صدای فراگیر در تمام خانه با Sonos

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت تولید محصولات صوتی Sonos سیستم صوتی فراگیر خود را تنها به قیمت ۱۹۹ دلار عرضه می‌کند.
تبلیغات

Sonos 5.1 شامل تعدادی  اسپیکر است که در مناطق مختلف خانه نصب می‌شوند و با استفاده از شبکه وای‌فای موجود در خانه، به فرستنده Sonos مرتبط شده و صدایی با کیفیت بالا و بدون نیاز به سیم‌های درهم تنیده را ارائه می‌کنند. همچنین این سیستم با اتصالات سیمی نیز به خوبی کار خواهد کرد. برای مناطقی که اتصال وای‌فای به آن‌ها نمی‌رسد با پرداخت ۹۹ دلار سونوس تقویت کننده‌ی بی‌سیم مخصوصش را ارائه می‌دهد. در اصل رمز موفقیت این سیستم در پیاده سازی نرم‌افزاری آن نهفته و نیاز به بسیاری پیکربندی‌های سخت‌افزاری را با روش نرم‌افزاری خود از میان برداشته است.

Lifestyle2013PlaybarSubLiving Large.0.0 standard

چالش فنی پیش روی این سیستم به دست آوردن پهنای باند مورد نیاز برای انتقال اطلاعات صوتی به صورت ۲۴ بیت است که به زودی به این سیستم اضافه خواهد شد. از طرف دیگر باید امکان کاربرد مستقل هرکدام از اسپیکرها نیز فراهم شود به عنوان مثال اگر فرزند خانواده در اتاقش بازی می‌کرد باید بتواند صدای تبلتش را از طریق یکی از این اسپیکرها که در اتاقش قرار دارد بشنود و مزاحمتی برای دیگر اعضای خانواده به وجود نیاورد. همچنین باید امکان همخوانی با سیستم‌های صوتی قبلی و پخش از دو ورودی مجزا نیز وجود داشته باشد.

امکان این‌که این سیستم صوتی ۱۹۹ دلاری در آینده به روز رسانی شود وجود دارد ، مثلا می‌توان با پرداخت ۲۹۹ دلار یا ۳۹۹ دلار و یا حتی ۶۹۹ دلار انواع پیشرفته‌تر پلتفرم این شرکت به آن اضافه خواهد شد که نشان می‌دهد سیستمی که سونوس به قیمت ۱۹۹ دلار می‌فروشد تنها شروع سوددهی‌های آینده‌ی این شرکت است و به همین دلیل سامسونگ، Bose و حتی DTS رقابت را با این شرکت شروع کرده‌اند. این سیستم صوتی از طریق نرم‌افزار پیشرفته‌ی این شرکت پیکربندی می‌شود و احتیاجی به متخصص ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات