گزارش زومیت از نشست سالیانه همکاران سیستم

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
مطالعه 7 دقیقه
شرکت همکاران سیستم روز دوشنبه در نشست سالیانه خود به معرفی سیستم راهکاران پرداخت.
تبلیغات

در همایش سالیانه همکاران سیستم که در هتل المپیک با حضور مدیران٬ خبرنگاران و مشتریان این شرکت برگزار شد٬ مهدی امیری٬ مدیر‌عامل همکاران سیستم با اشاره به ماموریت این شرکت در راستای خلق ارزش به مشتریان٬ رویکرد شرکت در دریافت نیاز مشتری و دیده‌بانی تکنولوژی را تشریح و با ارائه گزارشی از اقدامات سرمایه‌‌گذاری‌های این شرکت برای عرضه نسل جدیدی از محصولات٬ چشم اندازی از مسیر آینده را به تصویر کشید.

مدیر عامل همکاران سیستم از صنعت آی‌تی به عنوان ابزاری مهم و فراگیر یاد کرد و گفت: «فناوری اطلاعات می‌تواند تمامی صنایع را متحول و نقایص آن را جبران کند.»

وی اعلام کرد:

همکاران سیستم دو مقوله فرایند و اطلاعات را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و به آمار جالبی در مشاغل مختلف دست یافته است. بر این اساس از یک تا هفت درصد از صنعت آی‌تی در صنایع مختلف استفاده می‌شود که کسب و کارهای بزرگ یک درصد از این صنعت استفاده می‌کنند در حالی که شرکت‌های وابسته به آی‌تی هفت درصد از این مقوله بهره می‌برند.
hamkaran-1

وی افزود:

در طول ربع قرن گذشته بر اساس نیازهای مشتریان تحقیقاتی در صنعت آی‌تی انجام شده و همکاران سیستم بر اساس این تحقیقات تلاش کرده بهترین نتایج را برای مشتریان به ارمغان بیاورد... در بازارای که مشتریان همواره به‌روز هستند در حالی که تکنولوژی خارج از مرزهاست و سرمایه گذاری سنگینی نیاز است٬ تلاش کردیم راهکاری ارایه کنیم تا همه خدمات مورد نیاز مشتریان را فراهم کنیم.

امیری گفت:

مهم‌ترین ابزار در راستای ارایه راهکار در زمینه آی‌تی٬ راهکار هوشمندی است که بتواند اطلاعات مناسی را با سطحی مناسب ارایه کند و به مدیریت کمک کند تا تجارت بهتری داشته باشد.

وی اعلام کرد:

همکاران سیستم کار خود را از سال ۶۶ با تلاش سه نفر آغاز کرد و تا سال ۷۹ توانست ۱۴۰۰ مشتری جذب کند و هم اکنون بعد از ۲۷ سال تلاش٬ تعداد کارکنان این مجموعه به ۱۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

او افزود:

این مجموعه کار خود را با محصولات داس آغاز کرد و سال ۷۷ موضوع نسل جدید محصولات با تکنولوژی روز مطرح شد که و در پی آن مجموعه R&D این شرکت شکل گرفت.

امیری گفت:

در کنار تغییرات ساختاری٬ مدل نگاه به خدمات مد نظر همکاران سیستم قرار گرفت و از سال ۷۷ تا ۸۲ درهم آمیختن محصولات به مدلی برای ارایه به مشتریان تبدیل شد. اما سال ۸۵ این موضوع در همکاران سیستم مطرح شد که این شرکت چه کاری باید انجام دهد و چطور تکنولوژی را در اختیار مشتری قرار دهد٬ بنابراین سرمایه گذاری اصلی همکاران در این سال به انجام رسید.

وی با اشاره به اینکه همکاران خود را مسوول ارتقا صنعت آی‌تی می‌داند٬‌ گفت: «سال ۹۰ راهکارهای همکاران سیستم برای شرکت‌های بزرگ جوابگو بود اما از همین سال و با ارائه دستاوردهای جدید این روند تغییر کرد».

وی با اشاره به موفقیت همکاران سیستم در پنج صنعت بزرگ کشور گفت:

شرکت‌های فعال در صنعت سیمان ۷۶ درصد از راهکارهای همکاران سیستم استفاده می کنند٬ این رقم برای شرکت های دارویی هفتاد درصد٬‌ بورس ۵۸ درصد و هولدینگ ۴۵ درصد است.

وی در پایان محصول جدید همکاران سیستم با عنوان راهکاران را معرفی و اعلام کرد «راهکاران شامل ماژول‌های زیادی است که همه بخش‌ها از جمله٬ قیمت‌ها٬‌ بخش مالی٬ فروش و .. . را در بر می‌گیرد.»

وی افزود:

در دل راهکاران فرایند محوری مشخصی وجود دارد که امکان شخصی‌سازی را برای تک‌تک شرکت‌ها فراهم می‌کند و هدف نهایی آن هوشمندسازی تجاری بوده است.

او اعلام کرد:

هم‌اکنون بعد از دو سال محصول راهکاران ۵۰۰ مشتری دارد که ۴۰ درصد آنها مشتریان قدیمی همکاران سیستم بوده و ۶۰ درصد مشتریان جدید این شرکت هستند.

در ادامه فرید فولادی٬‌ مدیر واحد محصول و بازاریابی همکاران سیستم با تاکید بر برتری مزایا و نوآوری‌های راهکاران گفت:

به دلیل فرصتی که مشتریان در اختیار این شرکت قرار دادند٬ موفق به ارایه محصولی شدیم که هدف همکاران سیستم‌ بود.

وی اعلام کرد «دهه ۸۰ حدود ۱۵۸۰ مشتری داشتیم اما هم‌اکنون این رقم به بیش از هشت هزار مشتری رسیده است.»

hamkaran-2

وی با اشاره به اینکه شرکت همکاران سیستم کارهای استراتژیکی را به انجام رسانده و به نتایج خوبی هم دست یافته گفت «این شرکت در راستای تحقق اهدافش شرکت‌‌های تحت لیسانی ایجاد کرد و شرکت‌های اختصاصی ثبت کرده تا محصولی با کیفیت را در اختیار مشتری قرار دهد.»

وی افزود:

بر اساس تحقیقاتی که در شرکت‌های بزرگ دنیا انجام گرفت٬ قرار شد زیرساخت‌ها از لحاظ ارائه خدمت رسانی به مشتریان و چگونگی فرایند فروش مورد بررسی قرار گیرد.

فولادی گفت:

همکاران سیستم ابتدا برای شروع ارتقا مشتریانش به تغییر ساختار سازمانی پرداخت و ما ساختار سازمانی شرکت‌های تهران را کاملا تغییر دادیم و امروز این شرکت‌ها به نقطه‌ای رسیده‌اند که بتوانند تعداد زیادی مشتری را جوابگو باشند.

او با اشاره به راه‌اندازی واحد مدیریت حساب گفت «توانستیم ارتباط مشتری با داخل شرکت‌ها را برقرار کنیم. بر این اساس مشتری با تعداد زیادی از افراد داخل شرکت روبه‌رو نیست بلکه فقط با یک نفر سرو کار دارد.»

وی با تاکید بر افزایش سطح دانش مشتریان و کارمندان گفت:

با استفاده از روش e-Learning اقدام به راه‌اندازی ساختمان جدیدی ویژه آموزش کردیم و این ساختمان تابستان سال جاری به بهره برداری رسید.

وی گفت:

هدف ما پشتیبانی هر چه بیشتر از مشتری است و همیشه با گوش دادن به نیاز مشتری سعی کردیم در جهت برآورده کردن نیازشان تلاش کنیم.

فولادی ادامه داد:

زمانی که قرار است راهکاری را آماده‌ و به بازار ارایه کنیم باید به تمام سطوح سازمان فکر کنیم که چه نیازی دارند و چه کاری باید برای ‌مدیران عملیاتی٬ مدیران ارشد سازمان‌ها و تیم رهبری سازمان انجام دهیم. بنابراین با توجه به الگوهای جهانی و تکنولوژی‌های پیشرفته٬ جدیدترین راهکار را انتخاب کردیم٬ راهکاران حاصل تلاش ماست.

وی افزود:

فناوری‌های ارتباطی تغییر کرده و طبیعتا رفتار ما نیز عوض شده٬ بنابراین لازم است راهکاری ارایه شود تا کاربران کارشان را بهتر و از هر جایی انجام دهند. با توجه به گستردگی جغرافیایی٬ عملیاتی که در سازمان اتفاق می‌ٰ‌افتد باید راحت و روان باشد بنابراین رابط کاربری تحت وب ارایه شد که با توجه به دسترسی که به کاربران می‌دهیم امکان مدیریت از هر جایی وجود دارد بنابراین تحت وب بودن یکی از راهکارهای کلیدی راهکاران است.
hamkaran-3

فولادی با تاکید بر اینکه مدیران عملیاتی سازمان‌ها دوست دارند با فرآیند مشخصی سر و کار داشته باشند یا ابزار مناسبی را در سازمان به اجرا درآورند٬ گفت: همه این کارها نیاز به ابزار دارد٬ بنابراین راهکاران ابزار تامین موتور گردش کار قدرتمندی است که راهکار و قواعد کسب و کار خاص خود را دارد. او گفت «در کنار فرایندی که از پیش تعیین شده موتور گردش کار ارایه شده تا به مدیریت عملیات سازمان پاسخ دهد.»

وی افزود:

همانطور که همه کاربران با اینباکس ایمیل کار می‌کنند در راهکاران چنین سیستمی وجود دارد تا کاربر اطلاعات دقیقی از کارهایی که انجام می‌دهد داشته باشد و بداند چه کاری را انجام داده یا به چه کاری هنوز پرداخته نشده است.

او همچنین گفت:

موضوع بعدی تسهیل رابط کاربری است. مشتری همراه سازمان شما است اگر به نیازهای سازمان فکر کنیم به نیاز مشتری هم باید توجه کنیم. بنابراین باید راهکاری ارایه کنیم که مشتری کارهایش را انجام دهد. مشتریان به دنبال راهکاری برای انجام کارهای سریع‌تر هستند تا اقدامات سازمان را راحت‌تر پیگیری کنند. بنابراین به این موضوع فکر کردیم که اگر امکانات و تکنولوژی را به خدت بگیریم و از طریق اینترنت امکان سفارش فروش را فراهم کنیم کمک شایانی به مشتریان‌مان کرده‌ایم. در عین حال به موضوع اطلاع‌رسانی در زمینه اتفاقاتی که در سازمان در حال وقوع است و اینکه کار در چه مرحله‌ای است توجه کردیم تا فاصله بین شرکت‌ها و مشتریان کم شود.

وی در ادامه گفت:

اما موضوع بعدی که در سازمان‌ها وجود داشت٬ مدیران ارشد سازمان‌ها بود که به اطلاعات در لحظه و به شکل به‌روز دسترسی داشته باشند. بنابراین ابزار کاوشگر راهکاران را ارایه کردیم که کار گزارش‌سازی و استخراج اطلاعات را ساده می‌کرد. مدیران نیاز داشتند که از اطلاعاتی همانند میزان فروش٬‌ تعداد و نوع مشتریان و محصولی که فروخته شده و در کل جزییات فاکتور نیاز داشتند. بنابراین در جهت هوشمند کردن روابط تلاش کردیم تا مدیران به سادگی و فقط با چند کلیک به این تغییرات و اتفاقات دسترسی داشته باشند.

وی افزود: «هوشمندی راهکاران در دو یا سه سال اخیر امکانات خوبی را در اختیار مشتریان گذاشت و توانستیم دانشی را تامین کنیم که مدیران به تحلیل کاملی دست پیدا کنند.»

بنابراین برای هر کاربر داشبور خاصی تعریف کردیم تا به سادگی به اطلاعات خاصی دسترسی پیدا کند. بنابراین به عمق اطلاعات نفوذ پیدا کردیم و در یک رابط کاربری ساده همه اطلاعات در اختیار مدیر سازمان قرار گرفت.

وی در پایان گفت:

راهکاران یک راهکار جامع یکپارچه است که نیازهای مختلفی از جمله ماژول‌های فروش٬‌ مالی و... را پاسخ می‌دهد و توانست به نیاز صنایع خاص پاسخ دهد و به حل مسایل سازمان‌ها کمک کند.

وی افزود:

پیاده‌سازی نرم‌افزار کار ساده‌ای نیست و تغییراتی که لازم بود به شکل دستی پیاده‌سازی شود روش‌های آن را بازنگری کردیم٬ راهکاران را ماژولار کردیم تا کاربران با توجه به نیاز خودشان راهکار خود را انتخاب کنند و فرآیندهای متعارف با سازمان‌ها را تعریف کردیم و همه واحدهای سازمانی را روی آن پیاده‌سازی کردیم اما آن را به گونه‌ای طراحی کردیم که فرآیندهای داخل سازمان به روش قبل قابل استفاده باشد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات