کروم بوک CB5 ایسر با پردازنده تگرا کی۱ می‌تواند تا ۱۳ ساعت عمر باتری را در اختیارتان قرار دهد

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رود ایسر بزودی یک لپ‌تاپ مبتنی بر Chrome OS را با صفحه‌نمایش 13 اینچی و پردازنده‌ی  Tegra K1 انویدیا ارائه کند. اگر بپرسید که چه دلیلی دارد  بجای خرید یک کروم‌بوک با پردازنده‌ی اینتل که 8 ساعت عمر باتری به شما ارائه می‌کنند بخواهیم این مخلوق مبتنی بر آرم ایسر را بخریم، پاسخ شما عمر باتری 13 ساعته‌ی این دستگاه خواهد بود.
تبلیغات

 انتظار می‌رود این کروم‌بوک جدید که نام CB5-311 بر آن نهاده شده از پردازنده‌ی تگرا کی۱ انویدیا که بر روی فرکانس کاری 2.1 گیگاهرتز تنظیم شده بعنوان قلب پردازشی خود استفاده کند. از دیگر مشخصات CB5-311، می‌توان به صفحه‌نمایش 13.3 اینچی، وای‌فای 802.11ac، پورت HDMI و USB 3.0 و نیز خورجی HDMI اشاره کرد. رزولوشن صفحه‌نمایش این دستگاه در دو مدل متفاوت بر روی ارقام ۷۶۸ × ۱۳۶۶ و ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ قرار خواهد داشت و امکان انتخاب نمونه‌ای با صفحه‌نمایش لمسی نیز برای کاربر فراهم خواهد بود.

ایسر C730 در مقابل ایسر cb5

پردازنده‌ی بکار رفته در این کروم‌بوک مجهز به چهار هسته‌ی پردازشی ARM Cortex-A15 بوده که گرافیک ۱۹۲ هسته‌ای کپلر نیز آن را همراهی می‌کند. همچنین انتظار می‌رود این کروم بوک در دو مدل با حافظه‌ی رم ۲ و ۴ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی 16 و 32 گیگابایتی عرضه شود.

آنچه که هنوز در خصوص آن اطلاعاتی نداریم، قیمت و نیز زمان عرضه‌ی رسمی این کروم بوک جالب توجه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات