میتسوبیشی گزارش مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ را منتشر کرد؛ کسب درآمد ۴.۷۵ میلیارد دلاری

شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۵ میتسوبیشی حاکی از کسب سود ۲۳۴.۶ میلیون دلاری از درآمد ۴.۷۵ میلیارد دلاری این شرکت است. با وجود اینکه درآمد این شرکت ۹.۳ درصد افزایش داشته اما سود حاصل در مقایسه با سه ماهه گذشته نشان از افتی ۱۴ درصدی دارد.
تبلیغات

شرکت خودروسازی میتسوبیشی گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۱۵ را منتشر کرده است. بنابر این گزارش میتسوبیشی از درآمد ۴.۷۵ میلیارد دلاری خود، ۳۳۲.۳ میلیون دلار سود عملیاتی کسب کرده است که نشان از رشد ۲۶ درصدی در مقایسه با سه ماهه اول دارد.

این شرکت در مورد عملکرد دقیق خود در سه ماهه‌ی گذشته آمار دقیقی ارائه نکرده، اما نگاهی به عملکرد شش ماهه‌ی میتسوبیشی برخی ابهامات را برطرف می‌کند.

در شش ماه گذشته میتسوبیشی سودی معادل ۴۳۴.۸ میلیون دلار کسب کرده که این رقم حکایت از رشد ۱۴ درصدی سود این شرکت دارد، البته با توجه به افزایش ۳.۴ درصدی درآمد و رسیدن آن به ۸.۹۳ میلیارد دلار، این رقم قابل پیش‌بینی بود. اما سود عملیاتی این شرکت با کاهش ۶.۸ درصدی به ۴۸۷.۸ میلیون دلار رسیده است.

میتسوبیشی ادعا می‌کند که این میزان افت درآمد به دلیل افزایش هزینه‌های کنترل کیفی است. به علاوه افزایش مالیات نیز باعث کاهش سود خالص این شرکت شده است.

گزارش‌ها حاکی است، فروش خودروهای این شرکت در آمریکا و غرب اروپا افزایش داشته اما در ژاپن، آسیا و کل قاره اروپا دچار افت شده است. البته کسب سود این شرکت در یکی از منابع اصلی تامین درآمد یعنی قاره آسیا، سیر صعودی داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات