AMD با همکاری توشیبا حافظه‌های SSD خود را تولید می‌کند

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد کمپانی AMD قصد دارد تا تولید حافظه‌های SSD را نیز به طیف پردازنده‌‌ها و پردازنده‌های گرافیکی خود اضافه کند. براساس توافقی که بین دو کمپانی AMD و توشیبا حاصل شده، این دو کمپانی حافظه‌های داخلی Radeon R7 را با ظرفیت‌های 120 گیگابایت، 240 گیگابایت و 480 گیگابایت به بازار عرضه خواهند کرد. لازم‌به‌ذکر است که توشیبا چندی پیش OCZ را از آن خود کرد.
تبلیغات

حافظه‌های SSD تولید شده توسط این دو کمپانی از کنترلر Barefoot 3 کمپانی OCZ و تراشه‌ی NAND نوزده میلی‌متری توشیبا بهره خواهند برد. حافظه‌های SSD مورد نظر به‌همراه گارانتی ۴ ساله عرضه خواهد شد که شامل یک آداپتور 3.5 اینچی برای دسکتاپ و همچنین نرم‌افزاری برای بهینه‌سازی کپی‌کردن فایل‌ها توسط Arconis است. در تصویر زیر می‌توانید سایر امکانات و قابلیت‌های این SSD را مشاهده کنید.

AMDInt1

قیمت تعیین شده برای این حافظه‌های SSD، برای نسخه‌ی 120 گیگابایتی 99 دلار، نسخه‌ی 240 گیگابایتی 164 دلار و نسخه‌ی 480 گیگابایتی 299 دلار است. حافظه‌های SSD تولید شده توسط AMD رقبای بسیاری دارند و رقابت شدید بین آن‌ها در خواهد گرفت. از جمله‌ی رقبای موجود می‌توان به محصولات سامسونگ اشاره کرد که با قیمت‌هایی چون 89 دلار برای نسخه‌ی 120 گیگابایتی با نام سامسونگ 840 EVO اشاره کرد. لازم‌به ذکر است که نسخه‌های قدیمی‌تر حافظه‌های SSD نیز که توسط تولیدکنندگانی چون کینگ‌استون روانه‌ی بازار شده با قیمتی 55 دلار برای SSDNow V300 با ظرفیت 120 گیگابایت و 95 دلار برای نسخه‌ی 240 گیگابایتی در دسترس است. البته محصولات دیگری نیز چون بهترین حافظه‌ی SSD موجود در بازار انتخاب شده توسط Wirecutter یعنی Crucial MX100 یا ARC 100 از OCZ نیز وجود دارد که نمونه‌ی آخر از همان تراشه‌ی NAND موجود در محصول AMD بهره می‌برد، هرچند این نسخه از گارانتی کمتر و سرعت ترانسفر پایین‌تری بهره می‌گیرد.

AMDInt2

همانطور که گفتیم این حافظه‌ی داخلی از کنترلر OCZ بهره می‌برد، در حالی که براساس اطلاعاتی که OCZ منتشر کرده، میان‌افزار مورد استفاده در این کنترلر متفاوت بوده و اختصاصاً برای کار در این محصولات طراحی شده است.

هدف از تولید این محصول در ادامه‌ی دستیابی به سیاست One Stop Shop کمپانی AMD است که براساس آن این کمپانی در نظر دارد تا نیازهای مشتریان خود را برای قطعاتی چون پردازنده‌ی اصلی، پردازنده‌ی گرافیکی، حافظه‌ی SSD و حافظه‌ی رم با برند AMD رفع کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات