تلویزیون 4K شیائومی رونمایی شد: صفحه‌نمایش ۶۰ اینچی، اسپیکر مجزا و سیستم‌عامل اندروید

دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی از تلویزیون ۶۰ اینچی 4k خودش رونمایی کرد. این تلویزیون که با نام Mi TV 3 عرضه خواهد شد شامل دو قطعه‌ی اصلی است؛ صفحه‌ی نمایش ۶۰ اینچی و یک بلندگوی مجزا. این تلویزیون از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند و قابلیت پخش تصاویر 4K را داراست.
تبلیغات

برد اصلی، در اکثر تلویزیون‌ها در داخل پنل اصلی تلویزیون قراردارد؛ ولی شیائومی برد این تلویزیون را در اسپیکر قرارداده است و اسپیکر که در اصل نقش پردازنده‌ی تلویزیون را نیز بازی می‌کند توسط یک کابل به تلویزیون وصل می‌شود.

در اصل صفحه‌ی نمایش این دستگاه مانند یک مانیتور عمل می‌کند. همچنین پورت‌های دیگر نیز به اسپیکر دستگاه وصل می‌شوند و پورتی بر روی تلویزیون قرارندارد. از این رو صفحه‌ی نمایش این دستگاه تا حد امکان نازک شده است و در باریک‌ترین قسمت ۱۱.۶ میلی‌متر و در قطورترین قسمت ۳۶.۷ میلی‌متر ضخامت دارد. این ایده‌ی شیائومی باعث می‌شود که در صورت نیاز به تعمیرات کاربر هزینه‌ی کمتری را پرداخت کند؛ چرا که تنها با تعویض اسپیکر می‌توان آن را تعمیر کرد.

قطعه‌ی اسپیکر که نقش مغز تلویزیون را نیز بازی می‌کند از ووفر‌های ۲.۵ اینچی برای ایجاد صدای باکیفیت بهره می‌برد. همچنین بر روی این قطعه ۳ پورت HDMI قراردارد. هنوز مشخص نیست که این پورت‌ها نسخه‌ی ۱.۴ هستند و یا ۲. در میان پورت‌ها نیز می‌توان یک پورت USB 3 و یک پورت USB 2 دید. هم‌چنین ورودی VGA، اترنت، AV ، RF و خروجی صدا نیز روی این دستگاه قرارداده شده‌اند.

 سیستم‌عامل مورد استفاده در این تلویزیون هوشمند اندروید نسخه‌ی ۵.۱ است که از ظاهر ویرایش شده‌ی شیائومی استفاده می‌کند. صفحه‌ی نمایش این تلویزیون نیز از پنل 4k LG استفاده می‌کند. هم‌چنین این صفحه‌ی نمایش قابلیت فشرده‌سازی تصاویر MEMC دارد. این پنل یک قاب آلومینیومی داشته و پشت دستگاه نیز فلزی است.

قیمت تلویزیون شیائومی نیز در حدود ۶۹۹ یورو است. شیائومی در اقدامی جالب، قطعه‌ی اسپیکر این تلویزیون را نیز به صورت جداگانه می‌فروشد و کاربران می‌توانند با خرید این اسپیکر و متصل کردن آن به هر مانیتور و یا تلویزیون دیگر آن را به مانیتور هوشمند تبدیل کنند. قیمت  قطعه‌ی اسپیکر که فرآیند پردازش و تحلیل تصاویر را انجام می‌دهد در حدود ۱۳۹ یورو است.  شما می‌توانید با پرداخت ۸۳ یورو اضافه یک دستگاه ساب ووفر نیز برای ارتقای صدای سیستم خود دریافت کنید.

شیائومی کنترلی را هم برای این تلویزیون  طراحی کرده است که از تشخیص صوت بهره می‌برد و  از سنسور تشخیص حرکت در ۶ جهت استفاده می‌کند . این کنترل به وسیله‌ی بلوتوث به تلویزیون وصل می‌شود. قیمت این قطعه ۱۴ یورو است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات