جگوار نسل جدید سری XE خود را معرفی کرد

چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
مطالعه 3 دقیقه
جگوار روز گذشته طی مراسمی پرده از نسل جدید XE برداشت. کمپانی جگوار امیدوار است تا این خودرو بتواند در میان خودروهای هم‌کلاس خود یعنی سدان‌های کلاس کوچک لوکس عرض‌اندام کند. جگوار نسل جدید XE را همراه با موتورهای بهینه در کنار بدنه‌ی سبک‌وزن روانه‌ی بازار خواهد کرد.
تبلیغات

 جگوار نسل جدید XE را به‌همراه موتور‌های جدید سری Ingenium خود که استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دارند در دو نسخه‌ی بنزینی و دیزلی روانه‌ی بازار خواهد کرد. برای علاقمندان به استفاده از موتورهای دیزلی، جگوار موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری را با قدرت ۱۶۱ اسب‌بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر تولید کرده است که در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۹۹ گرم دی‌اکسید‌کربن تولید می‌کند. در صورتی که قدرت موتور ۱۶۱ اسب بخاری خریداران را راضی نکند، گزینه‌های قوی‌تری نیز در میان موتورهای دیزلی وجود دارد که شامل یک نمونه‌ی ۲ لیتری دیگر است و جزئیات آن در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس که از ۱۰ تا ۲۷ مهرماه برگزار خواهد شد، معرفی می‌شود. 

JaguarInt2

از میان موتورهای بنزینی نیز باید به نمونه‌ی ۲ لیتری توربوشارژردار اشاره کرد. جگوار تمامی موتورهای خود را با گیربکس ۸ سرعته‌ی ساخت ZF همراه خواهد کرد.

برای افرادی که علاقمند به صدای غرش موتور خودرو هستند، جگوار نسخه‌ای از خودروی خود را با نام XE S روانه‌ی بازار خواهد کرد که قدرت موتور آن برابر ۳۳۵ اسب بخار در گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متری خواهد بود. این موتور حجمی برابر ۳ لیتر دارد که در واقع موتور V6 سوپرشارژ بکار رفته در جگوار F Type است. استفاده از موتور ۶ سیلندر، جگوار XE را به سریع‌ترین نمونه‌ی این سری تبدیل کرده است، چراکه XE S قادر است تا در عرض ۴.۹ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. ضمناً حداکثر سرعت این خودرو بصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

JaguarInt1

 سیستم تعلیق مورد استفاده برای XE در چرخ‌های جلو از نوع دو جناقی و در عقب نیز از نوع یک تکه‌ی مستقل است. جگوار از سیستم کمکی نیرودهی فرمان مختص به خود نیز در این خودرو بهره گرفته است که هدف از آن کاهش مصرف سوخت است. به لطف ضریب درگ این خودرو که برابر ۰.۲۶ است و همچنین آئرودینامیک بالای سقف که این خودرو را تا حدودی شبیه به خودروهای کوپه کرده، جگوار XE قادر است تا با رقبایی چون مردسدس‌بنز C، سری ۳ بی‌ام‌دبلیو و آئودی A4 رقابت کند.

JaguarInt3

جگوار سری جدید XE را به‌همراه طیف وسیعی از قابلیت‌های امنیتی روانه‌ی مجهز کرده است که از جمله‌ی آن می‌توان به دوربین‌های تعبیه شده برای کنترل خروج از لاین حرکتی، تشخیص علایم موجود در مسیر و سیستم خودکار ترمزگیری اشاره کرد. همچنین امکاناتی چون سیستم کروز کنترل و تشخیص نقاط کور نیز به‌عنوان آپشن‌های این خودرو برای خریداران فراهم شده است.

JaguarInt4

جگوار برای سیستم ناوبری و سایر قابلیت‌های نرم‌افزاری یک صفحه‌ی نمایش ۸ اینچی را تعبیه کرده است. ضمناً چراغ‌های جلوی خودرو نیز از وجود لامپ‌های LED بهره می‌برند.

جگوار این خودرو را از ابتدای سال جاری میلادی برای خرید در اختیار علاقمندان قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات