شایعه: آی‌مک 27 اینچی رتینا با رزولوشن 5K‌ در مراسم ماه اکتبر اپل معرفی می‌شود

سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
براساس شایعات به گوش رسیده، اپل نسل جدیدی از iMac‌های ۲۷ اینچی رتینا با رزولوشن دوبرابر نسل‌های پیش در جریان مراسمی که انتظار می‌رود در ماه اکتبر برگزار شود، معرفی خواهد کرد. با زومیت همراه باشید تا به بررسی گمانه‌های جدید در مورد نسل جدید آی‌مک‌ها بپردازیم.
تبلیغات

براساس اطلاعات جدید منتشر شده، تنها نسخه‌ی ۲۷ اینچی آی‌مک جدید بها صفحه‌ی نمایش رتینا همراه شده و نغییری در صفحه‌ی نمایش نسخه‌ی ۲۱.۵ ایجاد نخواهد شد. شنیده‌ها از این حکایت دارند که نسل جدید نسخه‌ی ۲۷ اینچی رزولوشنی برابر 5K خواهد داشت که با این حساب رزولوشن این صفحه‌ی نمایش برابر ۵،۱۲۰ در ۲،۸۸۰ خواهد شد که دوبرابر ۲،۵۶۰ در ۱،۴۴۰ پیکسل در نسخه‌‌ی پیشین است.

همچنین در این گزارش می‌توان نکاتی را در مورد پردازنده‌های مورد استفاده نیز یافت که براساس آن آی‌مک‌های جدید به‌همراه پردازنده‌های Core i7-4790K سری هسول با فرکانس کاری ۴ گیگاهرتز همراه خواهند شد. انتظار نمی‌رود تا پردازنده‌های سری برادول اینتل تا ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی در دسترس تولیدکنندگان قرار بگیرد.

کارت گرافیک مورد استفاده در نسخه‌ی ۲۷ اینچی با رزولوشن 5K ساخت AMD خواهد بود که این مورد یکی از تغییرات اساسی در آی‌مک است، چراکه اپل در نسخه‌های پیشین از پردازنده‌ها گرافیکی انویدیا در All-in-One‌های خود بهره می‌گرفت.

اما برخی پیش‌بینی‌های احتمال بکارگیری صفحه‌ی نمایش رتینا در نسخه‌ی ۲۱.۵ اینچی را همزمان با تعبیه‌ی پردازنده‌های برادول در دل این محصولات عنوان کرده‌اند. اپل اولین بار صفحه‌ی نمایش رتینا با سایز بزرگ را در مک‌بوک‌پرو ۱۵ اینچ بکار گرفت که سپس این ویژگی با نسخه‌های ۱۳ اینچی نیز همراه شد.

شواهد برای بکارگیری صفحه‌ی نمایش رتینا در آی‌مک‌های اپل پس از عرضه‌ی نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل مک یعنی Yosemite قوت گرفت. حال برای اطمینان از این موضوع باید به انتظار برگزاری مراسمی بنشینیم که بسیاری وعده‌ی برگزاری آن را در ماه اکتبر داده‌اند. انتظار می‌رود در این مراسم شاهد معرفی نسل جدید آیپد‌های اپل مجهز به سنسور اثر انگشت در کنار آی‌مک‌های جدید اپل باشیم. گزارش‌هایی نیز در مورد ارائه‌ی مک‌بوک ایر با صفحه‌ی نمایش رتینا و همچنین نسل جدید اپل‌تی‌وی منتشر شده که انتظار نمی‌رود پیش از ۲۰۱۵ شاهد معرفی این گجت‌ها باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات