فایرفاکس پشتیبانی از اکثر پلاگین‌های وب را تا پایان سال ۲۰۱۶ متوقف خواهد کرد

یک‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
موزیلا به تازگی اعلام کرده است که تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی پشتیبانی بسیاری از پلاگین وب را متوقف خواهد کرد. این پلاگین‌ها شامل جاوا و Silverlight خواهند بود اما موزیلا همچنان از فلش پشتیبانی خواهد کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پلاگین‌های مرورگرها بخشی جدا نشدنی از تجربه‌ی وب هستند و بیشتر برای پخش محتوای مالتی‌مدیا مورد استفاده قرار می‌گرفتند که به طور پیش‌فرض توسط وب یا مرورگر پشتیبانی نمی‌شدند. با این حال با ورود HTML 5 و مرورگرهایی که می‌توانند بازی‌های سه بعدی را رندر کنند، وجود بسیاری از پلاگین‌ها غیرضروری به نظر می‌رسد. به علاوه این پلاگین‌ها هیچ گاه خوب نبودند و عملکرد ضعیفی داشته و حتی باعث افت شارژدهی باتری و افزایش ریسک‌های امنیتی نیز می‌شدند.

دیگر مرورگرها مانند کروم گوگل و اج مایکروسافت پشتیبانی از پلاگین‌ها را متوقف کرده‌اند و حتی کروم محتوای فلش غیرضروری را نیز به طور خودکار غیرفعال می‌کند. موزیلا هر چند کمی دیرتر از رقبا دست به کار شده است اما در نهایت پشتیبانی از پلاگین‌ها را متوقف خواهد کرد و پلتفرهای آینده مانند فایرفاکس ۶۴ بیتی برای ویندوز به صورت پیش‌فرض از پلاگین‌ها پشتیبانی نخواهند کرد.

در نظر داشته باشید که پلاگین‌ها با افزونه‌ها (Addons) متفاوت هستند. پشتیبانی از افزونه‌ها همچنان به عنوان یکی از نقاط قوت فایرفاکس باقی خواهند ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات