تبلت نکسوس 9 اچ‌تی‌سی با پردازنده‌‌ی Tegra K1 همین ماه رونمایی می‌شود

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
طی هفته‌های اخیر شاهد شایعات بسیاری از تبلت Nexus 9 بوده‌ایم، تبلتی که گفته می‌شود گوگل برای ساخت آن از HTC کمک گرفته است. امروز اسنادی از انویدیا فاش شده است که نشان می‌دهد نکسوس ۹ به تراشه‌ی پرقدرت Tegra K1 مجهز خواهد شد.
تبلیغات

در اسناد فاش شده از انویدیا به نام نکسوس ۹ اشاره شده و زمان عرضه‌ی محصول نیز سه ماهه سوم ۲۰۱۴ که در حال حاضر در آن هستیم، ذکر شده است. به این ترتیب نام Nexus 9 و پردازنده‌ی تگرا K1 برای نکسوس بعدی تایید شده به نظر می‌رسند.

این اطلاعات از اسناد قانونی که انویدیا به دادگاه شکایت بر علیه کوالکام و سامسونگ ارائه کرده،‌  بدست آمده‌اند. همانطور که پیش‌تر در زومیت خواندید، انویدیا ادعا می‌کند که سامسونگ و کوالکام پتنت‌های مربوط به GPU این شرکت را نقص کرده‌اند.

در این اسناد آماده است:

پردازنده‌ی Tegra K1 انویدیا بسیار پرقدرت است و در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها بکار گرفته خواهد شد. از این پردازنده در کروم‌بوک‌های ایسر، تلویزیون هوشمند لنوو و حتی کیت مربوط به پروژه Tango گوگل استفاده خواهد شد. تبلت نکسوس ۹ اچ‌تی‌سی نیز که در سه ماهه سوم ۲۰۱۴ راهی بازار خواهد شد از Tegra K1 استفاده می‌کند.

 انویدیا طی یکی دو سال اخیر بازار SoCها را بطور کامل به کوالکام باخته است؛ اما پردازنده‌ی Tegra K1 این شرکت پتانسیل آن را دارد تا بخشی از سهم بازار کوالکام را از آن خود. اگر مایل هستید تا در باره‌ی تگرا کی‌وان بیشتر بدانید مقاله‌ی «بررسی عمیق تراشه‌ی Tegra K1 انویدیا» را مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات