تلفن‌های‌هوشمند پروژه‌ی Ara با تراشه‌ی جدید Rockchip عرضه خواهد شد

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
مطالعه 1 دقیقه
گوگل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان خود، پرده از پروژه‌ی Ara برداشت. انتظار می‌رود در صورت پیشرفت این پروژه مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، شاهد عرضه‌ی تلفن‌های‌هوشمند مبتنی بر این فناوری از سال ۲۰۱۵ میلادی باشیم. با توجه به مدت باقی مانده تا زمان عرضه‌ی این تلفن‌های‌هوشمند شاهد تغییراتی در محصول نهایی خواهیم بود که از جمله‌ی آن می‌توان به تغییرات در پردازنده اشاره کرد.
تبلیغات

 براساس اطلاعاتی که اخیراً منتشر شده، تلفن‌های‌هوشمند پروژه‌ی Ara همراه با تراشه‌های جدیدی روانه ی بازار خواهند شد. در پستی که در گوگل‌پلاس منتشر شده، گوگل اعلام کرده که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتظار دارد تا نمونه‌ی اولیه این تلفن‌هوشمند را در سال ۲۰۱۵ میلادی با استفاده از تراشه‌های راک‌چیپ تولید کند. همکاری با راک‌چیپ تعجب بسیاری را برانگیخته است، چراکه در حوزه‌ی تراشه‌های تلفن‌های‌هوشمند، کوالکام حرف اول را می‌زند.

براساس اطلاعاتی که گوگل منتشر کرده، تراشه‌های راک‌چیپ یکی از پیشگامان در محصولات پروژه‌ی Ara گوگل خواهد بود که مبتنی بر معماری ماژولار است و در آن پردازنده به عنوان بخشی از یک شبکه و با قابلیت اتصال سایر بخش‌های تلفن‌هوشمند باشد.

پیش‌تر انتظار می رفت تا این تلفن‌های‌هوشمند زودنر از موعد کنونی روانه‌ی بازار شوند، اما وجود مشکلات در تولید پوشش تلفن‌هوشمند، این پروژه را با تعویق روبرو کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات