ساخت صدف‌هایی شبیه به مناظر معروف شهری با کمک چاپگر سه بعدی

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
هنرمند ژاپنی آکی اینوماتا، در هر زمینه‌ای دستی از دور بر آتش دارد، از ساخت صدف‌هایی مناسب برای خرچنگ‌های منزوی گرفته تا یک اثر برجسته معماری. او با استفاده از چاپگر سه بعدی، صدف‌هایی با طرحی از عناصر شهری ساخته که از سوی این نوع خرچنگ پذیرفته و مورد استفاده قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر در ادامه ما را همراهی کنید.
تبلیغات

این هنرمند با استفاده از پلاستیک شفاف و چاپگر سه بعدی، صدف‌های مصنوعی ساخته است که با شهرهایی کوچک در قسمت بالایی‌شان مزین شده‌اند. این خانه‌های سه بعدی خیلی زود  از سوی ساکنین جدیدشان یعنی خرچنگ‌های منزوی، مورد پذیرش قرار گرفتند.

صدف ساخته شده با چاپگر سه بعدی

خرچنگ منزوی عموماً در پوسته خالی حلزون منزل می‌کند، اما در نبود آن تکه‌های  چوب، سنگ و پلاستیک  نیز مد نظر قرار می‌گیرند، از این رو همکاری جالب توجه آنها با "اینوماتا" بدون سابقه قبلی نبوده و چندان هم عجیب نیست. اینوماتا نیز این همکاری را اَرج نهاده و برای آنها آثار کوچک هنری خلق کرده است که با خود به این سو و آن سو برده و جلب توجه کنند.

عنوان این سری از کارهای او که در زمینه‌ی معماری و هنر تواماً می‌درخشند،  " چرا نباید به خرچنگ سرپناهی بدهیم؟"  است. تصاویری که در ادامه برای‌تان آماده کردیم، تعدادی از این خانه‌های صدفی  و ساکنان جدیدشان را به نمایش گذاشته‌اند.

 نیویورک سیتی

صدفی چاپ شده با پرینتر سه بعدی

 تایلند

صدفی چاپ شده با پرینتر سه بعدی

سانتورینی، یونان

صدفی چاپ شده با پرینتر سه بعدی

شهر بندری

صدفی چاپ شده با پرینتر سه بعدی

یونان

صدفی چاپ شده با پرینتر سه بعدی

در ادامه توجه شما را به تماشای  ویدیویی جلب می‌کنیم که در رابطه باساخت این صدف‌ها تهیه شده است، همچنین  نحوه  اِشغال آنها توسط خرچنگ‌ها را نیز مشاهده خواهید کرد. امیدواریم از دیدن آن لذت ببرید.

لینک دانلود

 لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات