عمر باتری ساعت هوشمند iWatch می‌تواند ناامید کننده باشد

شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
تا کنون شایعات زیادی در خصوص قابلیت‌ها و خصوصیت‌های ساعت هوشمند iWatch اپل شنیده‌ایم. اما اکنون به نظر می رسد متاسفانه مجموعه بزرگ ویژگی‌ها و توانمندی‌های این ساعت، کاملا تحت تاثیر عمر نه چندان مناسب باتری آن قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

 نیویورک تایمز گزارش کرده بود که ساعت هوشمند اپل که فعلا  iWatch نامیده می‌شود،‌به شکلی عمیق با سیستم‌عامل iOS 8 ادغام خواهد شد و ممکن است با همراهی یک چیپ NFC روانه‌ی بازار شود. بر این اساس کاربر قادر خواهد بود مجموعه‌ای از فعالیت‌ها نظیر انجام پرداخت‌ها را مستقیما از روی مچ دست خود انجام دهد.

اکنون در گزارشی دیگر، گفته شده که عمر باتری iWatch احتمالا نا امیدکننده خواهد بود. گفته می‌شود افرادی که موفق شده‌اند با اپل در خصوص ساعت هوشمند این شرکت صحبت کنند، می‌گویند که کارکنان اپل سطح انتظارات خود را در حد پایینی قرار داده‌اند. تا کنون عمر باتری یکی از بزرگ‌ترین محدودیت‌ها و موانع موجود بر سر راه ابزارهای پوشیدنی بوده و هنوز هم راه‌حل جامعی برای آن متصور نیستیم. یکی از دلایل اصلی وجود چنین مساله‌ای، در این نکته نهفته است که اغلب قطعات و تجهیزات به کار گرفته شده در این ابزارها در حقیقت برای گوشی‌های هوشمند توسعه داده شده‌اند. چنین مساله‌ای به خودی خود موجب کوتاهی عمر باتری و همچنین طراحی‌های زمخت و نه‌چندان دلچسب می‌شود. آنگونه که یکی از تحلیلگران می‌گوید:

ما با وجود اینکه هنوز قطعات اختصاصی و مناسبی برای جایگیری در این ابزارهای پوشیدنی طراحی و آماده نکرده‌ایم، اما همچنان سطح انتظارات خود از اولین محصولات این بازار را در حد بالایی قرار داده‌ایم. ما به هیچ وجه به آنچه که می‌تواند بهترین دستگاه توسعه‌یافته در این بازار باشد نزدیک نیستیم.

اگرچه ساعت‌های هوشمند چند سالی هست که در بازار مصرف حضور دارند، اما بسیاری افراد منتظر محصول اپل در این حوزه هستند تا شاید این شرکت سرانجام موفق شود این محصولات را به اندازه‌ای که توجه همگان جلب شود خواستنی و قابل قبول کند. انتظار می‌رود اپل در تاریخ ۱۸ شهریور طی مراسمی از ساعت هوشمند iWatch در کنار آیفون 6 رونمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات