مدیر عامل تلگرام: ایران از چهارشنبه دسترسی به تلگرام را محدود کرده است

چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
دولت ایران تلگرام را فیلتر کرده و دسترسی مردم به این پیام‌رسان که به‌صورت گسترده توسط مردم استفاده می‌شود را مسدود کرده است.
تبلیغات

در ساعات پایانی سه‌شنبه اینترنت کشورمان با اختلالات شدیدی مواجه شده است. از طرفی اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام هم از دسترس بعضی از کاربران خارج شده و بسیاری دیگر اختلال در عملکرد این سرویس را گزارش می‌کنند. در این میان ادعاهای عجیب مؤسس و مدیرعامل تلگرام و همچنین اکانت رسمی تلگرام در توییتر موضوع را پیچیده‌تر کرده و احتمال فیلتر شدن تلگرام را قوت می‌بخشند.

داستان فیلترینگ اپلیکیشن‌های پیام‌رسان سر درازی دارد. در موارد پیشین قبل از مسدود شدن یک سرویس شاهد اظهار نظرهای مسئولین و سپس اعمال فیلترینگ بر روی سرویس مورد نظر بودیم، اما این بار مسئولان تلگرام ادعاهای عجیبی مطرح کرده اند.

اکانت رسمی توییتر تلگرام در پاسخ به توییت‌های مکرر کاربران ایرانی در رابطه با اختلال در سرویس تلگرام اینگونه پاسخ داده است:

"متاسفیم. وضعیت سرویس خوب است، اما ارائه دهندگان اینترنت در ایران از چهارشنبه ترافیک تلگرام را محدود کرده‌اند."
telegram tweet

این در حالی است که ممکن است مشکلات اتصال به شبکه‌ی تلگرام مربوط «قطع مسیر اینترنت ترکیه و باب المندب» باشد. البته طی هفته‌های اخیر و پس از راه‌اندازی سرویس کانال‌های عمومی تلگرام، برخی از کاربران ایرانی، کانال‌های غیراخلاقی راه‌اندازی کردند و به شدت نسبت به تبلیغ آن‌ها اقدام کردند. حال باید منتظر ماند و دید پاسخ رسمی وزارت اطلاعات و ارتباطات کشور در این باره چه خواهند بود. اما از روی توییت بالاترین مقام در تلگرام می‌توان حدس زد که به پایان راه این سرویس پیغام‌رسان نزدیک شده‌ایم.

بروزرسانی:

محمدرضا فرنقی‌زاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات در پاسخ به ادعای عجیب مسئولین تلگرام گفته است که تا کنون نامه‌ای در این زمینه به دست ما نرسیده است. این بدان معنا است که وزارت ارتباطات اقدام برای مسدود کردن این سرویس و فیلترینگ آن هیچ اقدامی نکرده است. بنابراین مشخص نیست که ادعای تلگرام بر چه اساسی مطرح شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد

تبلیغات