این ربات قهرمان بازی‌های ویدویی است!

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
Ollie روبات چرخنده‌ای که با تلفن هوشمند کنترل می‌شود و مثل قهرمان بازی‌های ویدئویی چابک است!
تبلیغات

شاید شما هم کنسول سگا و بازی سونیک را در دهه شصت به خاطر بیاورید که چطور کاراکتر آبی رنگ به چالاکی از همه جا بالا و پایین می‌پرید و با سرعت تمام حلقه‌های طلایی رنگ را از آن خود می‌کرد. اگر اهل خیال‌پردازی بوده باشید، حتماً دل شما هم می‌خواست این حرکات را از نزدیک و در دنیای واقعی ببینید، خبر خوب برای بچه‌های امروز این است که با روبات اولی (Ollie) محصول شرکت اسپیرو (Sphero) می‌توان چنین تجربه‌ی شیرینی را از نزدیک و در واقعیت تجربه کرد!

پیش‌تر شرکت اسفرو با ساخت توپی که ابتدا اوربوتکس (Orbotix) نام داشت و  با تلفن هوشمند کنترل می‌شد، کار خود را آغاز کرد. ابزاری که همه جا قل می‌خورد، از خود نورهای رنگی ساتع می‌کرد و توان انجام بازی‌های ساده را داشت. این شرکت در تازه‌ترین گجت تولیدی خود پا را فراتر از این گذاشته است. اولی (Ollie) نام روبات جدیدی است که با نام رمز Sphero 2B شناخته می‌شد و در واقع یک روبات استوانه‌ای است که می‌توان با گوشی هوشمند کنترلش کرد و حداکثر با سرعت 22.5 کیلومتر بر ساعتش، از آن لذت برد.

در نگاه اول شاید این روبات استوانه‌ای در مقایسه با محصول قبلی شرکت اسپیرو چندان جذاب به نظر نیاید، اما ظاهر متفاوت بدنه آن می‌تواند تغییرات بنیادینی در طرز فکر شما به وجود آورد! این روبات دارای دو زایده‌ی برآمده تایر مانندی است که سرعت حرکت آن را بسیار بالا می‌برد و می‌تواند حداکثر با سرعت 14 مایل بر ساعت (معادل 22.5 کیلومتر بر ساعت) حرکت کند و حتی می‌تواند به سمت آسمان بپرد! با این قابلیت فنی می‌توانید کارهای جالبی را انجام دهید.

به نظر برخی از کارشناسان، روبات اسباب‌بازی اولی (Ollie) نسبت به روبات اولیه‌ای که اسپیرو ساخت خیلی معمولی‌تر است، اما این کمپانی مدعی است که استفاده از روبات تازه وارد به مراتب جذاب‌تر خواهد بود. این روبات اسباب بازی را می‌توانید با برنامه اختصاصی برای گوشی اندروید یا اپل کنترل کنید و در آینده امکانات حرکتی بیشتری نیز به این برنامه‌ها اضافه خواهد شد.

از دیگر قابلیت‌هایی که این روبات بازیگوش دارد می‌توان به وجود چراغ LED، اتصال سریع بلوتوث، چرخی برای حرکت دریفت، تایرهای رنگی، چالاکی و برد 30 متری اشاره کرد. همچنین با یک بار شارژ کامل می‌توان تا 60 دقیقه از این روبات لذت برد و یک ساعتی سرگرم بود.

اگر مایل به خریداری این روبات هستید، می‌توانید آن را با قیمت 99.99 دلار پیش‌خرید کنید. قرار است نخستین نمونه‌های تولیدی نیز از ده روز دیگر به بازار عرضه شود. برای آشنایی بیشتر با کارایی این روبات بازیگوش، فیلم ضمیمه را از دست ندهید!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات