iCamPro؛ دوربینی که همه چیز را در خانه زیر نظر می‌گیرد

یک‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت Amaryllo دوربین فول‌ اچ‌دی iCamPro را به عنوان اولین روبات امنیتی خانگی دنیا معرفی کرده است. این روبات کوچک می‌تواند به عنوان دوربین٬ تمامی اتفاقات دفتر کار یا خانه‌ی شما را تحت نظر داشته باشد و نقش چشم و گوشتان را زمانی که در خانه حضور ندارید بازی خواهد کرد. اپ ارتباطی که برای این ابزار طراحی شده به وسیله‌ی هشدارهای تصویری که به صاحبخانه می‌فرستد او را در جریان اتفاقات محل قرار می‌دهد.
تبلیغات

ماه پیش نیز این ابزار توانسته بود یکی از جوایز مربوط به بهترین نوآوری را از آن خود کند و اگر همه چیز خوب پیش برود تا سال آینده می‌توان این ابزار را در بازار مشاهده کرد.

iCamPro به اندازه‌ای کوچک است که بتوان آن را با یک دست نگه داشت٬ بنابراین اتصال آن به شبکه‌ی بی‌سیم خانگی و بهره‌گیری از ویژگی‌های هوشمند آن ساده‌ است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها اتصال این ابزار به گوگل درایو و آپلود ویدیوهای گرفته شده به صورت مستقیم است. دوربین این ابزار 2 مگاپیکسلی است و می‌تواند بسته به پهنای باندی که در اختیار گرفته از حالت Full HD به کیفیت پایین‌تر تغییر کند.

لنزهای به کار رفته در این دوربین قابلیت دیدی با زاویه‌ی وسیع بدون ایجاد هرگونه اعوجاج در تصویر را داراست و می‌توان انتظار ویدیویی پیوسته و بدون تاخیر را داشت. هم چنین این ابزار از رمزنگاری 256 بیتی و فیلتر فروسرخ و البته پشتیبانی از هر دو سیستم عامل اندروید و iOS نیز برخوردار است.

شرکت پشتیبان این ابزار کمپینی 1000 دلاری را در Indiegogo راه انداخته که تا کنون 12300 دلار جذب سرمایه کرده٬ این در حالی است که هنوز یک ماه به اتمام این زمان باقی مانده است. برای خرید یکی از این ابزارها پیش از عرضه٬ می‌توان با پیش پرداخت 149 دلار نمونه‌ی سفید رنگ آن را تهیه کرد. پیش بینی می‌شود فروش این ابزار از اواسط سال 2015 آغاز شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات