کلاه ایمنی هوشمند Daqri با سیستم‌عامل اندروید و مجهز به فناوری واقعیت افزوده

یک‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یک استارت آپ واقع در لس‌آنجلس ایالات متحده به نام Daqri، نوع جدیدی از کلاه‌های ایمنی محل کار را توسعه داده که بر مبنای سیستم‌عامل اندروید طراحی شده و قادر به اجرای واقعیت افزوده است. طراحی این کلاه بیش از آنکه به کلاه ایمنی مشاغل صنعتی شبیه باشد به کلاه دوچرخه سواری شباهت دارد.
تبلیغات

 این کلاه ایمنی به انواع سنسورها و دوربین‌های مختلف مجهز شده و آفتاب‌گیر شفاف آن در حقیقت بعنوان یک نمایشگر به منظور انتقال اطلاعات اساسی عمل می‌کند. برخلاف گوگل گلس که با در نظر گرفتن تمامی نیازهای کاربران عادی توسعه یافته، این کلاه هوشمند پیشرفته تمرکز خود را بر محیط‌های صنعتی و کاری قرار داده و قرار است توسط مهندسان و کارکنان خطوط تولید مورد استفاده قرار گیرد.

این کلاه هوشمند قادر است بدون نیاز به مدیریت دستی، دستورالعمل‌ها و سایر اطلاعات مهم را بصورت واقعیت افزوده به حوزه‌ی دید کاربر خود اضافه کند. این کلاه همچنین قادر است در صورت یافتن نشانه‌ای از شرایط خطرناک، پیش از رخ دادن حادثه‌ای هشدارهای لازم را به شخص ارائه کند. از این کلاه ایمنی هوشمند می‌توان به منظور کنترل کیفیت و بررسی عدم وجود نقص در سیستم‌های پیشرفته، گران‌قیمت و حساس نظیر ماهواره‌ها بهره جست. این دستگاه همچنین قابلیت جفت شدن با ساعت هوشمند، گوشی هوشمند و سایر دستگاه‌ها را نیز در مواقع لزوم دارد.

DAQRI Smart Helmet 02

رئیس هیئت مدیره‌ی Daqri، اندی لوری به وال‌استریت ژورنال در این خصوص گفته که این کمپانی از هیچ‌گونه هزینه‌ای در تولید این دستگاه مضایقه نکرده است. بر این اساس با توجه به این مساله که کلاه هوشمند این شرکت به نیوری پردازشی عظیمی نیاز دارد، شاهد بهره گیری از دو پردازنده‌ی اسنپدراگون کوالکام در آن هستیم که داده‌های مورد نیاز را بر روی کارتریج‌های فلش ذخیره خواهد کرد. کاملا قابل حدس است که این کلاه هوشمند هزینه‌ای به مراتب گران‌تر از هدست‌های واقعیت افزوده‌ی موجود خواهد داشت. بنا بر گفته‌های لوری، این کلاه هوشمند احتمالا در رده‌ی قیمتی لپ‌تاپ‌های مجهز به خصوصیات نظامی قیمت‌گذاری خواهد شد اما تا زمان عرضه‌ی این دستگاه در ماه اکتبر همچنان اطلاعی از قیمت دقیق آن در دست نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات