ساخت بزرگترین سازه‌ی فضایی تاریخ بشر توسط ناسا

یک‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
این دستگاه جوش بزرگترین دستگاه جوش دنیاست که برای ساخت سازه‌های فضایی طراحی شده است.
تبلیغات

برای این که درک مناسبی از ساختار عظیمی که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، داشته باشید می‌توانید آن را با انسان‌هایی که در زیر آن به تماشا نشسته‌اند مقایسه کنید؛ حدس می‌زنم شما هم مثل من در ابتدا متوجه نشدید آن موجودات ریز انسان هستند، تعجب نکنید اگر به شما بگوییم چیزی که در برابر آن‌ها قرار دارد در واقع یک دستگاه جوش است!

این دستگاه جوش بزرگترین دستگاه جوش دنیاست که برای ساخت سازه‌های فضایی طراحی شده است. در واقع این دستگاه به کمک بوئینگ آمده تا آن‌ها بتوانند سیستم مرکزی سکوی پرتاب موشکی ناسا را در ساختمان مرکز Michoud Friday در نیواورلئان بسازند. این سازه رسما به نام مرکز ساخت و مونتاژ عمودی نام‌گذاری شده است ارتفاع آن ۵۲ متر و عرض آن تا ۲۴ متر می‌رسد.

vertical-assembly-center

از ابعاد این دستگاه نباید زیاد حیرت کنید زیرا برای ساخت سیستم پرتاب موشکی که بیشتر از ۶۰ متر طول دارد باید هم به چنین دستگاهی نیاز باشد. این دستگاه فقط یکی از چندین دستگاه غول‌پیکری است که ناسا از آن‌ها برای ساخت سکوی پرتاب قوی‌ترین موشک تاریخ بشر استفاده می‌کند. قرارداد ۲.۸ میلیارد دلاری ساخت این سازه در تیرماه به امضا رسید.

چارلز بولدن سرپرست ناسا درباره‌ی این سازه در زمان افتتاح آن می‌گوید:

قرار است این موشک ساختار شکن با انتقال فضانوردان ناسا به مریخ گام بزرگی را در تحقق رویای سفرهای فضایی بردارد.

این موشک غول پیکر به ۴ راکت RS-25 با سوخت هیدروژن مایع برودتی و اکسیژن مایع مجهز خواهد بود، برای آشنایی بیشتر شما را به دیدن ویدئوی از مراحل ساخت و پرتاب این موشک دعوت می کنم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات