سونی از تکمیل ۸۵ درصدی ساخت پروژه واقعیت مجازی مورفیوس خبر داد

شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
پروژه‌ی مورفیوس یکی از جاه‌طلبانه‌ترین برنامه‌هایی است که سونی در بخش سرگرمی‌های پلی‌استیشن در حال انجامش است. طبق مصاحبه‌ای که یوشیدا٬ مدیر کل استودیوهای سونی با روزنامه وال‌استریت‌ژورنال داشت٬ وی از به پایان رسیدن تقریبی ساخت این دستگاه واقعیت مجازی سخن گفت.
تبلیغات

مورفیوس در عقاید باستان یونانی به معنای خدای رویا است و سونی با انتخاب این اسم برای پروژه‌ی خود٬ سعی دارد این مفهوم را برساند که تجربه‌ای شبیه به رویا را با این دستگاه واقعیت مجازی به دست خواهیم آورد. یوشیدا در مصاحبه‌ی جدید خود در نمایشگاه بازی توکیو از تکمیل ۸۵ درصدی پروژه خبر داد: 

با مورفیوس و پلی‌استیشن ۴٬ ما تجربه‌ی کاملا جدید و نویی در زمینه‌ی واقعیت مجازی ایجاد خواهیم کرد که همگی در راستای سرگرمی و نشاط مخاطب خواهد بود. وی هم‌چنین اظهار داشت که می‌توانیم از مورفیوس برای امور سفرهای مجازی و یا حتی تحصیل از راه دور نیز استفاده‌های مفیدی کرد. 

مقالات مرتبط: PlayStation Move و پروژه‌ی مورفیوس، ترکیب جدید سونی برای غوطه‌ور شدن در دنیای سه بعدی

وی هم‌چنین در مورد هزینه‌های ساخت و قیمت این دستگاه در زمان عرضه نیز صحبت کرد و گفت:

زمانی که این دستگاه به بازار راه پیدا کند٬ متوجه این خواهید شد که بسیاری از قطعات و تکنولوژی‌های استفاده شده٬ همین الان هم در گوشی‌های هوشمند به کار گرفته می‌شوند. همین امر باعث شده تا ما صرفه‌جویی‌های بسیاری در خط تولید و توسعه‌ی مورفیوس داشته باشیم.
Sony Project Morpheus 35873300-2852-006

پروژه‌ی مورفیوس تنها دستگاه واقعیت مجازی در دست ساخت نیست و شرکت‌های بسیاری مانند فیس‌بوک و سامسونگ نیز پا به این عرصه گذاشته‌اند تا بتوانند سهم بزرگی از بازار را به طرف خود معطوف کنند. سونی در این هفته که نمایشگاه بازی توکیو ۲۰۱۴ در حال برگزاری است٬ پروژه‌ی مورفیوس را در غرفه‌ی اختصاصی خود در دسترس مخاطبین قرار داده و طبق گزارشات٬ با بازخورد و استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات