۶ مدل در یک سال: سامسونگ در مسیر تکامل ساعت هوشمند

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
حتی شاید نتوانیم اسم آن‌ها را به خاطر بسپاریم! از معرفی اولین ساعت هوشمند سامسونگ در IFA سال گذشته تاکنون این شرکت ۵ نمونه‌ی دیگر را معرفی کرده است. یکی با اندروید ویر و مابقی با تایزن. در ادامه همراه زومیت باشید تا ساعت‌های هوشمند سامسونگ را برای شما بشماریم!
تبلیغات

سامسونگ ۶ ماه پس از معرفی اولین ساعت هوشمند خود در نمایشگاه آیفا به سیستم عامل توسعه داده شده‌ی خودش در ۳ دستگاه پوشیدنی Gear2 ، Gear neo و Gear Fit کوچ کرد و حتی با به روزرسانی اولین ساعت هوشمند خود یعنی Gear را نیز به پلتفرم تایزن منتقل کرد.

اما امسال و با اوج گرفتن دستگاه‌های پوشیدنی مبتنی بر اندروید ویر و ورود اپل به بازار ساعت‌های هوشمند سامسونگ ساعت هوشمند Gear S با نمایشگر منحنی و سیستم عامل گوگل معرفی کرد. به نظر می‌رسد با تولید و عرضه‌ی این تعداد از محصولات پوشیدنی مختلف سامسونگ به نظر مصرف‌کنندگان در مورد این محصولات تازه وارد چشم دوخته و می‌خواهد با برطرف کردن معایب و بهبود مزایای هر کدام از آن‌ها به زبان خاصی در تولید محصولات پوشیدنی برسد و همچون تلفن‌های هوشمند در سبد خرید عموم جای خود را باز کند. اگرچه در این راه افرادی که برای خریداری اولین ساعت‌های هوشمند این شرکت پول خرج کرده‌اند بازنده خواهند بود.

آغاز عصر ساعت‌های هوشمند با Galaxy Gear

gear

اولین ساعت هوشمند سامسونگ با همراه نوت ۳ پرچمدار سال پیش این شرکت معرفی شد. در آن زمان نوت ۳ تنها تلفنی بود که می‌توانست با گلکسی گیر همسان شود که با بروزرسانی‌های بعدی بیشتر تلفن‌های جدید این شرکت نیز به لیست پشتیبانی از ساعت هوشمند اضافه شدند. Galaxy Gear به صفحه‌ی لمسی ۱.۶ اینچ مجهز بود و می‌توانست هشدارها را نمایش بدهد، همچنین قابلیت تماس تلفنی و یک دوربین نیز در این ساعت تعبیه شده بود. عدم پشتیبانی از تمام تلفن‌های همراه و نبودن نرم‌افزارهای مناسب به علاوه‌ی عمر باتری کوتاه از دلایل موفق نبودن این محصول بود. گلکسی گیر که در ابتدا با نسخه‌ای اندروید روانه بازار شده بود در ادامه راه با یک بروزرسانی تایزنی شد.

یک قدم به جلو با Gear 2

Gear-2

با اینکه هنوز ۳ ماه از معرفی Galaxy Gear می گذشت، سامسونگ نسخه‌ی دوم ساعت هوشمندش را به بازار عرضه می‌کند، اما این بار با استفاده از سیستم‌عامل توسعه داده شده توسط خودش یعنی تایزن! Gear 2 Neo و Gear Fit نیز در همین زمان معرفی شدند. Gear 2 نسبت به نسل قبل پیشرفت‌های زیادی داشت. قابلیت تعویض بند، طراحی زیباتر وعمر باتری بهتر همراه با اولین دستگاه در پلتفرم تایزن با این نسخه به نمایش درآمد. از نظر رابط کاربری سیستم عامل تایزن در این ساعت کاملا مشابه نسخه‌ی قبل که مبتنی بر اندروید بود طراحی شد اگرچه در به‌روزرسانی، گلکسی‌گیر اصلی نیز به تایزن انتقال یافت.

Gear 2 Neo خط تولیدی دیگر

gear-neo

Gear 2 Neo خط تولید جدیدی را در سامسونگ راه‌اندازی کرد. این ساعت مدل اقتصادی‌تر نسبت به Gear 2 بود. بدنه‌ی فلزی جایش را با پلاستیک تعویض کرده بود و خبری از دوربین در این نمونه نبود.

Gear Fit محصولی متفاوت

gear-fit

اگر محصولی را بین ساعت و دستبند در ذهن خود تصور کنید به چیز شبیه به Gear Fit سامسونگ خواهید رسید. محصولی زیبا شامل یک پنل AMOLED خمیده‌ی مستطیلی که در بدنه‌ای از فلز و پلاستیک جای گرفته است. اگرچه این محصول طراحی خوبی دارد، اما از امکانات محدودتری نسبت به یک ساعت هوشمند بهره می‌برد.

منبع نوری که در این تصویر مشاهده می‌کنید مربوط به سنسور سنجش ضربان قلب Gear Fit سامسونگ است که در Gear 2 نیز تعبیه شده است. به نظر این امکان بسیار مناسبی برای ورزشکاران بود که محصولات سامسونگ را یک قدم نسبت به رقبا به جلو می‌اندازد، اما تست‌ها نتیجه‌ی قابل اعتمادی را از آن نشان نمی دادند.

حرکت به سمت گوگل با Gear Live

gear-live

پس از مطرح شدن سیستم عامل گوگل برای ابزارهای پوشیدنی، سامسونگ نیز از باقی تولید کنندگان عقب نماند و همان ساعت Gear 2 را با اندروید ویر به بازار معرفی کرد. در Gear Live از نظر سخت افزار تغییری نسبت به Gear 2 وجود ندارد، اگرچه مصرف باتری نسبت به نسخه‌ی مبتنی بر تایزن افزایش پیدا می‌کرد اما در عوض نرم افزارهای زیادی برای این سیستم عامل ساخته خواهد شد. این ساعت بهترین ابزار پوشیدنی در زمان معرفی بود.

رقبا

android-wear-compared

سامسونگ تنها تولید کننده‌ی محصولات پوشیدنی نیست و تولید کنندگان مطرحی مانند ال‌جی، موتورولا و سونی و ایسوس نیز همراه مجموعه‌ای از شرکت‌های کوچک‌تر در این بازار قدم‌ بر می‌دارند. موتورولا ساعت بسیار جذاب Moto 360 را طراحی می‌کرد و ال‌جی نیز محصولی شبیه به ساعت سامسونگ را در دست ساخت داشت، اگر چه محصول سامسونگ نسبت به دیگر تولید کننده‌ی کره‌ای از راحتی و امکانات بیشتری برخوردار بود.

Gear S مجموعه‌ای از پوشیدنی‌های سامسونگ

gear-s

سامسونگ در نمایشگاه IFA 2014 آخرین ساعت هوشمند خود را با سیستم عامل تایزن معرفی کرد. Gear S از امکانات بسیار زیادی برخوردار است. قابلیت اتصال سیم کارت، نمایشگر AMOLED منحنی و حتی صفحه کلیدی کوچک برای برقراری ارتباط. این ساعت در ماه آینده عرضه خواهد شد که ۶ ماه از زمان عرضه‌ی ساعت اپل جلوتر خواهد بود. احتمالا بهار سال آینده نسخه‌ی بعدی این محصول به بازار معرفی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات