نکاتی برای انتخاب بهتر در خرید گوشی تلفن برای منزل و اداره

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
مطالعه 8 دقیقه
بیش از 138 سال از اختراع تلفن توسط الکساندر گراهام بل می‌گذرد (1876). امروزه با وجود ارتباطات تلفن همراه و اینترنت، کماکان تلفن بخش مهمی از ارتباطات اجتماعی ما را تشکیل می‌دهد . حتما برای شما هم پیش آمده است که هنگام خرید گوشی تلفن منزل دچار سر درگمی شده باشید، پس با ما در یادگیری نکاتی کاربردی، جهت خرید این گوشی‌ها همراهی کنید.
تبلیغات

از آنجایی که امروزه گوشی‌های تلفن به دو صورت بی سیم و رومیزی در بازار موجود هستند، پس در قدم اول باید تصمیم بگیرید کدام نوع مناسب منزل یا محل کار شما است.

گوشی های رومیزی ساده ترین و مرسوم ترین نوع گوشی تلفن در ادارات و منازل هستند که مستقیما به خط تلفن وصل شده به طور دائم روی یک میز قرار می‌گیرند، در واقع طول سیم یکی از محدودیت‌های این نوع گوشی‌ها است؛ هر چند امکان جابجایی پایه به همراه دهنی به هر نقطه وجود دارد.

از امکانات گوشی‌های رومیزی می‌توان به سیستم‌های پیغام‌گیر یا در اصطلاح عامیانه منشی، شماره‌انداز یا CALLER ID و نیز امکان ذخیره نمودن شماره‌های خاص جهت ارتباط سریع در حافظه گوشی اشاره کرد.

از مزایای این گوشی ها می توان به عدم نیاز به برق مستقیم اشاره کرد، هر چند آن دسته از گوشی های رومیزی که دارای منشی هستند، حتما باید به جریان برق اتصال داشته باشند و در صورت قطع بودن برق، این گوشی‌ها نیز قابل استفاده نیستند و همچنین برخی از گوشی‌های رومیزی جهت نمایش شماره تماس گیرنده نیاز به باطری دارند که این امر نیز گاها برای کاربران مشکل‌ساز می‌شود. از دیگر امکانات مهم گوشی‌های تلفن رومیزی وجود آیفون یا بلندگو است. البته باید توجه داشت که بلندگو یا آیفون تنها با جریان برق یا باتری قابل استفاده است.

دسته دوم، گوشی‌های بی سیم هستند که از دو بخش کلی تشکیل شده اند:

بخش اول یک دستگاه پایه ( BASE ) که در برخی مدل ها یک تلفن ثابت مجزا است و بخش دوم شامل یک یا چند گوشی بی‌سیم است.

idehal-2

دربعضی مدل‌ها دستگاه مادر (BASE) خود یک تلفن کامل است یعنی قابلیت شماره گیری و پاسخگویی و امکاناتی از این قبیل را دارا است، البته از نکات مثبت این مدل‌ها کارکرد هنگام قطعی برق است. لازم به ذکر است شرکت پاناسونیک این مشکل را در گوشی‌های سری KX-TG37XX و برخی مدل‌های مشابه حل کرده است که این بی‌سیم‌ها قابلیت کارکرد در صورت نبود برق را دارند.

بی‌سیم‌های خانگی در مارک‌های متعددی عرضه و مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما همان طور که می دانیم بی‌سیم‌های پاناسونیک بیشترین تقاضا و طرفدار را در دنیا دارند.

معیارهای متعددی در خرید یک تلفن بی سیم می توان در نظر گرفت از جمله:

۱. شماره انداز یا CALLER ID

اغلب گوشی هایی که دارای صفحه نمایش هستند شماره‌انداز یا کالر آی‌دی را دارند اما حافظه ذخیره‌سازی در مدل های مختلف متفاوت است. با استفاده از این قابلیت می توان تمام تماس های ورودی را کنترل کرد. باید توجه داشت که محصول تولیدی حتما باید با سیستم مخابراتی کشور ایران منطبق باشد . به طور کلی سیگنال نمایشگر در دو نوع (FSK) و (DTMF) از سوی مخابرات به نمایشگر مشترکین ارسال می‌گردد . اگر محصول خریداری شده قابلیت پشتیبانی هر دو نوع سیگنال را نداشته باشد امکان دارد در بعضی از نقاط شماره تماس گیرنده نمایش داده شده و در برخی نقاط نمایش داده نشود. این امر در گوشی‌های رومیزی هم صادق است. پس حتما هنگام خرید از فروشنده سئوال نمایید که آیا این گوشی توانایی پشتیبانی هر دو نوع سیگنال مخابراتی در ایران را دارد و یا خیر. البته مبدل هایی در بازار موجود می‌باشند که می‌توانند سیگنال را تبدیل کرده و در نقاطی که گوشی فاقد نمایشگر است امکان نمایشگر را فعال کند. علاوه بر نمایشگر شماره مزیت دیگری که در برخی از محصولات پاناسونیک وجود دارد، سیستم نمایشگر گویا است که به محض برقراری تماس در صورتی که نام تماس گیرنده در لیست مخاطبین گوشی ذخیره شده باشد، نام تماس گیرنده را بیان می‌کند. حذف تماس‌های ناخواسته (call block) از دیگر امکانات پاناسونیک است که در برخی از مدل ها موجود است.

۲. شمارنده تماس 

تعداد تماس های ذخیره شده در صورت عدم پاسخ گویی برای شما به نمایش گذاشته می شود. علاوه بر شماره هایی که شما پاسخ نداده‌اید ، میتوانید لیستی از آخرین تماس های ورودی و خروجی را در این لیست مشاهده نمایید. ظرفیت این لیست در مدل‌های مختلف متفاوت است.

۳. منشی تلفن و پیغام گیر

برخی گوشی های بی‌سیم دارای ویژگی ذخیره سازی پیام های صوتی می باشند اگر این ویژگی برایتان مهم است مدلی انتخاب کنید که ظرفیت مناسبی با درخواست شما داشته باشد. مطلبی که در منشی گویا وجود دارد پخش صدای همزمان یا call screen است. این امکان به شما فرصت می‌‌دهد مادامی که تماس گیرنده مشغول گذاشتن پیغام در صندوق صوتی شما است پیغام او را گوش کنید. اگر این خاصیت برای شما مهم است حتما قبل از خرید راجع به این ویژگی در گوشی انتخابی خود تحقیق نمایید.

۴. دفترچه تلفن

حافظه برای ذخیره شماره تلفن هایی که بیشتر با آنها تماس می گیرید در گوشی های مختلف متفاوت است در عین حال قابلیت پشتیبانی ذخیره نام با حروف فارسی هم آیتم مهمی در این ویژگی است.

۵. تنظیم بر روی حالت شب

با تنظیم بر روی حالت شب می توانید صدای گوشی را در ساعات شب قطع کنید.این قابلیت در مکان هایی که کودک خردسال و یا فرد سالخورده ای حضور دارد کاملا مناسب است. گوشی به صورت هوشمند در ساعاتی از شب در حالت سکوت قرار می‌گیرد .

۶. کاربرپسند بودن (استفاده آسان)

گوشی های بی سیم پاناسونیک منوی بسیار ساده ای دارند واعضای خانواده شما به راحتی می توانند با آنها کار کنند. باید به این نکته توجه داشته باشید که در منزل یا محل کار ، افراد مختلفی با تحصیلات و سطح معلومات متفاوت از یک گوشی استفاده می‌نمایند. گوشی تلفن باید به نحوی قابل استفاده باشد که کودک، جوان و کهنسال با هر سطح معلومات بتواند از آن استفاده کند.

۷. برد گوشی های بی سیم وامنیت فرکانس در گوشیهای بی سیم

رنج فرکانسی 2.4 گیگا هرتز:

به طور کلی طی یک استاندارد جهانی فرکانس کاری برای بی سیم،wifi ، اجاق های ماکروویو، مودم وایمکس و غیره 2.4 گیگاهرتز در نظر گرفته شده است.

این فرکانس از این جهت مناسب است که برای استفاده از آن نیازی به آنتن های بزرگ نیست و همچنین به دلیل بالا بودن فرکانس، می‌توان برای هر ابزاری پهنای باند وسیعی در نظر گرفت و پهنای باند مناسب، یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش برد است. همچنین این فرکانس دارای کیفیت و امنیت بالا نیز هست.

تداخل یکی از مشکلات دراین بی سیم ها است چرا که اکثر دوربین های بی سیم ،شبکه و ماکروویو و دستگاه های دارای بلوتوث در این رنج فرکانس قرار دارند. گوشی های dect پاناسونیک نیز اکثرا در این رنج هستند.

در این نوع گوشیها از یک فن آوری به نام FHSS استفاده شده است که جهت جلوگیری از تداخل با دیگر دستگاه ها فرکانس یکنواخت ارسالی را به چندین کانال تقسیم می کند،هنگامی که هیچ گونه مانعی بین پایه و بی سیم وجود نداشته باشد برد افزایش می یابد.

رنج فرکانس 900 مگاهرتز:

این فرکانس در سال 1993 ارائه گردید و درتلفن های بی سیم استفاده شده است چرا که دارای پهنای باند خوبی بوده و قدرت نفوذ از دیوار را دارا است . به همین دلیل از این فرکانس در محیط های بسته به راحتی می توان استفاده کرد ولی متاسفانه امواج رادیو،تلویزیون و دوربین های بی سیم نیز در این پهنای فرکانسی قرار دارند و این امر موجب تداخل می گردد.

و در ضمن با یک دستگاه رمز گشایی فرکانس به راحتی می توان به مکالماتی که در این پهنای فرکانس هستند گوش داد.

رنج فرکانس 6 گیگاهرتز:

بی سیم ها با فرکانس 6گیگاهرتز در سال 2003 وارد بازار شده و دارای پهنای باند بالا و کیفیت بهتر نسبت به بی سیم های 2.4 گیگاهرتز است . در ضمن تداخل در این بی سیم ها نسبت به مدل های با فرکانس 2.4 گیگاهرتز بسیار کمتر است.

۸. پیجر

درصورتی که گوشی را جایی قرار دهید و فراموش کنید، با استفاده از پیجر کار شما ساده می گردد.

۹. باتری

در حال حاضر اکثر گوشی های بی‌سیم پاناسونیک از باتری نیم قلمی استفاده می‌کنند که در صورت خراب شدن به راحتی می توانید آنها را تعویض کنید. جنس این باتری‌ها از هیدید فلز-نیکل است که در مقایسه با دیگر باتری‌های مشابه سه برابر ظرفیت در مکالمه را به کاربر ارائه می‌دهد.

۱۰. شبکه سازی

در برخی از مدل‌ها این امکان وجود دارد که چندین گوشی بی‌سیم را با یک پایه ست کرد. در این مدل‌ها می‌توانید بین گوشی‌ها ارتباط داخلی ایجاد کنید.

۱۱. قابلیت چند خط بودن

یکی از نیازهای مهم کاربران در سالهای اخیر استفاده از چند خط در یک دستگاه تلفن است در حال حاضر استفاده از تلفن‌های 2 خط بسیار مرسوم است.

۱۲. کارکرد بر روی مراکز تلفن سانترال

چنانچه شما در محل کار یا دفتر خود سانترال داشته باشید میتوانید از گوشیهای بیسیم و رومیزی استفاده کنید. در صورتیکه سیستم سانترال شما از سری های کم ظرفیت (TESیا TEM ومدلهای مشابه) باشد، یا در سیستم‌های پرظرفیت (TDAیا TDE) بر روی دستگاه سانترال خود کارت آنالوگ نصب نموده باشید، می توانید از انواع مختلف گوشی‌های بی‌سیم یا رو میزی استفاده کنید.

چرا بی‌سیم پاناسونیک؟

  • پاناسونیک اولین فروشنده تلفن‌های بیسیم در جهان است
  • نمایشگر (LCD) بزرگ در گوشی
  • راه اندازی اولیه ساده
  • حفاظت گوشی در برابر افتادن از بلندی تا 1.5 متر
  • بادوام بودن در پاناسونیک به این معنی است که سال‌ها از محصول استفاده نمایید بدون تغییر شکل
  • شماره گیر ضد آب
  • مقاوم در برابر سرما و گرما (5 تا 45 درجه سانتی گراد)
  • تمیز شدن اتوماتیک محل شارژ
  • عدم کاربرد سرب و دیگر مواد شیمیایی مضر در ساخت گوشی
  • طراحی ارگونومیک برای نگه داشتن گوشی در دست یا استفاده از چانه برای نگه داری گوشی
idehal-1

شرکت ایده آل گستر صدر نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش انواع محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک ازقبیل: تلفن های بیسیم، گوشی تلفن رومیزی؛ مراکز تلفن سانترال، انواع فاکس، ویدئو پرژکتور و دوربین‌های مدار بسته تماما با مارک پاناسونیک مفتخر است تمامی محصولات پاناسونیک را با گرانتی معتبر تقدیم خریداران محترم کند. شما می‌توانید انواع گوشی‌های رومیزی و بیسیم پاناسونیک به همراه باتری‌های اصلی این محصولات را از شرکت ایده‌آل گستر صدر با نازل‌ترین قیمت و با کیفیت اصلی پاناسونیک تهیه کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات