نباید انتظار داشت که این هسته‌ها تا پیش از سال ۲۰۱۷ میلادی روانه‌ی بازار شده و در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرند.

در نقشه‌ی راه آرم می‌توان اطلاعاتی را در نیز در خصوص پردازنده ی گرافیکی جدید  این کمپانی مشاهده کرد. شواهد و قراین نشان از این دارند که پردازنده‌ی گرافیکی با نام Mimir جایگزین Mali-T880 شده و پردازنده‌ی تصویر Mali-V550 نیز با یک محصول جدیدتر با نام Gemini جایگزین خواهد شد.

اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که می‌توان از سری جدید هسته‌های آرتمیس این کمپانی در معماری big.LITTLE در کنار هسته‌های Cortex-A53 استفاده کرد. در صورتی که مصرف پایین انرژی مدنظر باشد، می‌توان هسته‌های Cortex-A35 را نیز مورد استفاده قرار داد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات