لنوو سبک‌ترین لپ‌تاپ 13 اینچی دنیا را معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۹
مطالعه 3 دقیقه
لنوو در جریان رویداد CES دو نوت‌بوک LaVie HZ550 و LaVie HZ750 را معرفی کرد. این شرکت مدعی شده که LaVie HZ550 سبک‌ترین نوت‌بوک 13 اینچی دنیا و LaVie HZ750 سبک‌ترین نوت‌بوک تبدیل‌شدنی 13 اینچی دنیا است.
تبلیغات

غیر ممکن است که با دیدن تصویرLaVie HZ550 بتوانید به میزان سبکی این لپ‌تاپ پی ببرید. شاید بد نباشد احساس نویسنده وبسایت engadget را در برخورد اول با این لپ‌تاپ، از زبان خودش بخوانیم:

وقتی اولین بار این لپ‌تاپ را با دستانم بلند کردم، به قدری این لپ‌تاپ سبک بود که تقریباً مطمئن بودم که چیزی که روی دستان من است یک نمونه‌ی اولیه است که تقریباً هیچ قطعه‌ای داخل آن نیست. اما واقعیت این است که HZ550 نمونه‌ی اصلی بود و با وزن 780 گرمی خود حالا مدعی عنوان سبک‌ترین لپ‌تاپ 13 اینچی دنیا است.

در کنار معرفی HZ550،  شرکت لنوو سبک‌ترین لپ‌تاپ تبدیل شدنی 13 اینچی دنیا را نیز با نام HZ750 معرفی کرده است. این لپ‌تاپ دارای یک لولای 360 درجه است که باعث می‌شود تا نمایشگر این لپ‌تاپ کاملاً بچرخد و در این صورت می‌توان از آن به عنوان تبلت استفاده کرد.این لپ‌تاپ با وزن 925 گرمی خود، بالاتر از هر لپ‌تاپ دیگری که مجهز به نمایشگر لمسی و لولای 360 درجه است، قرار می‌گیرد.

این نوت‌بوک‌ها در عین سبکی دارای سخت‌افزار قدرتمندی هم هستند. هر دو از نسل پنجم پردازنده‌های Core M شرکت اینتل و از نظر ماندگاری عمر باتری، قابلیت پخش یک ویدیو بین 7 تا 8 ساعت را دارند که از این حیث هم‌رده‌ی بسیاری از مدل‌های سنگین‌تر قرار می‌گیرند.

اما نکته جالبی که باید به آن اشاره کنیم این است که هر دوی این مدل‌ها با نمایشگرهایی با رزولوشن 2560 در 1440 به بازار عرضه می‌شوند که رسیدن به چنین عمر باتری با داشتن چنین نمایشگری کار آسانی نیست و اگر عمر باتری این نوت‌بوک‌ها حقیقت داشته باشد، باید لنوو را از این نظر تحسین کنیم.

اگر چه این دو مدل بسیار سبک هستند، ولی به لطف استفاده از آلیاژ منیزیوم-لیتیوم بکار رفته در آن بسیار محکم هستند. همچنین لنوو از نمایشگرهای IGZO شارپ استفاده کرده است که شاید حالا دلیل ماندگاری بالای باتری این نوت‌بوک‌ها بهتر مشخص شود؛ چرا که نمایشگرهای شارپ به مصرف بهینه‌ی انرژی معروف هستند. 

باید بگوییم لنوو نوت‌بوک‌هایی فوق‌العاده باریک، سبک و البته قدرتمند با عمر باتری بالا را معرفی کرده است. البته مدل HZ550 دارای نمایشگر لمسی نیست و هنگام استفاده از مدل HZ750 به عنوان تبلت نیز باید خیلی مراقب باشید؛ چرا که این مدل از ضربه‌گیرهای لاستیکی که معمولاً در سری یوگای لنوو می‌بینیم، بهره نمی‌برد؛ دلیل استفاده نکردن از ضربه‌گیرهای لاستیکی در  HZ750 این است که این ضربه‌گیرها ضخامت دستگاه را بیشتر می‌کنند.

این نوت بوک‌ها اردیبهشت سال آینده به بازار عرضه می‌شوند. HZ550 با قیمت 1299 دلار و HZ750 با قیمت 1499 دلار به بازار عرضه خواهند شد.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات