تصاویری از فرآیند ساخت گلکسی آلفا منتشر شد

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
مطالعه 4 دقیقه
بالاخره حدود 10 روز پیش بود سامسونگ گوشی هوشمند نسبتا فلزی خود را با نام گلکسی آلفا معرفی کرد. به تازگی تصاویری از روند ساخت این گوشی هوشمند منتشر شده است. با زومیت برای مشاهده این تصاویر و توضیحات مربوط به آن‌ها همراه باشید.
تبلیغات

نظرات مختلفی در این زمینه وجود دارد. برخی این اقدام سامسونگ را مثبت ارزیابی کرده و معتقدند این اقدام باعث شده تا این گوشی لوکس‌تر به نظر برسد. در طرف دیگر برخی معتقدند ساخت محصولات اینچنینی شباهت زیادی به ساخت آیفون دارد. به هر حال معرفی گلکسی آلفا باعث شد تا عده زیادی به فکر فرو رفته و نظرات مختلفی را طی این مدت از افراد مختلف در مورد این گوشی شنیده‌ایم.

گلکسی آلفا از یک نمایشگر سوپر آمولد 4.7 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل، 2 گیگابایت رم بهره می‌برد. دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت گوشی و دوربین مکاپیکسلی در جلوی گوشی تعبیه شده‌اند. حافظه داخلی این گوشی ۳۲ گیگابایت است که قابل ارتقا هم نیست.

به تازگی Samsung Tomorrow تصاویری از نحوه ساخت این گوشی توسط سامسونگ منتشر کرده است. در ابتدای کار، یک قطعه فلزی مورد تراشکاری قرار گرفته و صیقل داده شده است تا قاب گلکسی آلفا آماده شود.

Galaxy-Alpha-metal-frame-production 1

در مرحله بعد فضاهای مورد نیاز قطعات در نظر گرفته می‌شود. برای مثال فضای مورد نیاز باتری ایجاد شده و گوشه‌های منحنی شکل ایجاد می‌شوند. در مرحله بعد بسیار مهم است که آنتن و دکمه‌ها بطور درست جایگذاری شوند. سپس برش الماسه انجام می‌شود تا مطمئن شوند که لبه‌ها بخوبی برش خورده و درخشندگی خود را حفظ نموده‌اند، همزمان با این کار صفحه‌نمایش نصب می‌گردد.

Galaxy-Alpha-metal-frame-production 2
Galaxy-Alpha-metal-frame-production 4

بعد از این که این فرآیند تمام شد و گوشی ساخته شد، گلکسی آلفا به آزمایشگاه تضمین کیفیت فرستاده می‌شود، تا با انجام برخی از تست‌ها روی آن کیفیت ساخت آن مورد تایید قرار گیرد.

Galaxy-Alpha-metal-frame-production 7

در آزمایش سقوط (دراپ تست)، گوشی از ارتفاع‌های مختلف و به دفعات به زمین انداخته می‌شود تا میزان دوام قاب فلزی گوشی مشخص شود. جای تعجب نیست که گلکسی آلفا در این تست بهتر از تمام گوشی‌های سری گلکسی عمل کند، به هر حال فلز، فلز است.

Galaxy-Alpha-metal-frame-production 8

تست بعدی، تست خم شدگی گوشی است. در این آزمایش بررسی می‌شود که هر طرف گوشی چه میزان فشار را می‌تواند تحمل کند. تست بعدی پیچش است. در این آزمایش به گوشی از جهات متضاد فشار وارد می‌شود.

Galaxy-Alpha-metal-frame-production 10

شما می‌توانید نظر خود را در مورد این گوشی داشته باشید ولی واقعیت این است که گلکسی آلفا ماده جدیدی را وارد خط تولید گوشی‌های سامسونگ کرده است. چیزی که مدت‌ها بود بسیاری از هواداران سامسونگ خواهان آن بودند. البته هنوز بخش بزرگی از تلفن پلاستیکی است. حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا سامسونگ بازخورد خوبی از فروش این گوشی نیمه‌-فلزی بدست می‌آورد یا خیر؟ بدون تردید موفقیت یا شکست گلکسی آلفا نقش مهمی در ساخت یا عدم ساخت محصولات فلزی توسط سامسونگ در آینده خواهد داشت. نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات