تماشا کنید: عملکرد شاتر دوربین کانن 7D با نرخ ۱۰٫۰۰۰ فریم بر ثانیه

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دوربین‌ از جمله‌ی جالب‌ترین گجت‌هایی است که ترکیب آن‌ با فناوری‌، به جذابیت و کارایی آن افزوده است. شنیدن صدای شاتر، در زمان ثبت تصویر، برای بسیاری نشان‌دهنده‌ی پایان فرآیند تصویربرداری است، اما در حین شنیدن این صدا، چه اتفاقی درون دوربین می‌افتد؟ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

حتما تا به‌حال صدای شاتر در دوربین‌های عکاسی را شنیده‌اید. در صورتی که علاقمند هستید تا جزئیات ثبت تصویر در حین فشردن کلید شاتر را ببینید، پس ویدئویی که در ادامه ارائه شده را تماشا کنید. دست‌اندرکاران The Slow Mo Guys با استفاده از یک دوربین Phantom Flex با نرخ ۱۰٫۰۰۰ فریم بر ثانیه، روند تغییرات در شاتر مکانیکی دوربین کانن 7D را به تصویر کشیده‌اند که دید بهتری از آنچه که در زمان فشاردادن کلید شاتر روی می‌دهد را ارائه می‌دهد. دوربین‌های DSLR یکی از انواع بهترین دوربین‌هایی هستند که امروزه تولیدکنندگان هر یک نمونه‌هایی از آن را روانه‌ی بازار کرده‌اند. ساختار این دوربین‌ها به‌گونه‌ای است که برای ثبت بهتر تصاویر، منظره‌ی عکاسی را از کانال لنز اصلی برای کاربر نمایش می‌دهند و برخلاف بسیاری از دوربین‌ها، ویوفایندری مستقل از لنز ندارند. با باز کردن لنز می‌توان دید که آیینه‌ای بصورت ۴۵ درجه جلوی شاتر را پوشانده و وظیفه‌ی آن انتقال تصویر عبور کرده از لنز برای کاربر از طریق ویوفایندری است که در قسمت فوقانی لنز قرار دارد. با فشردن شاتر، این آیینه به قسمت بالا رفته و از این‌رو است که در زمان عکس گرفتن شاهد تاریک شدن ویوفایندر هستیم. سپس شاتر بر اساس سرعت تعیین شده باز و بسته می‌شود که می‌توان در ویدئوی زیر تغییرات صورت گرفته براساس سرعت شاتر را به روشنی دید.

یکی از نکات جالبی که در این ویدئو می‌توان دید، مشکل یا ضعفی است که دوربین‌های DSLR با شاتر‌های طولی دارند. برای مثال می‌توان به تصویر مربوط به بازکردن بطری اشاره کرد. با توجه به پایین بودن سرعت شاتر و حرکت شاتر از بالا به پایین، در تصویر می‌بینید که در بطری هنوز باز نشده، اما در سایه‌‌ی ایجاد شده از بطری روی تی‌شرت سوژه، شاهد باز بودن در و خروج بخشی از مایع درون آن هستیم که این امر به علت حرکت بالا به پایین شاتر است. همچنین باید به کج شدن اشیا عمودی در ثبت ویدئوها در حال حرکت نیز اشاره کرد.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات