بین دوربین‌های DSLR و Mirrorless کدامیک را انتخاب می‌کنید

پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
شاید شما هم طرفدار عکس‌های با کیفیت و هنری باشید اما کیفیت عکس‌برداری تلفن همراهتان نا‌امیدتان کرده است. از طرفی شنیده‌اید که دوربین‌های کوچک و جیبی برای گذشته‌ها بوده است اما نمی‌توانید زیر بار حمل یک دوربین لنز دار و سنگین بروید. اگر چنین است چه دوربینی را باید انتخاب بکنید؟
تبلیغات

آیا هرکس که به دنبال عکس برداری با کیفیت و زیبا باشد باید یک دوربین بزرگ DSLR خریداری کند و زحمت حمل آن را با کیف و دیگر لوازم جانبی به خود بدهد؟ تکنولوژی می‌گوید خیر، دوربین‌های بدون آینه سبک‌تر و کوچکتر از دوربین‌های DSLR هستند که همان کیفیت عکس برداری را دارند و به سرعت درحال جا افتادن در بازار هستند.

297840-sony-alpha-nex-5r-in-hand

اما دوربین‌های بدون آینه چه فرقی با SLR ها دارند؟ در SLR ها با استفاده از یک آینه نور ورودی به لنز بر روی منظره‌یاب بازتاب داده می‌شود اما در بدون آینه‌ها نور مستقیما به سنسور فرستاده می‌شود. با حذف همین آینه حجم دوربین بسیار کم می‌شود و در عوض بدون آینه‌ها از منظره‌یاب الکترونیکی استفاده می‌کنند. بعضی افراد این نوع دوربین‌های جمع و جور شده را می‌پسندند و برخی منظره‌یاب سنتی را ترجیح می‌دهند. دوربین‌های بدون آینه به علت انجام فوکوس توسط سنسور اصلی سرعت کمتری از DSLR ها که قبل از فرستاده شدن نور به سنسور عملیات فوکوس و شناسایی فاز را انجام ‌می‌دهند دارند اما به سرعت این مشکل در حال رفع است. شرکت‌های سونی و فوجی‌فیلم از پیشگامان و سازنده‌ی با کیفیت ترین دوربین‌های بدون آینه هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات