ال‌جی و 14 شرکت دیگر به لیست خانه‌ی هوشمند Nest پیوستند

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
یکی از هوشمندانه‌ترین اقدامات سال پیش کمپانی Nest، راه‌اندازی برنامه‌ی Work with Nest بود که بر اساس آن شرکت‌های مختلف قادر بودند محصولات‌شان را با ترموستات هوشمند گوگل سازگار کنند. اکنون Nest خبر از افزوده شدن 15 شرکت جدید به این برنامه داده که نام‌های مهمی همچون ال‌جی در این میان به چشم می‌خورد.
تبلیغات

 در ابتدای امر، تنها شرکت‌های فعال در زمینه‌ی اتوماسیون خانگی از ایده‌ی Nest استقبال کردند؛ اما اکنون که کمپانی‌هایی نظیر Pebble و Jawbone نیز به این جرگه پیوسته‌اند، سایر بنگاه‌های فعال در حوزه‌ی لوازم خانگی و محصولات مصرفی الکترونیک نیز پیوستن به این برنامه را در راستای منافع خود یافته‌اند. به همین دلیل است که اکنون Nest قادر است نام‌های بزرگی همچون ال‌جی، فیلیپس و Withings را نیز به لیست اطلاع‌رسانی جدید خود اضافه کند.

این ادغام و یکپارچه‌سازی مزیت‌های عمده‌ای در زمینه‌ی هوشمندسازی خانه‌ها به همراه خواهد داشت. برای نمونه در صورتی که خودروی خود را به سرویس Automatic متصل کرده باشید، Nest نزدیک شدن‌تان به خانه را متوجه شده و به گرم‌کردن محیط برای شما خواهد پرداخت. در صورتی که مجموعه‌ای از لوازم خانگی هوشمند ال‌جی را در خانه داشته باشید و ترموستات هوشمند Nest تشخیص دهد که در حال ترک خانه هستید، برای نمونه یخچال شما روی حالت ذخیره‌ی نیرو قرار خواهد گرفت تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. ارائه‌ی هشدار در زمینه‌های مختلف نظیر فراموش‌کردن قطع فعالیت اجاق گاز و مسائلی از این دست را نیز به این لیست اضافه کنید. افزون بر این، در یکپارچگی جدید Nest، اگر حسگر خواب هوشمند Withings Aura را درون تشک خود قرار داده باشید، سیستم Nest بصورت خودکار دمای محیط را برای یک خواب آرام شبانه تنظیم خواهد کرد.

البته این همکاری و یکپارچگی تنها به خود ترموستات هوشمند Nest محدود نمی‌شود. اگر یکی از سیستم‌های هشدار دود Nest Protect را خریداری کرده باشید و از لامپ‌های Philips Hue نیز درون خانه‌ی خود استفاده کنید،  به محض تشخیص خطر شاهد نوردهی قرمزرنگ با حالت هشدار خواهید بود و تماس خودکار با مرکز حوادث نیز برقرار خواهد شد. کاربردهای اشتراکی فراوان دیگری نیز در این میان وجود دارد که محصولات شرکت‌های مختلف از جمله Uni Key ،Ooma و Lutron در آن نقش خواهند داشت.

تمامی این شرکت‌ها که به برنامه‌ی Work with Nest پیوسته‌اند به ایجاد سازگاری و افزودن عملکردهای مبتنی بر ترموستات Nest خواهند پرداخت تا رؤیای خانه‌ هوشمند را به مرحله‌ی جدیدی از واقعیت برسانند.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-۲۰۱۵ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات