یک طرح، یک نگاه: باندیک، چسبی متفاوت

سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸
مطالعه 4 دقیقه
آسیب دیدگی و شکستن وسایل، رویدادی است که اغلب با آن مواجهیم. در واقع در بسیاری از موارد، یک شکستگی کوچک نیز می‌تواند منجر به از کار افتادن وسیله‌ و بی‌مصرف شدن آن شود. بسته به جنس این وسایل، چسب‌های مختلفی برای رفع این مشکلات وجود دارند؛ ولی گجتی که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت، چسبی متفاوت با قابلیت‌های بیشتر است.
تبلیغات

ما اغلب درگیر سلامت ابزار و وسایل خود نیستیم، مگر زمانی که عمق آسیب و شکستگی در حدی باشد که کارایی این وسایل را به طور جدی تحت‌تأثیر قرار دهد. شاید قطعه‌ی شکسته شده، بسیار هم کوچک باشد، اما ممکن است همین آسیب دیدگی جزئی، منجر به بلا استفاده شدن وسایل بعضاً ضروری ما شده و آنها را به اسباب و لوازمی یک بار مصرف تبدیل کند. در این گونه مواقع اولین راه کار ما استفاده از چسب‌های مختلف است. اما این چسب‌ها همیشه نیز راه گشا نبوده و بسته به میزان شکستگی، موقعیت آن و سطوح آسیب دیده، دارای قوت و ضعف هستند. اما باندیک (Bondic)، چسبی متفاوت است که سازندگانش ادعا می‌کنند در بسیاری از موارد، استفاده از آن فواید بیشتری دارد.

باندک، چسبی متفاوت

باندیک تنها شامل یک نوع چسب نیست، بلکه گجتی به مراتب بهتر و کاربرد‌ی‌ تر است. در گام نخست این چسب پلاستیکی تنها زمانی خشک می‌شود که  پرتو فرابنفش به آن تابانده شود. پس از جذب این اشعه، این چسب به اندازه‌ای سخت می‌شود که استفاده‌ی مجدد از قطعه یا وسیله‌ی مورد نظر را تضمین می‌نماید.

باندک، چسبی متفاوت

در واقع باندیک بدون جذب این پرتو،  همچنان حالت مایع خود را حفظ می‌کند. این یکی از ویژگی‌های مهم این گجت است؛ چرا که در این حالت شما می‌توانید به آن شکل داده و فرم مورد نظر خود را ایجاد کنید، محل درز یا ترک مورد نظر خود را به دقت پر کرده و قسمتهای ضعیف و آسیب دیده را به بهترین شکل ممکن تقویت کنید. در حقیقت سرعت خشک شدن چسب، دقت و تمرکز شما را تحت‌الشعاع قرار نداده و دست‌تان را تا حد ممکن، برای تعمیرات باز می‌گذارد. در نهایت بعد از اطمینان از عملکرد خود، با تابش اشعه‌ی فرابنفش، چسب استحکام یافته و کار تعمیر به پایان می‌رسد. همچنین در این حالت دیگر نیازی به فشردن قطعات به یکدیگر نداشته و بدون کمترین زحمت، قطعات شکسته شده را کنار هم قرار خواهید داد.

باندک، چسبی متفاوت

 اگرمزایای این چسب شما را به یاد نمونه‌های مشابه استفاده شده در حوزه‌ی دندانپزشکی می‌اندازد؛ چندان هم به بیراهه نرفته‌اید. در واقع یکی از خالقین این طرح، خود یک جراح و دندانپزشک است. او بود که متوجه شد این نوع چسب نه تنها برای مرمت دندان مناسب است، بلکه می‌تواند در زمینه‌های دیگری نیز کاربرد داشته باشد.

حتی اگر آسیب دیدگی قطعه به اندازه‌ای باشد که امکان تعمیر و چسباندن مجدد آن وجود نداشته باشد، با استفاده از باندیک می‌توان کل قطعه را بازسازی کرد. حتی می‌توان آن را رنگ نموده، صیقل داده  یا بر طبق سلیقه بعد از سخت شدن نیز به آن فرم بخشید.

باندک، چسبی متفاوت

با استفاده از باندیک می‌توان قطعات شکسته شده‌ی اسباب‌بازی، جواهرات و بدلیجات، اسباب و لوازم چوبی، فلزی، منسوجات و دیگر وسایل را تعمیر نمود.

باندک، چسبی متفاوت
باندک، چسبی متفاوت
باندک، چسبی متفاوت
باندک، چسبی متفاوت

از شما دعوت می‌کنیم در همین رابطه، ویدیوی زیر را نیز تماشا کنید.

دانلود ویدیو

بسته‌بندی باندیک که شامل  گجت مورد نظر و یک تیوب ۴ گرمی از چسب پلاستیکی است، هم اکنون با قیمت ۲۲ دلار دردسترس علاقمندان قرار دارد.

نظر شما در مورد این نوع چسب چیست؟ تجربه‌ی شما از کار کردن با چسب‌های موجود چگونه است؟

 

منبعthegrommet

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات