ایران، هفتمین کشور برتر در تولید علم نانو در سال 2014

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس آمار استت نانو، ایران 4.25 درصد از مقالات فناوری نانوی دنیا را به خود اختصاص داده و در جایگاه هفتم تثبیت شده است.
تبلیغات

به گزارش مهر، بر اساس آمار استت نانو در سال ۲۰۱۴، نزدیک به یک میلیون و سیصد هزار مقاله در بانک اطلاعات Web of Science ثبت شده‌ که از این تعداد حدود ۹ درصد به حوزه علوم و فناوری نانو مربوط می‌شود. جمهوری اسلامی ایران با اختصاص ۴.۲۵ درصد از مقالات فناوری نانوی دنیا به خود، در جایگاه هفتم این رتبه بندی تثبیت شد. کشورهای چین، ایالات متحده و هند بیشترین تعداد مقالات مرتبط با فناوری نانو را در سال ۲۰۱۴ داشته‌اند.

لیست بیشترین مقالات نانو

چین همچنان رتبه اول را در اختیار دارد و با رشد مستمر، فاصله خود را با سایر کشورها بیشتر کرده است. بیش از یک سوم از مقالات نانو را محققان چینی منتشر کرده‌اند و پس از آن، آمریکا با ۱۷.۳ درصد و هند با ۷.۳ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

فهرست 10 کشور اول در تولید علوم نانو در جدول فوق نمایش داده شده است. عربستان صعودی با رشد ۳۱ درصدی، بیشترین رشد را نسبت به سال ۲۰۱۳ داشته و از رتبه ۲۳ به رتبه ۱۹ صعود کرده است. پس از عربستان، هند با ۱۲ درصد بیشترین رشد را داشته است.

هم‌اکنون عربستان پس از ایران، در رده دوم کشورهای اسلامی در انتشار مقالات نانو ایستاده است. ایران نیز از رتبه هشتم در سال ۲۰۱۳ به رتبه هفتم رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات