سامسونگ در ارائه پیشنهاد خرید سن دیسک مردد شده است

سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی‌های بزرگ در عرصه‌ی تولید نیمه رساناها، تلاش خود برای تصاحب سن دیسک (SanDisk) را آغاز کرده‌اند. به نظر می‌رسد شرکت سامسونگ در حال بررسی گزینه‌هایش برای ورود به این رقابت بزرگ است.
تبلیغات

شرکت سن دیسک از بزرگان تولید تراشه‌های حافظه به شمار می‌رود؛ این شرکت به تازگی مورد توجه دیگر بزرگان این عرصه قرار گرفته است. سامسونگ در سال ۲۰۰۸ نیز برای به دست آوردن سن دیسک وارد عمل شده بود، اما از پیشنهاد خود عقب‌نشینی کرد. این بار سامسونگ اعلام کرده است پیش از ارائه‌ی پیشنهاد جدید تمام گزینه‌هایش را به دقت بررسی خواهد کرد.

گزارش‌ها از حضور جدی مایکرون (Micron) و وسترن دیجیتال در این رقابت حکایت دارند به نظر می‌رسد؛ این دو شرکت در حال رایزنی با مسئولان سن دیسک هستند. سامسونگ بارها اعلام کرده است که می‌تواند وارد این رقابت شود، ولی برخی شایعات حکایت از آن دارند که مسئولین سامسونگ به این نتیجه رسیده‌اند که این معامله سود قابل ملاحظه‌ای برای این شرکت نخواهد داشت.

شاید سهم ۴۰ درصدی سامسونگ در بازار حافظه‌های حالت جامد (SSD) یکی از دلایلی باشد که سامسونگ رغبت زیادی برای این همکاری از خود نشان نمی‌دهد. سن دیسک در بازار مموری کارت‌ها و حافظه‌های داخلی فعال است. حافظه‌های نوظهور UFC به عنوان یک استاندارد جدید به خوبی توان رقابت با eMMCها را دارند. سامسونگ بر بازار UFCها حکمرانی می‌کند و همین تسلط بر بازار، یکی از دلایل رغبت پایین سامسونگ برای خرید سن دیسک است. سامسونگ در سال ۲۰۰۸ برای تصاحب سن دیسک پیشنهادی ۵.۸۵ میلیارد دلاری به این شرکت ارائه داده بود که بنا به دلایلی این توافق صورت نگرفت. سامسونگ قصد دارد این بار پیش از ورود به رقابت خرید سن دیسک تمام گزینه‌ها را به خوبی بررسی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات