بروزرسانی نقشه‌راه AMD: پردازنده‌های سری Toronto از هر دو نوع رم DDR3 و DDR4 پشتیبانی می‌کنند

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
تغییر جالبی در نقشه‌ی راه AMD به وجود آمده٬ طبق اطلاعات فاش شده، به نظر می‌رسد AMD در نسل آتی پردازنده‌هایش به لطف استفاده از دو کنترلر حافظه‌ی مجتمع IMC از هر دو نوع رم DDR3 و DDR4 پشتیبانی خواهد کرد.
تبلیغات

APU و CPU های سری Toronto قسمتی از پلتفرم Opteron محسوب می‌شوند که قرار است از هسته‌های Excavator استفاده کنند. نقشه‌ی راهی که قبلاً به بیرون درز کرده بود پشتیبانی این پردازنده‌ها از هر دو نوع رم DDR3 و DDR4 را نشان می‌داد، اما حالا مشخص شده این پشتیبانی همزمان و با استفاده از دوکنترلر حافظه انجام می‌شود.

AMD قبلاً حرکت به سمت استفاده از رم‌های DDR4 را هدف قرار داده بود، اما به نظر می‌رسد در تصمیم خود قدری تجدید نظر کرده و قابلیت استفاده از رم‌های قدیمی‌تر را نیز به پردازنده‌های جدیدش اضافه خواهد کرد.

در حال حاضر پلتفرم اپترون شامل APU های سری Berlin است و تورنتو نام نسل بعدی این سری است که از هسته‌هایی با معماری بهبود یافته‌ی بلدوزر استفاده خواهد کرد. هم CPU ها و هم APU های این نسل ۴ هسته‌ی پردازشی خواهند داشت.

AMD-Opteron-APU-Roadmap

AMD قرار بود نسل Carrizo را به رم‌های DDR4 مجهز کند، اما به دلیل قیمت بالای این رم‌ها از این کار صرف نظر کرد. با این حال پردازده‌های Toronto برای عرضه در بازار سرورها تولید خواهند شد که در آن افزایش کارایی مهم‌تر از قیمت است. مصرف برق کمتر در رم‌های DDR4 و هماهنگی آن‌ها با سیستم‌های آینده از دلایل گرایش به استفاده‌ی سریع‌تر از این نوع از حافظه‌ها در سرورها است.

مثل همیشه به شایعات و یک اسلاید که کیفیت خیلی خوبی ندارد نمی‌توان استناد کرد و باید منتظر اعلام رسمی آن از طرف AMD باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات