نظرسنجی: بهترین ساعت هوشمند حال حاضر دنیا را انتخاب کنید!

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
مطالعه 7 دقیقه
می‌خواهیم نظر شما عزیزان را در باره‌ی این گجت‌های پوشیدنی جویا شویم. می‌خواهیم ببینیم محبوب‌ترین ساعت هوشمند معرفی شده تا کنون کدام است؟
تبلیغات

حال که تقریبا همه کمپانی‌های مهم ساعت‌های هوشمند جدید خود را معرفی کرده‌اند بد نیست آن‌ها را محک بزنیم و ببینیم که مخاطبین گرامی زومیت به کدام‌یک از آنها اقبال بیشتری نشان می‌دهند. در ادامه هر یک از محصولات منتخب برای قرار گرفتن در لیست گزینه‌های این نظرسنجی را به طور خلاصه معرفی خواهیم کرد. منتظر رای و نظر شما هستیم. ببینیم کدام ساعت بیشتر از سایرین توجه شما را جلب کرده است؛ موتو 360 یا اپل واچ، اسمارت واچ 3 یا جی واچ R، گیر S یا زن‌واچ... یا شاید هم جی‌شاک!

ساعت اپل

اپل هفته گذشته در مراسم اختصاصی خود از ۲ نسخه آیفون و ۱ ساعت هوشمند رونمایی کرد. ساعت‌ هوشمند اپل یا Apple Watch در ۲ سایز ۱.۵ و ۱.۶۵ اینچی عرضه خواهد شد که کاربران می‌توانند از میان چندین رنگ و شکل مختلف گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنند. قیمت اپل واچ از ۳۴۹ دلار شروع می‌شود و خریداران باید تا آغاز سال میلادی پیش رو برای خرید آن به انتظار بنشینند. اپل تاکید فراوانی روی قابلیت‌های نرم‌افزاری و همچنین ویژگی‌های ظاهری ساعت‌هوشمند خود دارد.

برای استفاده از ساعت اپل باید حتما یک آیفون داشته باشید. این ساعت قادر است وقتی با آیفون شما جفت می‌شود از GPS آن استفاده کرده و در مسیر یابی به شما کمک کند. برای زوم کردن در نقشه باید از پیچ ساعت استفاده کرد و با چرخاندن آن بر روی بخشی از نقشه می‌توان عمل بزرگنمایی را انجام داد. اپل واچ نسخه‌ای از سیری را در اختیار دارد که قادر است به برخی از پرسش‌های کاربر پاسخ دهد.

مقالات مرتبط:

  • ساعت هوشمند اپل با نام Apple Watch رونمایی شد
  • نگاه نزدیک به Apple Watch: پایانی بر انتظار طولانی مدت
  • مروری بر اپل واچ از زبان وب‌سایت رسمی اپل
  • اپل‌واچ باید هر روز شارژ شود
  • اپل واچ در مقابل دیگر ساعت‌های هوشمند
  • مروری بر اپلیکشین‌های خاص ساعت هوشمند اپل

موتو 360 موتورولا

موتورولا تمامی تلاش خود را به کار بسته است تا محصول خود را کاملا شبیه به ساعت‌های کلاسیک موجود در بازار جلوه دهد. موتو 360 از یک طراحی مدور بهره می‌برد که در درون خود پذیرای ساعت‌هوشمند دیجیتالی است که مبتنی بر Android Wear بوده و امکان دسترسی به اعلانیه‌ها را از طریق ژست‌های لمسی امکان‌پذیر می‌کند. این ساعت‌هوشمند از دستیار صوتی Google Now ‌نیز بهره خواهد برد، همچنین موتورولا مانند ال‌جی، قابلیت اطلاع از وضعیت آب و هوا، نتایج ورزشی، اطلاعات پرواز را از طریق ذکر جمله‌ی Ok Google در اختیار کاربران قرار داده است.

باتری این تلفن همانند ساعت اپل تنها یک روز دوام می‌آورد ولی قیمت آن کاملا رقابتی است و برای داشتن آن فقط باید ۲۵۰ دلار بپردازید.

مقالات مرتبط:

گیر S سامسونگ

 گلکسی گیر، گیر 2، گیر فیت، گیر 2 نئو، گیر لایو و حالا گیر S! این موضوع نشان‌دهنده آن است که سامسونگ در حال آزمایش مشخصات متنوع و قابلیت‌های مختلف روی ساعت‌های خود و گرفتن بازخورد از مشتریانش است. گیر اس، ششمین ساعت هوشمند سامسونگ است، ولی از منظری دیگر اولین است! این محصول، اولین ساعت هوشمند سامسونگ است که بدون نیاز به اتصال به یک تلفن هوشمند کار می‌کند. به لطف درگاه سیم‌کارت نانویی که در این ساعت قرار داده شده، کاربر می‌تواند با استفاده از آن تماس تلفنی برقرار کرده و ایمیل بفرستد، چرا که یک کیبورد لمسی روی این دستگاه وجود دارد تا کاربر بتواند روی ساعت هوشمند خود تایپ کند. بی شک این ساعت شباهتی به سایر محصولات سامسونگ ندارد. اما این که تا چه حد، چنین ابزاری می‌تواند طرفدار داشته باشد، بر همگان پوشیده است! پلتفرم مورد استفاده در آن نیز تایزن است.

در مجموع نمی‌توان طراحی این ساعت هوشمند را ظریف و مناسب قلمداد کرد، چرا که در این صورت امکان قرار دادن نانوسیم‌کارت و صفحه کلید مجازی بر روی آن وجود نداشت. در ساخت بدنه این محصول از فلز استفاده شده است و امکان تعویض بند آن وجود دارد.

مقالات مرتبط:

  • سامسونگ ساعت هوشمند منحنی شکل Gear S را معرفی کرد
  • نگاه نزدیک اختصاصی زومیت به Gear S، ساعت هوشمند سامسونگ
  • ساعت هوشمند Gear S با صفحه نمایش منحنی و قابلیت تماس تلفنی مستقل رونمایی شد

 

جی واچ R ال‌جی

ال‌جی تمام تلاش خود را بکار گرفته تا جی‌واچ شبیه به ساعت‌های کلاسیک شود. قالب‌های گرافیکی ساعت بسیار شبیه به صفحه و عقربه‌های ساعت‌های رایج بازار هستند. جالب است بدانید که نه تنها بند ساعت جی‌واچ آر قابل تعویض است بلکه ال‌جی از بند ۲۲ میلی‌متری در آن استفاده کرده تا کاربر بتواند به سادگی بند مورد نظر و باب میل خود را از بازار تهیه کرده و بر روی ساعت خود نصب کند. این باعث می‌شود تا کاربر خود را محدود به چند بند اختصاصی که ال‌جی برای این ساعت در نظر گرفته، نکند و از بندهای متنوع و استاندارد موجود در بازار استفاده کند.

ال‌جی اولین شرکتی است که موفق شده یک صفحه نمایش تماما گرد را در ساعت هوشمند خود بکار گیرد. این صفحه نمایش توسط LG Display تولید شده است. صفحه نمایش ۱.۳ اینچی بکار گرفته شده در LG G Watch R دارای رزولوشن ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل است. ال‌جی همچنین ادعا می‌کند که مصرف انرژی در این نمایشگر بسیار کم است و می‌گوید که این صفحه نمایش ۱۳ میلی‌وات مصرف می‌کند. از آنجایی که ساعت ال‌جی به سیستم‌عامل اندروید ویر مجهز شده پس به سادگی با تلفن‌های هوشمند اندرویدی جفت می‌شود و قادر به دریافت و انتقال اطلاعات با آن‌ها خواهد بود.

مقالات مرتبط:

 

اسمارت واچ 3 سونی

 مهم‌ترین تغییر در نسل سوم ساعت هوشمند سونی استفاده از سیستم‌عامل Android Wear به جای سیستم‌عامل اختصاصی خود سونی است. به این ترتیب اسمارت واچ ۳ می‌تواند از امکانات پلتفرم اختصاصی گوگل و نرم‌افزارهای متنوع اندروید بهره ببرد. 

سونی در ساعت‌هوشمند خود بسیاری از نقاط ضعف موجود در نسل قبلی را بهبود داده است که از جمله‌ی آن می‌توان به امکان تعویض بند و نگه‌دارنده‌ی بخش اصلی ساعت اشاره کرد. طراحی ساعت هوشمند جدید سونی شبیه به اسمارت بند این شرکت است و هسته‌ اصلی که یک ساعت با شاسی فلزی است به راحتی از دل بند ساعت جدا می‌شود. بند ساعت طوری طراحی شده است که کاربر بتواند به سادگی آن را تعویض کند. بند ساعت دور تا دور ساعت را می‌پوشاند.

اسمارت‌واچ ۳ یک محصول ضدآب است و نباید از آسیب‌دیدن آن در شرایطی همچون دوش‌گرفتن یا زیر آب بردن آن نگران باشید. ساعت‌هوشمند سونی از یک صفحه‌ی نمایش ۱.۶ اینچی چهارگوش بهره می‌برد که رزولوشن آن برابر ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل است. همچنین اسمارت‌واچ ۳ بصورت پیش‌فرض از وجود اپلیکیشن‌هایی برای همگام‌سازی اطلاعات با اپلیکیشن Health و LifeLog سونی برخوردار است. LifeLog اپلیکشنی است که کاربردهای مختلفی دارد و از جمله‌ی آن می‌توان به امکان ثبت اطلاعات حرکتی چون تحت نظر گرفتن میزان مسافت طی شده اشاره کرد. همچنین این اپلیکیشن اطلاعاتی در مورد سبک‌ زندگی کاربر چون موسیقی گوش داده، ویدیو‌های دیده شده یا مدت زمان خوابیدن کاربر و تصاویر ثبت شده را به‌همراه موقعیت مکانی تصاویر ثبت می‌کند.

مقالات مرتبط:

زن‌واچ ایسوس

صفحه نمایش ۱.۶۳ اینچی زن‌واچ همچون Gear Live از نوع AMOLED است و بدنه‌ی استیل آن نیز انحنای خاصی دارد. بر روی صفحه نمایش لمسی این ساعت یک شیشه‌ی منحنی شکل گوریلا گلس ۳ کشیده شده است تا در برابر ضربه‌های احتمالی مقاوم باشد. بند این ساعت قابل تعویض است و شما می‌توانید هر بند ۲۲ میلی‌متری که مدنظرتان باشد را به این ساعت متصل کنید. از نظر مشخصات فنی، زن‌واچ به یک پردازنده‌ی ۱.۲ گیگاهرتز Snapdragon 400 مجهز شده است که پیش از این شاهد استفاده از آن در ساعت هوشمند LG G Watch و Gear Live نیز بوده‌ایم. این ساعت همچنین از ۵۱۲ مگابایت حافظه‌ی رم، ۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی و باتری ۱.۴ وات‌ساعتی بهره می‌برد. زن‌واچ از بلوتوث ۴ پشتیبانی می‌کند و دارای یک میکروفون داخلی و یک سنسور برای محاسبه ضربان قلب است.

ساعت هوشمند ایسوس همچون اکثر ساعت‌های هوشمند بازار، ضد آب و ضد گرد و غبار است و در همین راستا استاندارد IP55 را کسب کرده است. ایسوس چند قابلیت جذاب را نیز در ساعت هوشمند خود اضافه کرده است. مثلا اگر ساعت را به تبلت خود متصل کنید می‌توانید از طریق ساعت، قفل تبلت را باز کنید و به ترتیب امنیت اطلاعات خود در تبلت را بیشتر کنید و اجازه استفاده از تبلت تا زمانی که به آن نزدیک نشده و ساعت خود را لمس نکرده‌اید را از دیگران سلب کنید.

مقاله مرتبط:

  • ساعت ایسوس ZenWatch با تمرکز بر روی امنیت و کنترل از راه دور معرفی شد
  • تماشا کنید: تیزر ساعت‌هوشمند ZenWatch ایسوس

جی شاک GB-X6900B کاسیو

 شش ساعت هوشمند شرکت داده شده در این نبرد را معرفی کردیم. اما بسیاری معتقدند که ساعت‌های هوشمند هنوز آن پختگی لازم برای همه‌گیر شدن را ندارند. مهم‌ترین مساله آنها عمر باتری است! عمر باتری این ساعت‌ها چیزی بین ۱ روز تا نهایتا ۱ هفته است و نمی‌توان بیش از این از آنها انتظار داشت. ساعت وسیله‌ای نیست که به شارژ کردن آن عادت داشته باشیم.

از طرفی اضافه شدن یک ابزار دیگر برای آن که آن را در کنار موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و سایر گجت‌هایمان شارژ کنیم کمی دشوار است. بنابراین عمر باتری یکی از مهم‌ترین مشکلات این ابزارها است که باعث شده بسیاری آن را ایده‌های نه چندان پخته بدانند و ترجیح دهند به جای خرید ساعت‌های هوشمند جدید، به اهل فن اعتماد کنند و همچنان به سراغ ساعت‌های ساده‌تر ساخت کمپانی‌های تخصصی ساعت‌سازی مثل کاسیو بروند!

در این لیست جای مدل GB-X6900B از سری ساعت‌های G-Shock کاسیو را خالی دیدیم. این ساعت با استفاده از فناوری BLE یا همان بلوتوث کم‌مصرف به آیفون یا تلفن گلکسی شما متصل شده و در گوشه‌ای از نمایشگرش شما را از نوتیفیکیشن‌های دریافتی باخبر می‌کند.

همچنین امکان یافتن تلفن و کنترل موزیک در حال پخش نیز از طریق آن امکان‌پذیر است. نمی‌توان به این ساعت لقب هوشمند داد، چرا که قابلیت‌های سایر رقبا را ندارد. اما آیا با محدودیت‌هایی که اسمارت‌واچ‌ها در زمینه طول عمر باتری دارند، یک ساعت جی‌شاک زیبا با آن طراحی گیکی، عمر باتری ۲ ساله، قیمت ۲۰۰ دلار، قابلیت‌ها و سنسورهای متنوع، امکان اتصال به گوشی و... نمی‌تواند در لیست ما قرار گیرد؟!

پیش از شرکت در نظرسنجی به شما پیشنهاد می‌کنیم تحلیل اختصاصی آرمان والی در مقاله «ساعت هوشمند واقعی چه شکلی باید باشد؟ تحلیل نیاز ناشناخته به سیستم‌های پوشیدنی» را مطالعه کنید.

حال نوبت شما است تا در جایگاه قضاوت بنشینید و بهترین ساعت هوشمند دنیا را انتخاب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات