تبلت نکسوس 9 با تراشه‌ی 64 بیتی تگرا K1 و حافظه‌ی رم 4 گیگابایتی عرضه خواهد شد

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
مطالعه 4 دقیقه
گوگل از سال ۲۰۱۰ میلادی و در کنار شرکای سخت‌افزاری خود اقدام به تولید ابزار‌های نکسوسی کرد. پس از تولید اولین تلفن‌هوشمند نکسوسی توسط اچ‌تی‌سی شاهد همکاری کمپانی‌های مختلفی با گوگل بوده‌ایم. حال براساس آخرین شایعات منتشر شده به نظر می‌رسد این کمپانی درصدد تولید تبلتی با نام رمز Volantis یا به‌بیان بهتر نکسوس 9 است.
تبلیغات

براساس اطلاعاتی که در مورد مشخصات فنی تبلت نکسوس ۹ گوگل فاش شده، این تبلت دارای مشخصات فنی جالب توجهی است که در صورت عرضه، رقیبی سرسخت برای سایر محصولات موجود در بازار خواهد شد.

همانطور که می‌دانید تلفن‌های‌هوشمند نکسوس گوگل با بهره‌گیری از سخت افزار قدرتمند و همچنین قیمت خوب روانه‌ی بازار شده‌اند که یکی از علل محبوبیت این محصولات نیز ترکیب همین دو مورد است. نکسوس 9 یا احتمالاً نکسوس 8 نیز از مشخصات فنی خوبی برخوردار خواهد بود که از جمله‌ی آن می‌توان به تراشه‌ی 64 بیتی تگرا کی‌وان انویدیا در کنار حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی اشاره کرد. استفاده از حافظه‌ی رم با ظرفیت ۴ گیگابایت رکورد جدیدی در میان محصولات اندرویدی خواهد بود.

یکی از مواردی که در تمامی شایعات و اخبار و اسناد منتشر شده، مشترک است، اشاره به تراشه‌ی K1 انویدیا است که از این‌رو می‌توان وجود این تراشه را در نکسوس ۹ نزدیک به واقعیت دانست. حتی اگر گوگل در این تبلت از نسخه‌ی 32 بیتی تگرا کی‌وان نیز استفاده کند، باز یکی از سریع‌ترین پردازنده‌های حال حاضر ابزارهای قابل حمل در قلب نکسوس ۹ جای خواهد گرفت. انویدیا بارها به این نکته اشاره کرده است که محصولات مبتنی بر تراشه‌ی کی‌وان از هفته‌های انتهایی سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهند شد که این امر نیز احتمال استفاده از تگرا کی‌وان در نکسوس ۹ را بالاتر می‌برد، چراکه شایعات حکایت از این دارند که این تبلت نیز در روزهای منتهی به سال ۲۰۱۵ میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد. تگرا کی‌وان دارای دو هسته‌ی دنور است که توسط انویدیا و مبتنی بر معماری ARM توسعه یافته‌اند، در حالی که نسخه‌ی ۳۲ تراشه از ۴ هسته‌ی Cortex-A15 بهره می‌برد. با توجه به استفاده از مجموعه‌ی دستورات ARMv8 و همچنین ترکیب آن با معماری بهینه شده‌ی انویدیا می‌توان به این نتیجه رسید که نمونه‌ی ۶۴ بیتی با بهره‌گیری از دو هسته‌ی پردازشی، بسیار بهتر از نسخه‌ی ۴ هسته‌ای ۳۲ بیتی عمل خواهد کرد. تگرا کی‌وان ۶۴ بیتی نیز همچون سایر محصولات انویدیا از معماری کپلر در ساختار پردازنده‌ی گرافیکی بهره خواهد برد.

 تاکنون شایعات مختلفی در مورد صفحه‌ی نمایش این تبلت به گوش رسیده است، اما جدیدترین اخبار منتشر شده احتمال استفاده از یک صفحه‌ی نمایش 8.9 اینچی با رزولوشن 2,560 در 1,600 را بسیار بیشتر عنوان کرده‌‌اند. استفاده از چنین صفحه‌ی نمایشی با رزولوشن مورد نظر تراکم پیکسلی 339 پیکسل در هر اینچ را به ارمغان خواهد آورد که بالاتر از رقبای موجود در بازار است؛ هرچند این تراکم پیکسلی از تلفن‌های‌هوشمندی که از صفحه‌ی نمایش 1080p یا QHD بهره می‌برند، پایین‌تر است. برخی از شایعات منتشر شده نسبت تصویر این تبلت را مشابه آیپد اپل خوانده بودند، اما با توجه به رزولوشن 2560 در 1600، می‌توان نکسوس بعدی را یک تبلت عریض عنوان کرد که رزولوشن آن با نکسوس ۱۰ برابر است.

هرچند تبلت‌های نکسوس ۷ تولید شده توسط ایسوس از نظر قیمت یکی از بهتری گزینه‌های خرید بود، اما نتوانست خیل عظیم کاربران ابزار‌های اندرویدی را راضی کند. نسل اول نکسوس ۷ تولید شده توسط ایسوس از مشکلاتی در زمینه‌ی کنترل حافظه رنج می‌برد که پس از چند ماه استفاده منجر به ایجاد مشکلات جدی در زمان استفاده از این تبلت می‌گردید. همچنین نکسوس 7 بعدی نیز که باردیگر توسط ایسوس تولید شد، دارای نقاط ضعفی در صفحه‌ی نمایش بود. هرچند این تبلت‌ها از کیفیت خوبی برخوردار بودند، اما نمی‌شد این محصولات را در حد و اندازه‌ی محصولات رده بالای بازار دانست. نکسوس بعدی نیز از نظر قیمت گزینه‌ی بسیار خوبی برای خرید خواهد بود، چراکه شنیده‌ها حکایت از قیمت ۳۰۰ دلاری آن دارند.

اندروید L را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین بروزرسانی‌های اندروید خواند. گوگل در این نسخه به طراحی دوباره و تغییرات گسترده در مورد ظاهر گرافیکی پرداخته است که شامل تمامی قسمت‌های سیستم‌عامل می‌شود. براساس شنیده‌ها نکسوس ۹ یک ابزار مبتنی بر اندروید L خواهد بود. از این‌رو گوگل این محصول را با بهترین سخت‌افزار ممکن به بازار عرضه خواهد کرد تا نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند، هرچند این امر هزینه‌‌ی بیشتری برای گوگل در پی داشته باشد. در صورتی که تمامی شنیده‌ها در مورد این تبلت رنگ واقعیت به خود بگیرد، شاهد عرضه‌ی یکی از بهترین تبلت‌های اندرویدی به بازار خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات