اچ‌تی‌سی نسخه‌ی ویندوز فونی HTC One M8 را با دوربین Duo Camera رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
همان طراحی ظاهری، همان کیفیت ساخت، اما سیستم‌عاملی متفاوت. با تلفن HTC One M8 for Windows آشنا شوید. امروز اچ‌تی‌سی بالاخره پس از چند هفته شایعه و گمانه‌زنی، از نسخه ویندوز فونی M8 رونمایی کرد. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید تا به معرفی One M8 بپردازیم.
تبلیغات

در حال حاضر M8 for Windows 8 تنها از طریق ورایزون عرضه می‌شود، اما قرار است درآینده برای اپراتورهای دیگر و بازارهای جهانی نیز عرضه شود.

تلفن ویندوز فونی جدید اچ‌تی‌سی از همان صفحه نمایش ۵ اینچ با رزولوشن 1080p بهره می‌برد و بدنه‌ فلزی یکپارچه در این تلفن نیز تکرار شده است. M8 جدید اسپیکرهای BoomSound را نیز دارد. در واقع M8 for Windows همان نسخه اندرویدی M8 است با این تفاوت که سیستم عامل ویندوز فون ۸.۱ مایکروسافت بر روی آن نصب شده است.

از آنجایی که تلفن M8 ویندوزی از پردازنده‌ی Snapdragon 801 بهره می‌برد در حال حاضر سریع‌ترین تلفن پلتفرم موبایل مایکروسافت به شمار می‌رود. چراکه لومیا ۹۳۰ که تا پیش از این بهترین ویندوز فونی دنیا به شمار می‌رفت به پردازنده‌ی Snapdragon 800 مجهز شده است. از دیگر مشخصات M8 جدید می‌‌توان به ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و درگاه microSD اشاره کرد.

htc one m8 vs htc one m8 for windows phone 8

پیش از این شایعه شده بود که اچ‌تی‌سی از دوربین اولتراپیکسل در تلفن جدید خود استفاده نخواهد کرد؛ اما اچ‌تی‌سی ترجیح داده تا سیستم اختصاصی Camera Duo خود را با همان سنسور ۴ مگاپیکسل از نوع اولتراپیکسل حفظ کند. دوربین این تلفن قادر به ضبط ویدیو در رزولوشن 1080p است و از HDR پشتیبانی می‌کند. دوربین ۵ مگاپیکسلی جلوی تلفن نیز برای عکاسی سلفی همچون M8 اندرویدی بسیار خوب عمل می‌کند. اچ‌تی‌سی از پردازنده‌ی تصویر ImageChip 2 در تلفن ویندوز فونی جدید خود نیز بهره برده است.

از دیگر مشخصات فنی تلفن HTC One M8 for Windows می‌توان به شبکه‌ی وای-فای a/b/g/n/ac، بلوتوث ۴ و NFC اشاره کرد. مایکروسافت قابلیتی را به این تلفن اضافه کرده تا کاربر بتوانند تلفن خود را از طریق کامپیوتر ویندوزی کنترل کند.

وان ام‌ ۸ تحت ویندوز فون دارای ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است که از طریق کارت حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت قابل افزایش است. این تلفن همچنین از یک باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. سیستم‌عامل‌های اندروید و ویندوز فون مدیریت متفاوتی بر مصرف انرژی دارند اما با این حال انتظار می‌رود که نسخه‌ی ویندوزی M8 نیز همچون نسخه‌ی تحت اندروید طول عمر قابل قبولی را ارایه کند.

اچ‌تی‌سی نسخه‌ی ویندوز فونی M8 را تنها در رنگ خاکستری عرضه می‌کند و معلوم نیست که نسخه‌ی نقره‌ای آن عرضه شود.

M8 Windows Phone

تلفن M8 ویندوزی به همراه آخرین بروز رسانی ویندوز فون ۸.۱ مجهز شده و این بدین معناست که دستیار صوتی کورتنا، مدیریت جدید فولدرها و دیگر قابلیت‌های جدید ویندوز فون ۸.۱ نیز در این تلفن وجود خواهند داشت.

‌اچ‌تی‌سی تلاش نموده تا قابلیت‌های نرم‌افزاری خود را به ویندوز فون نیز بیاورد. به عنوان مثال BlinkFeed در نسخه‌ی ویندوز فونی M8 وجود دارد. با این تفاوت که برای دسترسی به آن نمی‌توانید صفحه را به سمت راست لمس کنید، در عوض باید اپلیکیشن مربوط به آن را اجرا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات