10 ماشین پرنده جالب و خاطره‌انگیز نمایشگاه هوایی آمریکا

سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
مطالعه 4 دقیقه
هر سال در ماه جولای صدها هزار نفر خود را به ویسکانزین ایالات متحده آمریکا می‌رسانند تا در رویداد انجمن هوانوردی تجربی شرکت کنند. رویدادی که ترکیبی از نمایشگاه تجاری، نمایشگاه هوایی و دور هم بودن علاقه‌مندان صنعت هوانوردی است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در ادامه با هم برخی از هواپیماهای موجود در این نمایشگاه را مشاهده می‌کنیم.

oshkosh-2014-8 verge super wide

مدل FG-1D از جنگنده-بمب‌افکن زیبای Corsair که اولین بار در جریان جنگ جهانی دوم به خدمت گرفته شد. این هواپیماها با بال‌هایی که خم می‌شوند به راحتی قابل تشخیص هستند.

oshkosh-2014-15 verge super wide

Ercoupe در سال 1940 معرفی شد و به دلیل عملکرد ساده‌اش مورد توجه قرار گرفت. سکان این هواپیما به صورت خودکار عمل می‌کرد و در تبلیغات این هواپیما آمده بود که برای پرواز با این هواپیما نیازی به کار با پاهای خود ندارید. با توجه به فقدان کنترل از طریق سکان، فرود و پرواز با این هواپیما در مواجهه با جریان باد مخالف دشوار بود.

oshkosh-2014-14 verge super wide

شرکت هاوارد طی دهه‌ی 30 و 40 میلادی هواپیماهای کوچک زیبایی را تولید کرد که DGA-15 یکی از آنها است.

oshkosh-2014-12 verge super wide

هواپیماهای Gee Bees که جزو سریع‌ترین هواپیماهای دهه‌ی 20 و 30 میلادی محسوب می‌شدند، با موتورهای بسیار بزرگ و البته طراحی بیرونی جالب خود شناخته می‌شوند. مدل Super Q.E.D. II آخرین مدل تولید شده توسط این شرکت بود. ماکت این مدل را در تصویر مشاهده می‌کنید.

oshkosh-2014-11 verge super wide

هواپیمای عجیب مارتین WB-57 یک مدل پژوهشی از بمب‌افکن B-57 است. این هواپیماها تقریبا 30 سال است که از استفاده در نیروهای نظامی بازنشسته شده‌اند ولی ناسا همچنان سه مدل از آنها را نگه داشته است.

oshkosh-2014-10 verge super wide

هواپیمای V-22 Osprey به لطف دو موتور توربین‌دار گردان خود که از آنها برای پرواز عمودی استفاد می‌شود، یکی از هواپیماهایی است که به محض دیدنش در هر کجای دنیا قابل تشخیص است.

oshkosh-2014-2 verge super wide

هواپیمای two-place Legend با عناصر طراحی بکار رفته در آن که برای علاقه‌مندان به صنعت هوانوردی P-51 Mustang را تداعی می کند، سریعترین هواپیمای تک موتوره توربین‌دار دنیا است.

oshkosh-2014-9 verge super wide

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاندربردزهای نیروی هوایی آمریکا هم در دو نوبت در طول این رویداد به اجرای نمایش هوایی می پردازند.

oshkosh-2014-7 verge super wide

70 سال پیش وقتی هواپیمای B-17 Flying Fortress 70 به پرواز در می‌آمد، احتمالا با هیبت خود تصویری ترسناک را در اذهان ایجاد می کرد ولی امروزه بعنوان یکی از هواپیماهای جنگی کلاسیک در این نمایشگاه در معر تماشای عموم قرار داده شده است.

oshkosh-2014-5 verge super wide

در ظاهر هواپیمای Piaggio P180 Avanti II بسیار سریع به نظر می‌رسد و در واقع هم همینطور است. این هواپیما سرعتی معادل 745 کیلومتر در ساعت دارد.

oshkosh-2014-3 verge super wide

هلی‌کوپتر خاطره‌انگیز کبرا Bell AH-1 نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات