دست‌بند هوشمند Peak، توسط Basis کمپانی تحت تملک Intel معرفی شد

سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
مطالعه 4 دقیقه
به‌نظر می‌رسد اینتل علاوه بر تلاش برای ورود به بازار گجت‌های قابل حمل با استفاده از پردازنده‌های Core M خود، درصدد یافتن جای پایی در بازار ابزارهای پوشیدنی است، چراکه این تولید‌کننده‌ی نام‌آشنای دنیای پردازنده‌ها، Basis تولیدکننده‌ی پیچیده‌ترین گجت‌پوشیدنی برای کنترل سلامتی را از آن خود کرده و هم‌اکنون پس از شش ماه، دست‌بند سلامتی Peak را معرفی کرد.
تبلیغات

اینتل در زمان تصاحب این کمپانی وعده داده بود تا محصولات تولیدی Basis را هوشمند‌تر از پیش نماید و پس از گذشت شش ماه با عمل به وعده‌ی خود، دست‌بند سلامتی Peak را معرفی کرده که در مقایسه با محصول پیشین این کمپانی پیشرفت‌هایی را از نظر هوشمند شدن و همچنین ظاهر داشته است.

همچون نسل پیشین این دست‌بند سلامتی هوشمند، Peak نیز از انواع سنسورها برای اندازه‌گیری میزان تحرک، عرق، گرمای تولید شده، جریان خون و ضربان قلب بهره می‌برد. همانطور که گفتیم دست‌بند سلامتی جدید تولید شده قادر است تا در زمان انجام فعالیت‌های ورزشی به سنجش میزان ضربان قلب بپردازد. شاید این قابلیت چندان پیشرفته به‌نظر نرسد، اما Jeff Holovo، مدیرعامل کمپانی Basis در این مورد توضیحاتی داده است. براساس گفته‌های وی، نسل پیشین دست‌بند سلامتی تولید شده که از نوع سنسور ضربان سنج نوری انتخاب شده بود، در زمان انجام فعالیت‌های ورزشی سیگنال‌های مزاحم بسیاری تولید می‌کرد، از طرف دیگر، در صورت استفاده از سنسورهای چسبی که به سینه‌ی افراد متصل می‌شوند، مشکلات دیگری چون کاهش شدید عمر باتری و همچنین افزایش بی‌اندازه‌ی سایز دستگاه پیش می‌آید، از این‌رو کمپانی با تغییرات در سنسور نوری مورد استفاده و همچنین بهینه‌سازی الگوریتم محاسباتی، وعده‌ی محاسبات دقیقی را در مورد سنجش ضربان قلب در زمان ورزش داده است.

basis-1

همچنین باید به امکان اتصال از طریق بلوتوث نیز اشاره کرد که منجر به همگام‌سازی خودکار این دست‌بند هوشمند از طریق اپلیکیشن جدید توسعه‌داده شده برای تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی و iOS خواهد شد. این قابلیت عملکرد این دست‌بند هوشمند را بسیار نزدیک به ساعت‌های‌هوشمند خواهد کرد. Holovo در مصاحبه‌ای اعلام کرده که علاقه‌ای به ایجاد مزاحمت برای کاربران از طریق نمایش انواع اعلانیه‌ها در صفحه‌ی نمایش این دست‌بند نداشته و از این‌رو کمپانی Basis تلاش کرده تا اعلانیه‌های نمایش داده شده در حداقل میزان خود نگه دارد، از این‌رو تنها اعلانیه‌های مربوط به پیام‌های متنی و تماس‌های صوتی دریافت شده روی تلفن‌هوشمند و همچنین برخی از موارد مربوط به نمایش اعلانیه‌های مرتبط با حوزه‌ی سلامت خلاصه شده است. Basis همچنان درصدد در اختیار گذاردن API خود برای توسعه‌دهندگان است تا در صورت احساس نیاز این افراد اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را برای Peak توسعه دهند. براساس گفته‌های Holovo، کمپانی این امکانات نرم‌افزار را با استفاده از بروزرسانی‌های منتشر شده در اختیار کاربران قرار خواهد داد که در فاصله‌ی انتشار بروزرسانی در مورد نمایش یا عدم نمایش اعلانیه‌های بیشتر تصمیم‌گیری خواهد شد.

basis-2

اما این تنها پیشرفت‌های نسل جدید دست‌بند سلامتی Basis نیست، بلکه رفتن زیر پرچم اینتل منجر به بهبود کارایی و ظاهر این دست‌بند نیز شده است. نسل پیشین دست بند سلامتی Basis که B1 نام داشت، فاقد صفحه‌ی نمایش لمسی بود و از این‌رو از چندین کلید در طرفین برای انجام تنظیمات و استفاده از قابلیت‌های دست‌بند بهره گرفته شده بود که در کنار ظاهر نه‌چندان دلچسب، شمای کلی محصول را دوست‌داشتنی نکرده بود. در مقایسه با نسل پیشین، Peak از یک سطح پلاستیکی با بدنه‌ی فلزی باریک بهره می‌برد که وجود صفحه‌ی نمایش لمسی آن را از شر کلیدهای نوستالژیک و نه‌چندان دلچسب خلاص کرده است. براساس ادعای Basis، صفحه‌ی نمایش این دست‌بند هوشمند توانایی بالایی در خوانایی در محیط‌های پرنور دارد که این موضوع در انجام تست‌ها بیشتر روشن خواهد شد.

استفاده از یک بند سیلیکونی ظاهر بسیار ساده‌ای را به این دست‌بند سلامتی بخشیده است که می‌توان از دست‌بند فلزی نیز در آن استفاده کرد. در مورد عمرباتری، Basis ادعای مقاومت باتری برای ۴ روز متوالی را مطرح کرده است. ضمناً Peak دارای استاندارد 5ATM‌ است که مقاومت زیر فشار آب در عمق ۵۰ متری را برای آن به ارمغان آورده است.

basis-3

قیمت این دست‌بند سلامتی/ساعت‌هوشمند ۲۰۰ دلار تعیین شده و از هفته‌ی جاری راهی قفسه‌ی فروشگاه‌ها خواهد شد. با توجه به قرارگرفتن زیر پرچم کمپانی بزرگی چون اینتل، Basis قادر است محصول جدید خود را راهی کشورهای بیشتری نماید. لازم به‌ذکر است B1، نسل پیشین دست‌بند هوشمند این کمپانی قادر به استفاده از بروزرسانی‌های جدید و قابلیت‌های جدید ارائه شده برای Peak نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات