دوره‌ی آزمون و خطای عینک گوگل به پایان رسید

گوگل با معرفی گوگل‌گلس، بخش جذابی را در حوزه‌ی ابزارهای پوشیدنی ایجاد کرد. این کمپانی تلاش کرد تا با استفاده از فناوری واقعیت افزوده، استفاده از گجت‌ها را وارد فاز جدیدی کند. با این حال بسیاری باور دارند که عینک گوگل محکوم به مرگ است.

بدون شک عینک گوگل یکی از جذاب‌ترین گجت‌های در حال ساخت است که بسیاری آرزوی داشتن آن را دارند. گوگل که نزدیک به دو سال است بر روی این پروژه کار می‌کند، ابتدا با شور و شوق بالای کاربران روبرو شد و اما رفته رفته با عرضه‌ی آزمایشی این محصول به مردم عادی با بازخوردهای منفی بسیاری روبرو شد. حال این کمپانی گزارش کرده که عینک گوگل از مرحله‌ی آزمایشگاهی خارج شده و مدیر سابق کمپانی Nest که اخیرا پس از به تصاحبِ این کمپانی به خدمت گوگل در آمده، مدیریت عینک گوگل را برعهده خواهد گرفت.

تونی فدل - یکی از بنیان‌گذاران نِست، حالا سمت بزرگی در گوگل پیدا کرده است. گوگل برای تصاحب نست ۳ میلیارد دلار هزینه کرد. تونی فدل استعداد بالایی در تولید محصولات جدید دارد و شاید بهترین گزینه برای تبدیل عینک گوگل به یک محصول کارآمد و عام‌پسند باشد. در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل عینک گوگل آن است که این محصول بیشتر به نظر گیگ‌ها و خوره‌های فناوری جالب می‌آید و مردم عادی چندان علاقه‌ای به استفاده از آن ندارند. چالش اصلی تونی فدل نیز همین موضوع است. او باید سعی کند تا عینک گوگل را به محصولی بدل کند که مردم عادی از آن استقبال کنند در غیر اینصورت پروژه‌‌ای که گوگل زمان و بودجه‌ی زیادی را برای توسعه‌ی آن هزینه کرده، محکوم به شکست خواهد بود.

تونی فدل می‌گوید از تجریبات تیم گوگل گلس استفاده می‌کند و بازخوردهای دریافتی مردم را بررسی می‌کند تا محصولی جدید را تولید کند. این بدین معنا است که احتمالا آنچه در قالب محصول نهایی از گوگل‌گلس وارد بازار خواهد شد با آنچه امروز شاهد آن هستیم تفاوت‌های عمده‌ای خواهد کرد.

مقاله های مرتبط

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده