خط و نشان تبلت شیلد انویدیا با انتشار نتایج بنچمارک

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
انویدیا با معرفی کنسول شیلد خود نسل نوینی از ابزار‌های بازی را به بازار عرضه کرد. این کمپانی چندی پیش محصول خود را با تغییراتی که شامل افزایش اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش و عرضه‌ی شیلد در قالب یک تبلت و کنترلر جداگانه است، معرفی کرد که از نظر سخت‌افزاری حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. تبلت شیلد نتایج جالبی را در بنچمارک‌ها به جا گذاشته که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.
تبلیغات

همانطور که گفتیم انویدیا نسل اول از تبلت شیلد را به‌همراه تراشه‌ی قدرتمند تگرا ۴ روانه ی بازار کرده بود. زمانی که این محصول سال گذشته در همین بازه‌ی زمانی روانه بازار شد، کاربران با یک کنسول دستی بسیار کارآمد و خوش‌ساخت روبرو شدند که با ارائه‌ی بروزرسانی‌های متعدد توسط انویدیا تجربه‌ی کار با شیلد به موجب بهبود عملکرد و همچنین اضافه شدن شماری از ویژگی‌های جدید شیرین‌تر شد.

انویدیا امسال نسل دوم از این محصول را با تغییراتی در فرم‌فکتور از قبیل جداکردن کنترلر از ساختار اصلی و همچنین افزایش سایز صفحه‌ی نمایش به ۸ اینچ با رزولوشن فول‌اچ‌دی روانه‌ی بازار کرده است. لازم‌به ذکر است که انویدیا در این محصول از تراشه‌ی قدرتمند ۲.۲ گیگاهرتزی تگرا K1 بهره گرفته که یکی بهترین تراشه‌های موجود در زمینه‌ی پردازش گرافیکی است. ضمناً نباید از قلم استایلوس، دوربین ۵ مگاپیکسلی و همچنین شماری از قابلیت‌های نرم‌افزاری کارامد این نرم‌افزار گذشت.

این تبلت مورد آزمایش بنچمارک‌های مختلفی قرار گرفته است که نتایج به‌دست آمده نشان از قدرت بی‌نظیر این تبلت دارد که مخصوص انجام بازی‌ها تولید شده است. برای اینکه با قدرت این تبلت آشنا شوید بهتر است تا نگاهی به نتایج بنچمارک بیاندازیم. تبلت شیلد انویدیا در بنچمارک MobileXPRT موفق به ثبت امتیاز 310 شده است که 21.5 درصد بیشتز از امتیاز گلکسی‌تب اس سامسونگ است که امتیازی برابر 255 را کسب کرده است. این تبلت در بنچمارک MobileXPRT User Experience امتیاز 102 را کسب کرده که در مقایسه با امتیاز 96 گلکسی‌تب اس سامسونگ نشان از قدرت این تبلت دارد. اما عملکرد تبلت شیلد در بنچمارک انویدیا چگونه است؟ به‌جرات می‌توان گفت که هیچ تبلتی در بازار نمی‌تواند به گرد پای تبلت شیلد برسد و تنها نمونه‌هایی که از پردازنده‌ی بی‌تریل اینتل استفاده می‌کنند، یارای رقابت با این محصول را دارند.

استفاده از سخت‌افزار قوی‌تر و همچنین عدم دستکاری اندرویدی که روی این ابزار‌ها نصب می‌شود، منجر به روان بودن تجربه‌کاربری این تبلت شده است. در صورتی که یک بازی روی این تبلت به اجرا گذارده شود یا بنچمارکی گرافیکی از این تبلت به‌عمل آید، قدرت گرافیکی این تبلت بیش از پیش خودنمایی می‌کند. در صورتی که بنچمارک T-Rex بنچمارک GFX Bench را روی این تبلت در حالت آف‌اسکرین به‌اجرا گذاریم، شاهد رقم خوردن امتیاز 65.8 فریم بر ثانیه خواهیم بود. در بنچمارک 3DMark Ice Storm داستان همچون سایر بنچمارک‌ها است. تبلت شیلد انویدیا امتیاز 31,546 را کسب کرده در حالی که تبلت ونوی دل که از وجود پردازنده‌ی اینتل بهره می‌برد موفق به کسب امتیاز 15,508 و سامسونگ گلکسی‌تب اس موفق به کسب امتیاز 13,376 شده است. با توجه به نتایج کسب شده توسط تبلت شیلد انویدیا می‌توان به این نتیجه رسید که پردزانده‌ی 192 هسته‌ای کپلر موجود در تراشه‌ی تگرا کی‌وان به‌واقع یک محصول کاربردی است.

نویسنده‌ی وب‌سایت فوربس که این تبلت را مورد آزمایش قرار داده است، کار خود را با این تبلت پایان یافته تلقی نمی‌کند. وی تمامی امتیازات کسب شده و قدرت بالای این تبلت را در اجرای بازی‌ها در گرو عمر باتری آن عنوان کرده است. هرچند شاید کاربرانی که انویدیا با عرضه‌ی این تبلت آن‌ها را هدف قرار داده، مشکل خاصی با سیکل‌های شارژ پی‌درپی این تبلت نداشته باشند، چنانچه در لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی نیز شاهد  این موضوع هستیم و کاربران این لپ‌تاپ‌‌ها حاضرند به قیمت برخورداری از کیفیت بالای بازی، از مشکلاتی چون اتصال زود هنگام شارژر چشم‌پوشی نمایند.

نظر شما در مورد این تبلت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات