گوگل سرویس پیام‌رسان Emu را تصاحب کرد

پنج‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در ادامه‌ی خرید‌های خود به سراغ یک استارت‌آپ فعال در زمینه‌ی ایجاد اپلیکیشن‌های ارسال پیام رفته و Emu را از آن خود کرده است. اپلیکیشن تولید این کمپانی دارای قابلیت‌هایی است که احتمالاً در آینده‌ی نزدیک شاهد بکارگیری آن در هنگ‌اوتز گوگل خواهیم بود.
تبلیغات

اپلیکیشن iMessage اپل دارای قابلیتی است که زمان‌های موجود داخل پیام‌های رد و بدل شده را بصورت لینک نمایش می‌دهد که در صورت کلیک روی آن اپلیکیشن تقویم باز شده و می‌توان یک قرار ملاقات را برای ساعت مورد نظر در تقویم به ثبت رساند. ویژگی مشابهی در اپلیکیشن استارت‌آپ Emu وجود دارد که تاریخ‌ها و ساعات را در داخل متن پیام‌ها شناسایی کرده و با چند لمس ساده اکانت ثبت قرار ملاقات را برای کاربران در اپلیکیشن تقویم مهیا می‌کند. با خرید آن توسط گوگل می‌توان انتظار داشت تا در آینده‌ی نزدیک چنین قابلیتی را در هنگ‌اوتز گوگل ببینیم.

Emu با اعلام خبر خرید خود توسط گوگل، به این نکته اشاره کرده است که این استارت‌اپ تمامی فعالیت‌های خود را به زودی پایان خواهد داد.

بله! صحیح است، ما هم‌اکنون بسیار هیجان‌زده هستیم. اما برای اینکه برای مراحل بعدی تمرکز بهتری داشته باشیم، باید به فعالیت Emu پایان دهیم. در ۲۵ آگوست ما به فعالیت اپلیکیشن Emu پایان خواهیم داد. این اپلیکیشن دیگر از طریق اپ‌استور در دسترس نخواهد بود و کاربرانی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند دیگر نمی‌توانند به ارسال، دریافت یا دانلود پیام‌ها بپردازند.

هیچ‌یک از طرفین حرفی از محصول یا محصولاتی که فناوری Emu در آن بکار گرفته خواهد شد به میان نیاورده‌اند، از این‌رو تنها می‌توان در این مورد به گمانه زنی پرداخت. با بررسی سرویس‌های گوگل می‌توان به این نتیجه رسید که بهترین مکان برای بکارگیری چنین فناوری استفاده از آن در سرویس گوگل‌ناو یا هنگ‌اوتز است. برای مثال یکی از دوستان با ارسال پیامی پیشنهاد ملاقات با شما را در ساعت خاصی ارائه می‌دهد که می‌توان در صورت تصدیق این ملاقات با کلیک روی ساعت و تاریخ مقرر آن را در تقویم گوگل به‌عنوان یک قرار ملاقات ثبت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات