تماشا کنید: بیل‌ گیتس آب تصفیه شده‌ی حاصل از فاضلاب را می‌نوشد!

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
مطالعه 1 دقیقه
بیل‌گیتس پس از بازنشستگی از سمت مدیرعاملی مایکروسافت، همراه با همسر خود در حال تلاش برای بهبود وضعیت زندگی انسان‌ها در تمام نقاط جهان است. یکی از پروژه‌های بسیار جالب توجه، Omniprocessor است که با دریافت فاضلاب، در خروجی خاکستر، آب و نیروی الکتریسیته تولید می‌کند.
تبلیغات

در سال‌های اخیر تلاش‌های برای تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر شتاب بسیاری بالایی گرفته است. بازیافت و تولید مواد قابل استفاده و انرژی نیز از جمله‌ی مواردی است که کمپانی‌ها برای دست یافتن به آن بسیار تلاش می‌کنند. بنیاد بیل و ملیندا گیتس، یکی از بنیاد‌های خیریه‌ای است که از فعالیت‌های این چنینی حمایت می‌کند، چراکه با استفاده از این فناوری‌ها می‌توان وضعیت زندگی در کشورهای کمتر توسعه یافته را بهبود بخشید. بیل‌گیتس با حضور در محل تولید این دستگاه عظیم‌الجثه، آب تصفیه شده حاصل از تصفیه‌ی آب را نیز امتحان کرده است.

این ماشین عظیم‌الجثه توسط Janicki Bioenergy تولید شده است. این دستگاه با در یافت فاضلاب انسانی که کاربردی ندارد، آن را تبدیل به انرژی الکتریسیته، آب آشامیدنی و خاکستر می‌کند. ابتدا فاضلاب وارد کوره‌ای می‌شود تا آب درون آن بخار شده و جدا شود. بخار حاصل از این مرحله وارد توربین بخار می‌شود و انرژی الکتریکی تولید می‌شود. سپس بخار آب در پروسه‌ی خنک‌سازی تبدیل به آب آشامیدنی می‌شود. براساس برنامه‌ریزی انجام شده این دستگاه تا پایان سال جاری میلادی در داکار، پایتخت سنگال مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات