سرفیس پرو 4 مایکروسافت به یک نمایشگر بدون حاشیه مجهز می‌شود

جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که قرار است ۱۴ مهر از محصولات جدید مایکروسافت رونمایی شود، بسیاری از کاربران و کارشناسان در انتظار سرفیس پرو 4 این شرکت هستند. شایعاتی به تازگی منتشر شده که نسان می‌دهد این دستگاه قدرتمند به یک نمایشگر بدون حاشیه مجهز خواهد شد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 تبلت سرفیس پرو 3 مایکروسافت یکی از موفقیت‌های بزرگ این کمپانی به شمار می‌رود که توانست در یک فرم‌فکتور جالب نمونه‌ای از یک دستگاه هیبریدی قدرتمند مبتنی بر ویندوز ۸ را معرفی ‌کند. این محصول نه تنها باعث شد خط تولید دستگاه‌های سرفیس مایکروسافت به یک تجارت چند میلیارد دلاری تبدیل شود، بلکه رقبای سرسختی چون اپل و گوگل را مجاب کرد تا برای رقابت با ردموندی‌ها با کپی از این فرم‌فکتور به ترتیب تبلت‌های آیپد پرو و پیکسل سی را معرفی کنند.

حالا ردموندی‌های قصد دارند با چنین پیشینه‌ای و با اتکا به تجربیات گذشته‌ی خود، سرفیس پرو 4 را قدرتمندتر از قبل وارد بازار کنند. حالا شایعات جدیدی منتشر شده که همانند نمایشگر Infinity Display که شرکت دل در سال جاری روی دستگاه XPS 13 از آن استفاده کرد، مایکروسافت نیز قصد دارد روی سرفیس پرو 4 از یک صفحه نمایش بدون حاشیه بهره بگیرد.

dellxps13review19 full

اگر این موضوع صحت داشته باشد با توجه به جهش ناگهانی دستگاه‌های کمپانی دل به لطف استفاده از نمایشگرهای انقلابی خود، باید منتظر ظاهر و کیفیت بهتر صفحه نمایش محصولات آتی در خط تولید سرفیس مایکروسافت باشیم. یکی از بهترین کاربردهای نمایشگر بدون حاشیه برای کاربری‌های مالتی‌مدیاست.

اما یک سوال مهم همچنان باقی است. در لپ‌تاپی‌ چون ایکس‌پی‌اس 13 دل، کم بودن حاشیه‌ی نمایشگر مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی برای تبلتی که نیاز به یک فضای اضافه برای قرار گرفتن در دست دارد وضعیت چگونه خواهد بود؟ کمپانی دل برای حل این مشکل سعی کرد در تبلت Venue 7000 یک طرف تبلت را با حاشیه‌ی بیشتر طراحی کند و در سه طرف دیگر تا حد امکان حاشیه‌ای وجود نداشته باشد. به نظر می‌رسد ردموندی‌ها نیز می‌توانند از این استراتژی پیروی کنند.

راه حل دیگری که منبع این شایعه به آن اشاره کرده این است که اندازه‌ی نمایشگر به شکلی پویا میان یک دستگاه لپ‌تاپ و تبلت تغییر کند. البته این موضوع به سیستم نرم‌افزاری نیز مربوط است ولی امکان تغییر ابعاد فیزیکی نمایشگر دستگاه فعلا کمی بعید به نظر می‌رسد و باید در مورد این ادعا بیشتر تحقیق شود.

به هر حال تا چهاردهم مهر ماه و زمان معرفی سری جدید پرچمداران لومیا و سرفیس پرو 4 زمان زیادی با قی نمانده و تا چند روز دیگر همه چیز روشن خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات