اینتل ۱.۵ میلیارد دلار دیگر در تولید تراشه‌ی موبایل سرمایه‌گذاری می‌کند

جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
مطالعه 1 دقیقه
اینتل سلطان بی‌چون و چرای دنیای تراشه‌‌ی کامپیوترها است، اما با وجود تلاش قابل تحسین این شرکت برای نفوذ در بازار تراشه‌های مخصوص ابزارهای موبایل، همچنان تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های بسیار کمی به پردازنده‌های ساخت اینتل مجهز می‌شوند و معماری ARM و شرکت‌هایی همچون کوالکام بازار را در دست دارند. با این حال اینتل دست بردار نیست و ۱.۵ میلیارد دلار دیگر را بر روی ۲ کارخانه‌ی چینی تولید کننده تراشه سرمایه‌گذاری کرده است.
تبلیغات

اینتل ۲۰ درصد از سهام ۲ کارخانه‌ی بزرگ تولید کننده‌ی تراشه در چین با نام‌های Spreadtrum Communication و RDA Microelectronics را خریداری کرده است. این قرارداد که هزینه‌ی ۱.۵ میلیارد دلاری را برای اینتل به همراه داشته، باعث می‌شود تا سیستم‌-روی-یک-چیپ‌های (SoC) آینده‌ی اینتل که قرار است نیمه‌اول سال آتی میلادی راهی بازار شوند در حجم بالاتری تولید گردند.

سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری اینتل موجب می‌شود تا این شرکت بتواند توان تولیدی خود برای پردازنده‌های مخصوص ابزارهای موبایل را افزایش دهد تا بهتر بتواند با رقبای قدرتمندی همچون کوالکام به رقابت بپردازد. از طرفی Spreadtrum در زمینه‌ی تولید تراشه‌های ارزان قیمتی که در تلفن‌های مجهز به فایرفاکس استفاده می‌شود، فعالیت دارد و از این رو، احتمال دارد که اینتل نیز بتواند تراشه‌های ارزان قیمتی را تولید کند که موجب عرضه‌ی تلفن‌های اندرویدی بسیار ارزان شوند.

حال باید منتظر ماند و دید اینتل سال آینده‌ی میلادی را چطور شروع خواهد کرد و در مصاف با کوالکام چطور عمل خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات